تذکر امام‌جمعه‌میبد به مسئولین دولت یازدهم؛ آب راهبردی‌ترین مسئله استان یزد

خطیب جمعه میبد، با اشاره به پیگیری ها در خصوص تخصیص ردیف بودجه در تامین آب استان گفت: برای خط دوم انتقال آب و انتقال آب از خلیج فارس ردیف بودجه پیش بینی شده اما با این بودجه در شرایط فعلی انجام این کار سالیان سال طول می کشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بیداری اسلامی می تواند مطامع اسرائیل را به یاس و جهان اسلام را به قدرت بزرگ مبدل کند تصریح کرد : مع الاسف غفلت و کوتاهی مسلمانان و جهان عرب باعث شده است سوریه و جبهه مقاومت آسیب ببیند و مصر که یکی از کشورهای بزرگ و در صف مقدم با اسرائیل است به سمت جنگ های داخلی پیش رود.

به گزارش میبد آدینه، امام جمعه میبد، با اشاره به ظلم و جنایت در مصر گفت : آنچه که امروز در مصر در جریان است بخاطر بی توجهی و غفلت مسلمانان است.

خطیب جمعه میبد با اشاره به هوشمندی ملت ایران و رهبری معظم انقلاب در مقابله با توطئه های دشمنان خاطرنشان کرد: مصری که امروز مصیبت های جانکاه را تحمل می کند اگر فرمایشات مقام معظم رهبری و خطبه هایش را مرور میکرد و در کنار ایران و مقاومت ایستادگی می کرد و فریب توطئه های دشمنان را نمی خورد امروز اسلام گراها وضع بهتری داشتند.

وی اختلاف و درگیری و جنگ های داخلی را دردهای جانگاه جهان اسلام از سوی دشمنان خواند و افزود: دشمنان با پهن کردن بساط اختلافات و استفاده از غفلت مسلمانان به دنبال اجرای طرح خاورمیانه بزرگ در منطقه هستند که باید با بیداری و آگاهی مسلمانان جلوی این طرح گرفته شود.

رییس جامعهالمصطفی العالمیه، وظیفه ملت بزرگ ایران را در حفظ و حراست از الگوی اسلامی و دژ استوار اسلام سنگین دانست و تصریح کرد: تنها با هوشمندی ملت ،‌ گوش به فرمان مقام عظمای ولایت ،‌حرکت در مسیر اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی، آینده این کشور در دنیا تضمین می شود.

آب راهبردی ترین مسئله استان یزد:

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود در خصوص کمبود آب استان یزد گفت: استان یزد با سابقه و ارزش های تاریخی در کنار سایر استان های کویری در جلوگیری از پیشرفت کویر، ‌خدمت بزرگی را به کشور می کند و به لحاظ خطر پذیری در خصوص کمبود آب باید بیش از گذشته مورد توجه دولت و مسئولین قرار گیرد.

خطیب جمعه میبد، با اشاره به پی گیری های استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص ردیف بودجه در تامین آب استان گفت: برای خط دوم انتقال آب و انتقال آب از خلیج فارس ردیف بودجه پیش بینی شده است اما با این بودجه در شرایط فعلی انجام این کار سالیان سال طول می کشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از دولت جدید انتظار می رود برای تامین آب شرب و صنعت استان یزد و شهرهای استان توجه ویژه ای را داشته باشد.

دولت جدید با کنار گذاشتن نقاط ضعف متکامل تر حرکت کند:

آیت الله اعرافی، با گرامی داشت سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی ، طهارت و پاکی ، دلسوزی برای محرومین و مستمندان، دلدادگی به معارف بلند اسلامی و دنبال کردن معارف دین در زندگی اجتماعی و سیاسی را از ویژگی های این دو چهره برگ و الگوی دولتمردان خواند و افزود: دولتمردان ما باید با تاسی از این دو چهره بزگ خود را وقف خدمت به مردم بکنند.

امام جمعه میبد، اول شهریور و هفته دولت را گرامی داشت و با قدردانی از خدمات دولت های گذشته در طول انقلاب و دولت نهم و دهم گفت : دولت جدید باید بتواند در عرصه های اقتصادی و سایر مسائل کشور ، گره ها را باز و قدم های اساسی بردارد.

رییس جامعهالمصطفی العالمیه ، با اشاره به ارزیابی عملکردهای دولت به رعایت انصاف تاکید کرد و افزود: همه دولت ها نقاط قوت و ضعف دارند اما باید در رقابت های جناحی و سیاسی و ارزیابی دولت ها  ، روح انصاف و حق جویی تجلی پیدا کند.

وی اظهار امیدواری کرد : دولت جدید با کنار گذاشتن نقاط ضعف ، با تاسی از معارف بلند اسلام و تقویت مبانی فرهنگی و ارزشی ،‌ گفتمان انقلاب اسلامی و توجه به مسائل اقتصادی بعنوان پایه حرکت کشور ، متکامتل تر عمل کند.

پزشکی راز و رمز اخلاقی و معنوی دارد:

آیت الله اعرافی با گرامی داشت یابد بود بوعلی سینا نابغه بزرگ شرق و عالم اسلام و روز پزشک گفت : بوعلی سینا در سن ۲۰ سالگی در همه علوم زمان خود اعم از ریاضی ، پزشکی ، فلسفه و کلام سرآمد بود و سالها کتاب وی در مراکز دانشگاهی غرب تدریس می شد.

امام جمعه میبد ، با تبریک روز پزشک به جامعه پزشکان و پرستاران گفت: پزشکی راز و رمزهای اخلاقی و معنوی دارد و پزشکان باید ارزشهای مهم اخلاقی در پزشکی را مورد توجه قرار دهند تا مورد اعتماد مردم باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه پزشک باید امانت دار جامعه باشد تصریح کرد : پزشک باید برای بیمار نقطه اتکا ، مرجع و پناهگاه باشد و همه تلاش خود را برای شفاء و سلامت جامعه بکار بگیرد و اخلاق ، قوانین و احکام را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به وضع بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: به حمدالله با همت دولت و نظام و مردم امروز نسبت به قبل از انقلاب وضع بهداشت و درمان فوق العاده پیش رفته است و امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت و تعالی روزافزون نظام بهداشت و سلامت باشیم.

رییس جامعهالمصطفی العالمیه ، اظهار امیدواری کرد: دانشکده پرستاری میبد که با تلاش و همت مسئولین راه اندازی شده است در آینده ی نزدیک با پی گیری مستمر به دانشکده علوم پزشکی مبدل شود.

داروسازی مقوله استراتژیک و راهبردی است:

آیت الله اعرافی پنجم شهریور روز داروسازی را گرامی داشت و افزود: مقوله داروسازی مقوله استراتژیک و راهبردی است و امروز دشمنان و همان هایی که دخالت هایشان در کودتای ۲۸ مرداد منتشر شد برای فشار بیشتر بر ملت ما ، در تحریم ، حتی روی داروهای اساسی هم انگشت می گذارند و ملت و بیماران را مورد شکنجه قرار می دهند.

امام جمعه میبد ، تحریم داروهای اساسی برای بیماران را نهایت قصاوت و بی شرمی دشمنان خواند و افزود: البته این قصاوت در پرونده ظلم و جنایت های امریکایی ها در سال های ۶۰ و ۷۰ وجود دارد که این پرونده بابخردانه و تحریم ظالمانه در قلمرو دارو است که مرتکب شده اند.

خطیب جمعه میبد ، برداشته شدن قدمهای بزرگ در عرصه داروسازی در کشور بخصوص در شهرستان میبد را امر مهم دانست و تصریح کرد: دولتمردان باید با گشودن گره های فعالان عرصه داروسازی ، در زمینه داروسازی و تولید آن بیش از گذشته تلاش کنند.

در ورزش باید فرهنگ جوانمردی و اخلاق متجلی شود:

رییس جامعهالمصطفی العالمیه ، با تبریک سوم شهریور روز فرهنگ پهلوانی و روزش باستانی به ورزشکاران زورخانه و با تاکید بر توجه به مقوله ورزش بخصوص در بین نسل جوان گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای ، ورزش سنتی و ریشه دار و فرهنگی در جامعه ماست که همراه با یک سلسله آداب و اخلاقیات اسلامی ، فرهنگی و دینی است.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه باید مدل و الگوی این ورزش بومی را باید به دنیا صادر کنیم گفت : در ورزش باید فرهنگ جوانمردی و اخلاق متجلی شود و مسئولین در توسعه فرهنگ ورزش زورخانه ای در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به ظرفت و استعدادهای شهرستان میبد در ورزش زورخانه ای و حضور جوانان در مسابقات و المپیادهای مختلف گفت : کشور تلاش می کند تا سال ۱۴۰۴ هر ۲۵ هزار نفر یک زورخانه داشته باشد اما همین الان شهرستان میبد با دارا بودن ۱۳ زورخانه و بیمه بیش از هزار نفر در این ورزش هر ۵ هزار نفر یک زورخانه دارد.

امام جمعه میبد در ادامه با بیان گلایه هایی گفت: انتظار می رود اداره کل ورزش و جوانان استان علاوه بر حمایت از هیئت ورزشکاران، فعالان ورزش باستانی و زورخانه ای را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

مسئولین نباید در برابر مفاسد و ناهنجاری ها کوتاهی کنند :

آیت الله اعرافی با اشاره به مسائل اخلاقی و اجتماعی شهر گفت : گزارش هایی که از وضعیت اخلاقی و اجتماعی وجود دارد ، در شأن شهری با سابقه درخشان معنوی و اخلاقی نظیر میبد نیست و انتظار می رود خود مردم با هوشیاری و امر به معروف و نهی از منکر جلوی برخی از ناهنجاری های اجتماعی را بگیرند و مسئولین هم در جای خود با این عوامل برخورد قاطع داشته باشند.

امام جمعه میبد ، مسائل اخلاقی و حفظ امنیت و هنجارهای اسلامی را هم بیان کرد و افزود: اگر جلوی مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی گرفته نشود طومار فرهنگ و اخلاق و خانواده درهم پیچیده می شود و مسئولین نباید در این راستا کوتاهی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، در ابتدای این خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه دعوت کرد و با اشاره به فضائل اخلاقی و سیره زندگی امام صادق (ع)  سالروز شهادت آن حضرت را به عاشقان و دلدادگان اهل بیت تسلیت گفت و افزود: امام صادق (ع) پیشوای مذهب و چهره ممتاز تاریخ اسلام است که هر ساله جمع زیادی در سوگ آن حضرت عزاداری می کنند.

امام جمعه میبد تصریح کرد : امسال هم باید در تجلیل از این چهره بزرگ اسلام و پیشوای معصوم اهتمام و با برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایا تلاش شود.

رییس جامعهالمصطفی العالمیه، با اشاره به عظمت و شخصیت علمی حضرت امام صادق گفت: امام صادق (ع) پیشوای همه ماست اما بعد علمی و شخصیت بزرگ علمی او برای همه مسلمانان قابل احترام و تجلیل است و صحبت های بسیاری از ائمه بزرگ اهل سنت عظمت آن حضرت را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه چند تن از ائمه مذاهب اربعه از جمله ابوحنیفه و مالک  شاگرد مستقیم و غیر مستقیم  امام صادق (ع) هستند و تعبیرشان از امام صادق شگفت انگیز است گفت : امام صادق (ع) از دیدگاه همه مذاهب و فرق اسلامی از سلاله پاک رسول خدا و میراث دار علم و دانش است و از دیدگاه ما پیشوایی است که پایه معارف بلند شیعه را در عصر خود تثبیت کرد و بیش از ۴۰ هزار حدیث در عقاید ، اخلاق ، احکام و معارف و مناظرات از آن حضرت باقی مانده است که گنجینه بزرگ در اسلام و تاریخ تشیع به شمار می رود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: بنابراین ایام شهادت امام صادق (ع) باید باشکوه تر از همیشه برگزار شود و وظیفه روحانیون و برنامه ریزان مراسم است که معرفت جامعه را نسبت به امام و معارف بلند آن حضرت افزایش دهند.

منبع: میبد آدینه