کشاورزان و قالیبافان یزدی بیمه می‌شوند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: کشاورزان، روستاییان و قالیبافانی که تاکنون بیمه نشدند، بیمه می‌شوند.

به گزارش میبدما به نقل از فارس؛ حسن ابراهیمی با بیان این‌که حمایت از روستائیان و قالیبافان در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، اظهار کرد: طبق هماهنگی انجام شده قرار است کشاورزان، روستائیان و قالیبافانی که بیمه نیستند، بیمه شوند.

وی شرایط بیمه شدن روستائیان را ساده و قابل قبول دانست و افزود: حداقل سن برای بیمه شدگان ۱۵ سال و حداکثر ۶۵ سال است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: متقاضیان می‌توانند با پرداخت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تا ۹۵ هزار تومان که دولت دو برابر آن را به این صندوق واریز می‌کند، از حق بیمه برخوردار شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: این بیمه می‌تواند ادامه بیمه‌های دیگر هم باشد، یعنی کسانی که قبلا بیمه تامین اجتماعی بوده و به هر نحوی قطع شده است، می‌توانند در این صندوق عضو شده و از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره گیرند.

وی خاطرنشان کرد: قالیبافانی که بیمه آنان چندین سال است توسط سازمان تامین اجتماعی قطع شده و همچنین فعالان صنعت فرش دستباف نیز می‌توانند با ارائه کارت قالیبافی در این صندوق عضو و بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان استان در پایان گفت: از متقاضیان خواست برای عضویت در این صندوق به کارگزاران بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سراسر استان مراجعه کنند.