متن اصلی
گروه : عناوین خبر
شناسه : 42676
تاریخ : 28 خرداد 1396
ساعت : 22:44
پرینت از صفحه

یادداشت ارسال شده از مخاطبین “میبدما”

یادداشت مخاطبین: در جنگ جمل بود که فردی به خاطر حضور افراد سرشناس در دو گروه امر بر او مشتبه شده بود که کدام گروه حق است و کدام باطل؟ تا اینکه به امیرالمومنین جریان را مطرح کرد و حضرت یک قاعده کلی را بیان نمودند که اشخاص نباید مقیاس حق و باطل قرار بگیرند […]

یادداشت مخاطبین:

در جنگ جمل بود که فردی به خاطر حضور افراد سرشناس در دو گروه امر بر او مشتبه شده بود که کدام گروه حق است و کدام باطل؟

تا اینکه به امیرالمومنین جریان را مطرح کرد و حضرت یک قاعده کلی را بیان نمودند که اشخاص نباید مقیاس حق و باطل قرار بگیرند بلکه حق و باطل است که باید مقیاس اشخاص و شخصیت آنان باشد. و آن فرد سوال کننده اگر به این فرموده پیامبر باور داشت که «علی مع الحق و الحق مع علی» شاید دچار این شبهه نمی شد هر چند القاب ام المومنین و سیف الاسلام و طلحه الخیر القاب کمی نبودند اما به قول امام راحل ملاک حال افراد است -نه گذشته افراد-
یکی از راه های اصلی شناخت حق در مسیر خدا قرار گرفتن است که خود خداوند پیامبرانی را فرستاد که هم به بشر حقیقت را تعلیم دهند و هم آنان را از باطل پاک کنند، رسول اکرم هم در حدیث ثقلین برای گمراه نشدن امت از مسیر حق دو چیز گرانبهای در کنار هم را برای ما باقی گذاشته اند یکی قرآن، کتاب هدایت و دیگری اهل بیتش. شبهای قدر فرصتی است برای پیوند این دو. ان شاالله با مطالعه و عمل به دستورات قرآن و اهل بیت و به کار بستن سیره عملی آنها در زندگی به سر منزل مقصود برسیم.
متاسفانه این روزها بعضی مطرح می کنند که مولا علی علیه السلام مشروعیت خود را از بیعت مردم گرفتند یا می گویند امیرالمومنین فرموده شما هر کسی را به عنوان ولی و حاکم انتخاب کردید من هم او را قبول خواهم داشت!!! این چه برداشتی از تاریخ است؟؟؟ مگر مولا علی از طرف مردم انتخاب شدند؟ با این سخن فرق شما با اهل سنت چیست؟ مگر خداوند به پیامبر در حجه الوداع نفرمود که اگر امر ولایت را ابلاغ نکنی تمام زحماتت به هدر رفته است؟ پس حضرت علی مشروعیت خود را مستقیم از طرف خدا دریافت نموده است و برای تشکیل حکومت مقبولیت هم لازم است و اگر مردم بعد از پیامبر بصیرت لازم را داشتند نباید حضرت علی خانه نشین می شدند و صبر می کردند تا بعد از عثمان مردم آنگونه برای بیعت به خانه اش هجوم آورند که به قول خود امیرالمومنین نزدیک بود حسنین زیر دست و پا له شوند. هر چند اگر حجت بر مولا تمام نمی شد هرگز خلافت را قبول نمی کردند. مگر امیرالمومنین با خلفا بیعت نمود؟ اگر قرار بود هر کسی که مردم انتخاب کردند حضرت هم او را قبول داشته باند پس شبانه با همسر و فرزندان به خانه انصار و مهاجرین رفتن و از غدیر و یادآوری بیعت مردم در آن سه روز گرم صحبت کردند برای چه بود؟ اصلا برای چه زهرای مرضیه بین در و دیوار قرار گرفتند و محسنش سقط شد؟ و ده ها سوال دیگر
افرادی که اینچنین سخن بر زبان جاری می کنند بعید است که بیسواد باشند یا اشتباه لفظی رخ داده باشد که اگر اینگونه بود باید تا الآن عذرخواهی می کردند پس باید اهداف مغرضانه ای مثل خدشه کردن به مقام ولایت فقیه در سر داشته باشند که به قول یکی از ضد انقلاب ها ریشه را بزن شاخه می افتد.