یزدآوا:لغو اجرای”تاج”درجمعه‌بامجوزشورای‌تامین‌بود

یزد آوا ، در پی صدور مجوز برای «وحید تاج»،خواننده ای که به همراه محمد رضا شجریان در همراهی و تشویق مردم به همراهی با فتنه گران در مقابله با نظام ، قطعه « همراه شو عزیز» را اجرا کرده بود در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن تربیت معلم یزد، […]

یزد آوا ، در پی صدور مجوز برای «وحید تاج»،خواننده ای که به همراه محمد رضا شجریان در همراهی و تشویق مردم به همراهی با فتنه گران در مقابله با نظام ، قطعه « همراه شو عزیز» را اجرا کرده بود در تاریخ ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری در سالن تربیت معلم یزد، برخی نهادها و مردم متدین یزد ضمن یادآوری نقش وی و همچنین اشاره به اجرای مشترک «تاج» با یک خواننده زن ، آن هم بدون حجاب در یکی از کشورهای اروپایی، شورای تأمین شهر یزد روز جمعه ساعت ۱۰ صبح اقدام به برگزاری جلسه ای اضطراری به ریاست شاکری شمسی، فرماندار یزد و اعضاء کرده و طی این جلسه با اشاره به موارد غیرشرعی و غیراخلاقی خواننده مدعو، مصوب کرد که از اجرای «وحید تاج» جلوگیری به عمل آید .

مضمون شعر«همراه شو عزیز» برای تحریک مردم به بی قانومی و همراهی با فتنه گران
همراه شو عزیز ، همراه شو عزیز ،
تنها نمان به درد ،
کین درد مشترک ،
هرگز جدا جدا ، درمان نمی شود
دشوار زندگی ، هرگز برای ما
بی رزم مشترک ، آسان نمی شود

شنیده ها حاکیست بر اساس این مصوبه که مسئولین برگزاری ملزم به رعایت مفاد آن شدند،می بایست از اجرای وی ممانعت به عمل می آمد ؛ اما برگزارکنندگان کنسرت، برای تحریک معترضان ،اقدام به تشویق و تحریک «تاج» برای اجرا کردند که فیلم زیر گویای آنست که وی بر خلاف مصوبه شورای تامین، به اجرا پرداخته است .
در همین حال تعدادی از افراد دلسوز در تلاش برای تماس با رئیس شورای تأمین یزد بودند که که از دسترس خارج بود!
بر این اساس سانس اول شب اول کنسرت برگزار شد، اما سانس دوم با اعتراضات مردمی و حضور ۵ نفر از نمایندگان معترضان در سالن ، از اجرای این خواننده حامی فتنه و بی تقید نسبت به مسائل شرعی و اخلاقی جلوگیری شد. اما شب دوم با توجه به مصوبه شورای تأمین ، می بایست از اجرای وی ممانعت می شد که برخی نهادهای امنیتی هشدارهای لازم را به مسئولان ذیربط داده بودند ، لذا جمعی از مردم به کمک رئیس شورای تأمین و فرماندار یزد برای اجرای قانون آمده و این کنسرت به همت مردم لغو شد.
ویدیویی از لحظات ملتهب این کنسرت پس از اجرای خلاف مصوبه شورای تأمین «وحید تاج»

گفتنی است بلیط های این کنسرت از ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان فروخته شده بود که با لغو این کنسرت ، «موسسه مسیحا» و برگزارکنندگان این کنسرت، می بایست این مبلغ را به خریداران عودت دهند .
لازم به ذکر است مدتی است اقدامات مختلف سیاسی ، فرهنگی و … حساسیت زا همچون « کنسرت های مسئله دار، دعوت از مشاور هتاک هاشمی و حامی فتنه ۸۸، نصب بنر فتنه گران در اماکن، حضور فائزه هاشمی که سابقه محکومیت در فتنه ۸۸ را در پرونده خود دارد، انتصاب آرام و بی سر صدای برخی حامیان و محکومان فتنه در رده های میانی و مناصب حساس استان و …» در استان یزد ، با حمایت نمایندگان عالی « دولت تدبیر و امید» انجام می شود که جو آرام استان را به سمت رادیکال شدن و اصطکاک بین اقشار مختلف مردم پیش برده، مسئولان را به جای تمرکز بر رفع مشکلات عمده استان دارالعباده یزد همچون « تعطیلی مکرر سینما های استان ، بیکاری، بحران کم آبی و قطع و وصل شدن های مکرر آب شهروندان، معضل اتباع بیگانه و قتل های اخیر ، تأمین امنیت مردم ، کمک به توسعه و گسترش فرهنگ غنی مذهبی مردم دارالعباده ، مشکلات اقتصادی، کم رونق شدن تولید و تعطیلی صنایع نساجی و …» به سمت برگزاری و حضور در میتینگ های سیاسی یکجانبه و احیای «افراطی گری» و تندروهای اصلاح طلب سوق داده است .

لذا خوب است مسئولان ارشد استان و نمایندگان عالی « دولت تدبیر و امید» ، «تدبیر» ی اتخاذ کنند که بیانگر مشی « اعتدال» بوده و « امید» را در بین مردم زنده کند ، نه اینکه هر روز مردم را با دغدغه ای جدید سرگرم کند تا سیاسیون افراطی که بین عامه مردم جایگاهی ندارند فرصت عرض اندام پیدا کرده، با «خودسری » های بی حد و حصر خود جو استان را متشنج کنند.
حال سئوالاتی در ذهن مردم ما متصور است که حامیان این برنامه ها باید در قبال ان پاسخگو باشند:
* با توجه به جو غالب مردم معتقد و متدین یزد ، چه کسانی از این خواننده حامی فتنه و بی تعهد به مسائل شرعی و اخلاقی برای اجرا در « دارالعباده»حمایت کرده و می کنند؟!
* چه کسانی « خودسر» محسوب می شوند؟! افرادی که مصوبه شورای تأمین را زیر پا نهادند یا افرادی که کمک به اجرای این مصوبه قانونی و اجرای قانون کردند؟! کسانی که «فتنه بزرگ » را خلق کردند نیز همین بی قانونی ها کردند .
* با توجه به اعلام سال « اقتصادو فرهنگ با مدیریت جهادی» توسط رهبر فرزانه انقلاب، برنامه های تنش زای اجرا شده در راستای منویات رهبری است یا فقط و فقط مسئولان ما تمایل دارند از فرمایشات رهبری در سخنان و نوشته جات خود به صورت گزینشی استفاده کرده و فرافکنی کنند؟! مگر دل رهبری از حامیان و بانیان و آمران فتنه ۸۸ خون نیست؟! این خواننده و سخنران قبل مگر از حامیان فتنه نیستند؟! فقط در کلام مسئولان استان «مقام معظم رهبری» در لفظ مانده و بس!
* هزینه های هنگفت دریافتی بابت فروش بلیط این کنسرت ها ( که از ۳۰ نا ۵۰ هزار تومان است) در چه راهی در استان هزینه می شود؟!
* شرکت کنندگان در این کنسرت ها چه افرادی هستند؟! چه در صدی از جوانان یزدی را تشکیل می دهند؟!
* چه افرادی از این مراسم ها سود می برند؟! سهم اداره فرهنگ و ارشاد و ارشاد اسلامی در برپایی و نظارت بر در آمدهای این کنسرت ها چیست؟!
* با توجه به لغو این کنسرت، مردم چگونه می توانند مبلغ پرداختی را دریافت کنند؟!
* برپایی این کنسرت ها چه نقشی در نشاط پایدار استان دارد؟! آیا بهتر نیست بیشتر به حمایت از سینما دارانی که سینماهایشان تعطیل شده، ایجاد مراکز تفریحی و فضای سبز و…پرداخته شود تا اینگونه برنامه های سطحی و زودگذر؟!

البته برخی مدیران رده بالا در دیدارهای با بزرگان درخواست می کنند که به ایشان تذکر داده شود ، اما در عمل تاکنون مردم شاهد جاده یکسویه مسئولان و عدم نقد پذیری و مهم تر عدم پاسخگویی به منتقدان هستیم .

شاید دلیل آن این باشد که شناسنامه در دستانشان نبوده ! و «بی شناسنامه » انتقاد کرده اند که می بایست به آنها نیز تذکر داد!