گزارش عملکرد ده ماهه بخشدار مرکزی شهرستان میبد

به گزارش میبدما؛عرفان کریم بیکی بخشدار مرکزی میبد با تبریک سال جدید و همچنین آغاز ماه مهمانی خدا در نشستی با توجه به گذشت قریب ده ماه از مسئولیت در سمت بخشدار مرکزی میبد اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۲را تشریح کرد : عرفان کریم بیکی با اشاره به آغاز عملیات […]

به گزارش میبدما؛عرفان کریم بیکی بخشدار مرکزی میبد با تبریک سال جدید و همچنین آغاز ماه مهمانی خدا در نشستی با توجه به گذشت قریب ده ماه از مسئولیت در سمت بخشدار مرکزی میبد اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۲را تشریح کرد :

عرفان کریم بیکی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بلوار ورودی مزرعه کلانتر گفت: بلوار مزرعه به علت حجم تردد ماشین‌آلات سنگین آسفالت آن تخریب شده بود تعریض و اجرای بلوار و روشنایی آن با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به طول ۲کیلومتر و ۶۰۰ و عرض ۲۸ متر در حال انجام است که ان شالله در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بلاتکلیفی ده ساله قلعه وزیر رکن‌آباد ، گفت: طی جلسات متعدد و با رایزنی‌های انجام شده با سرمایه‌گذار در خارج از کشور و طی دو جلسه با وکیل وی و رفع موانع موجود این اثر تاریخی راه‌اندازی شده و در ایام نوروز پذیرای مسافران و میهمانان نوروزی خواهد بود.

کریم بیکی بخشدار مرکزی میبد با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری پالت های کاشی در ورودی روستای مهرآباد ، تاکید کرد : این اقدام جمع آوری پالت‌های کاشی استمرار داشته و خواهد داشت هم‌چنین بلافاصله بعد از جمع آوری پالت‌های کاشی پیاده‌رو سازی و جدول گذاری و درختکاری مسیر شروع شده و در حال انجام است.

بخشدار مرکزی میبد عنوان کرد : با پیگیری های انجام شده از طرف بنیاد مسکن شهرستان میبد و از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری ۲۵ کیلومتر مربع آسفالت شهرک امام رضا علیه السلام و معابر رکن‌آباد آسفالت شد. همچنین با پیگیری دهیار حجت آباد ورودی و اطراف میدان سردار سلیمانی روستا مرمت و آسفالت گردید.

وی در ادامه با اشاره به طرح هادی روستای رکن آباد که طی چندین جلسه با مسئولان استان برگزار شد،گفت: این طرح نهایی و ابلاغ شده و همچنین در تلاش هستیم تا حریم روستاهای مرکزی مشخص شود که حریم پیشنهادی را به استان ابلاغ کردیم و منتظر نهایی شدن آن هستیم.

کریم بیکی هم‌چنین با اشاره به اهمیت مقوله امنیت روستاها گفت: با همکاری صنایع چندین دوربین امنیتی در روستاهای بخش مرکزی نصب شده است که این دوربین‌ها قابلیت دید در شب و پلاک خوان دارند.که هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

عرفان کریم بیکی در ادامه‌ از طرح و پروژه اتصال جاده فیض آباد به بدرآباد و میرشمس الحق خبر داد و افزود: با همکاری و کمک شهرداری مصمم هستیم در سال جدید این پروژه را از محل اعتبارات فاقد دهیاری و سهم حریم از تبصره ۳ماده ۹۹ اجرایی و عملیاتی کنیم ،البته این طرح کمک شایانی به تردد روستاییان به شهرستان خواهد شد و همپچنین پروژه باغ راه طبق طرح مصوب شورای ترافیک که البته اجرای این طرح هم با همت و کمک شهرداری میبد قابل اجرا است که البته امیدواریم با عنایت به تاکیدات حضرت آیت الله اعرافی این پروژه در سال جدید توسط شهرداری میبد آغاز گردد و بخشداری مرکزی نیز آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

بخشدار مرکزی میبد گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز احداث اورژانس در رکن آباد با توجه به وجود چندین روستا در آن محدوده و همچنین شهرک صنعتی اخذ شد و کلنگ احداث ساختمان آن که کاملا خیری است نیز به زمین زده شد که البته با توجه به تائیدیه نقشه ها مصمم هستیم در سال جدید عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم و در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسانیم که البته از مزیت و خاص بودن این پایگاه اورژانس بانوان است که در این پایگاه دیده شده است.

وی در ادامه با توجه به کلنگ احداث زمین تنیس خاکی و سالن چند منظوره در روستای مهرآباد که چندی قبل توسط وزیر ورزش و جوانان به زمین زده شد ،گفت: احداث این دو پروژه با کمک دهیاری و خیر گرامی قرار است انجام گردد و عملیات اجرایی آن در سال جدید آغاز خواهد شد و سعی داریم این سالن بروزترین سالن ورزشی در استان باشد.

بخشدارمرکزی میبد احداث بلوار روستاهای جهان آباد و حجت آباد ، تعریض و ساماندهی جاده فیض آباد و اتصال روستای محمدآباد به بدرآباد ، واگذاری زمین های کارگاهی ، مسکونی و تجاری ،آموزشی و ورزشی درروستاهای بخش مرکزی ، تکمیل مدرسه بنیاد برکت روستای حجت آباد ، تکمیل مدرسه خیری افرا در محمد آباد بخشی دیگر از اولویت های ۱۴۰۲ است که به سرانجام خواهیم رساند .

کریم بیکی با اشاره به راه اندازی قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی در بخش مرکزی میبد تصریح کرد:در گام اول بیش از ۶۰۰ سند تحویل اداره ثبت شده که در این طرح سندهای دفترچه ای موجود فاقد اعتبار میباشد به سند تک برگ تبدیل میشود و به روستاییان تحویل داده میشود.

لازم بذکر است احداث پارک روستایی مزرعه کلانتر و احیای مسجد جامع محمد اباد با همکاری و کمک میراث فرهنگی و همچنین احیا و راه اندازی آسیاب آبی دوسنگی با کمک بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات و پروژه های اولویت دار بخشدار مرکزی میبد میباشد.

بخشدار مرکزی افزود : در مباحث فرهنگی و ورزشی نیز یادواره های شهدا در روستاهای رکن آباد ، مهرآباد، محمد آباد و مزرعه کلانتر، ساخت آلمان شهدای روستای مزرعه کلانتر، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان در روستاها ، برگزاری مسابقات فوتسال جام دهیاری های شهرستان میبد با حضور روستاهای هر سه بخش در روستای حجت آباد ، و همچنین توجه به کلاسهای قرآنی و فرهنگی در روستاها از برنامه های بخشداری مرکزی در سال ۱۴۰۱ بود.

عرفان کریم بیکی بخشدار مرکزی میبد در پایان با بیان اینکه صنایع باید به مسئولیت اجماعی خود پایبند باشند گفت: تاکنون صنایع در مباحث فرهنگی،ورزشی،عمرانی همکاری خوبی داشتند و امیدواریم همچنان این همکاری مداوم باشد ، از همراهی مدیران صنایع تشکر کرد .

عرفان کریم بیکی در پایان افزود وظیفه خود می دانم در پایان سال ۱۴۰۱ از رهنمودهای حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه معزز شهرستان، حمایت های دکتر میرمحمدی و همراهی فرماندار محترم، روسای محترم ادارات برق ، بنیاد شهید، بنیاد مسکن، دادستانی و دادگستری ، نیروی انتظامی، منابع طبیعی ، راهداری ، محیط زیست، تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، دهیاران و شوراهای روستاهای بخش مرکزی، صاحبان صنایع و همچنین حاج آقا فاضلی و دکتر ماندگاری که با بخشداری مرکزی همکاری نمودند تشکر نمایم.

تنظیم خبر: محمدرضا دهقانی