تصاویری از تقدیر آیت‌الله مهدوی‌کنی از پدر شهید میبدی دانشگاه امام صادق(ع)

از قضا یکی از شهدای معروف شهرمان در زمره شاگردان شهید آیت‌الله مهدوی‌کنی و دانشگاه امام صادق(ع) قرار دارد و او کسی نیست جز شهید محمود برزگری که اتفاقا یکی از بهترین دانشجویان دوره خود در دانشگاه امام صادق(ع) بوده است.

این روزها یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله مهدوی کنی در بستر بیماری به سر می‌برد.

به گزارش “میبدما”، این روحانی مبارز و انقلابی از سال ۸۹ و به دنبال درخواستهای مکرر فقهای عضو مجلس خبرگان، ریاست این مجلس را برعهده گرفت.

اما آنچه با نام آیت‌الله مهدوی کنی عجین شده، تاسیس و ریاست ۳۳ ساله وی بر دانشگاه امام صادق(ع) می‌باشد؛ دانشگاهی که امام خامنه‌ای در سال ۱۳۸۴ از آن به عنوان “پدیده ممتاز” یاد کردند و افق “مرجعیت علمی” در حوزه علوم انسانی را برای آن ترسیم فرمودند.

بسیاری از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) و شاگردان آیت الله مهدوی کنی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و تعدادی از این جان بر کفان به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

از قضا یکی از شهدای معروف شهرمان در زمره شاگردان شهید آیت‌الله مهدوی‌کنی و دانشگاه امام صادق(ع) قرار دارد و او کسی نیست جز شهید محمود برزگری که اتفاقا یکی از بهترین دانشجویان دوره خود در دانشگاه امام صادق(ع) بوده است.

این شهید بزگوار، دانشجوی رشته معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) بود و تا روز شهادتش، معدل درسی وی بالای ۱۸ بود.

محمود برزگری در ۱۵ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای۸ به فیض عظیم شهادت نائل آمد و متعاقب آن آیت الله مهدوی کنی پیامی به این شرح صادر نمود:

بسم الله الرحمن الرحیم

صداقت برادر عزیز، دانشجوی شهید دانشگاه امام صادق محمود برزگری فیروزآبادی در ایفای عهدی که با جانان خود داشت، در خلعت زیبای شهادت تجلی یافت و او چون مردان و سرداران این قبیله، قفس تن را در بهجتی خونین رها کرد و به میهمانی پروردگار جهانیان شتافت.

این جذبه جانبخش که تقدیر هر کس نیست، ما را در غیبت او و یارانش به ماتمی بزرگ می‌نشاند و اگر جز این بود که خون این عزیزان مایه بقای اسلام و گسترش انقلاب اسلامی گردد، جا داشت تا چشم عالمی بر ایشان خون بگرید. نور چشم ما، در مجال کوتاه عمر خود به مرتبتی شایسته و برجسته راه یافت و به ملا اعلی شتافت و یاران با وفای وی در دانشگاه امام صادق u سنگر او را در دانشگاه و جبهه که آمیزه‌ای از علم و عمل می‌باشد، با تلاش و حضور سرشار از نور و معرفت خواهند ساخت.

اینجانب به خانواده محترم این شهید عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم و برای آن شهید صادق علو درجات و برای بازماندگان وهمرزمانش صبر و اجر خواستارم.

محمد رضا مهدوی کنی

در سال ۱۳۷۹، مراسم تشویق دانشجویان ممتاز علمی دانشگاه امام صادق(ع) به یادبود شهید محمود برزگری برگزار شد و به همین خاطر از پدر آن شهید بزرگوار -که چند سالی است به رحمت خدا رفته‌اند- دعوت شد تا در این مراسم حضور یابد. تصاویر زیر مربوط به این مراسم است:

 Image0002 (7)

Image0001 (6)

Image (6)

پدر شهید محمود برزگری/ دکتر علی باقری(معاون سعید جلیلی در مذاکرات ۵+۱)/ آیت الله مهدوی کنی/ آیت الله علم الهدی(امام جمعه کنونی مشهد)

Image0002 (6)

Image

Image0005 (2)

علی درستکار(مجری برنامه تلویزیونی این شبها)/ دکتر علی باقری/ پدرشهیدمحمودبرزگری/آیت‌الله مهدوی‌کنی/ آیت‌الله علم‌الهدی

Image0001 (7) - Copy

شفای عاجل آیت الله مهدوی کنی را از پروردگار منان مسئلت می‌داریم