پاسخ به گنده‌گویی‌های رئیس‌شورای‌شهر اردکان

رییس شورای اسلامی شهرستان اردکان با انتشار متنی در ایسنا از استاندار یزد خواستار ایجاد فرمانداری ویژه برای این شهرستان شد. به گزارش نارین نیوز  ”سید حسین عطری” در نامه‌ای به برخی از lمسئولان استان آورده است؛ “این روزها شنیده‌ها حاکی از این است که یکی از نمایندگان استان نقل مجالس‌شان اعتراض به بودجه شهرستان […]

رییس شورای اسلامی شهرستان اردکان با انتشار متنی در ایسنا از استاندار یزد خواستار ایجاد فرمانداری ویژه برای این شهرستان شد.

به گزارش نارین نیوز  ”سید حسین عطری” در نامه‌ای به برخی از lمسئولان استان آورده است؛ “این روزها شنیده‌ها حاکی از این است که یکی از نمایندگان استان نقل مجالس‌شان اعتراض به بودجه شهرستان اردکان است و معتقدند با اجرای این قانون در حق دیگر شهرستان‌ها اجحاف می‌شود.

بنده عرض می‌کنم، اگر امروز مردم اردکان نجابت خرج می‌دهند شما نیز منصفانه قضاوت کنید، اگر بخواهید این گونه محاسبه کنید و با این منطق قضاوت کنید، پس بیایید و انواع بیماری‌ها وسرطان‌ها، قتل و ناامنی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را نیز محاسبه کنید! ببینید کدام سنگینی می‌کند؟”

وی ادامه داده است: “با چه بودجه‌ای و با چه عدد و ارقامی شما مسئول محترم می‌توانید سلامتی، شادابی، امنیت و فرهنگ اصیل قنات و قنوت و قناعت را به مردم اردکان بازگردانید؟ بنده معتقدم باید ۱۰۰ درصد از درآمد حاصل از تولیدات و صنایع هر شهر در خود آن شهرستان خرج شود! دیروز که اردکان با ۵۰ هزار نفر جمعیت با همین نیرو و امکانات اداری و دولتی اداره می‌شد و امروز نیز که با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر است، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت ما، آموزش و پرورش ما و دیگر ارگان‌های ما با همان نیرو و امکانات اداره می‌شود! آیا این عدالت اجتماعی است؟”

عطری با طرح این سئوال که آیا این است حق مردم سخت‌کوش اردکان؟، افزوده است: ” امروز بنده به عنوان نماینده شورای شهرستان اردکان از نماینده دولت محترم تدبیر و امید جناب آقای مهندس میرمحمدی استاندار محترم استان یزد درخواست فرمانداری ویژه برای اردکان آباد و بزرگ را دارم تا همچنان اردکان همچون نگینی در دل کویر بدرخشد.”

رییس شورای شهرستان اردکان در پایان نیز اظهار کرده است: “این را نیز یادآور شوم اگر می‌بینند مردم ما سکوت می‌کنند فقط و فقط به خاطر همراهی با ولایت و با دولت و مسئولان شهرستان، امام جمعه محترم و فرماندار جوان و با انگیزه جناب آقای اسماعیلی(فرماندار اردکان) و به ویژه نماینده خستگی‌ناپذیر و بادرایت و مردمی خود در مجلس شورای اسلامی دکتر تابش است، و تا بزرگانشان حرکتی نکنند و ندا ندهند، از هر جوابی و رو‌ در‌رویی اجتناب می‌کنند. پس کاری نکنید که کاسه صبر مردم لبریز شود. بگذارید یک‌دلی در میان مردم شهرستان‌ها باقی بماند. بگذارید امام زمان از ما راضی و خشنود باشد.”

نارین نیوز:  جناب حجت الاسلام عطری! نخست اینکه شرایط اعطای فرمانداری ویژه به یک شهرستان، دارا بودن جمعیت ۲۵۰هزار نفری شهرستان‎‎‎، جمعیت ۱۲۵ هزار نفری مرکز شهرستان ‎‎‎‎‎و فاصله  ۱۲۵ کیلومتری شهرستان از مرکز استان می باشد که به نظر نمی رسد شهرستان اردکان این شرایط را داشته باشد. مگر اینکه از راه های دیگری مانند مستقل کردن نماینده حوزه انتخابیه عمل کنید که جای تامل دارد.

ثانی بر این اگر شما بخواهید بدون در نظر گرفتن این شرایط درست محاسبه نموده و با  منطق قضاوت کنید، و آن طور که شما دم از شیوع انواع بیماری‌ها وسرطان‌ها، قتل و ناامنی و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند می زنید و  اگر بنا به اعطای فرمانداری ویژه باشد اول به شهرستان میبد می رسد نه اردکان!

گفتنی است از امتیازات فرمانداری ویژه، ارتقای فرماندار به سمت معاون استاندار است و می بایستی در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها و توزیع بودجه و اعتبارات استانی به طور مستقیم دخالت داشته باشد. همچنین ارتقای مدیریت ادارات شهرستان در حد معاونت سازمان استانی از دیگر ثمرات این امر است.