همه سپاه شیطان و جنود و منافقین خون‌خوار برای ضربه زدن به ملت ایران به میدان آمدند

امام‌جمعه میبد گفتند: کاخ سفید که با اغتشاشگران و ناامنی در ایران اعلام همبستگی کرده‌اند و منافقین خون‌خواری که پشت‌صحنه به جان مردم افتاده‌اند و قدرت‌های منطقه که برای ضربه زدن به ملت ایران هزینه می‌کنند؛ همه سپاه شیطان و جنود بدانند که این ملت پای اسلام، ایران و انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده […]

امام‌جمعه میبد گفتند: کاخ سفید که با اغتشاشگران و ناامنی در ایران اعلام همبستگی کرده‌اند و منافقین خون‌خواری که پشت‌صحنه به جان مردم افتاده‌اند و قدرت‌های منطقه که برای ضربه زدن به ملت ایران هزینه می‌کنند؛ همه سپاه شیطان و جنود بدانند که این ملت پای اسلام، ایران و انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده بوده و امروز هم به فضل خدا ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش میبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد باسعادت خاتم نبیین حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تبریک هفته وحدت گفتند: امروز امت اسلام بیش از هرزمانی به وحدت و همگرایی نیازمند است.

امروز امت اسلام بیش از هرزمانی نیاز به وحدت و همبستگی دارد

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه وقتی‌که از وحدت و هم‌افزایی و همبستگی امت اسلام کشورها، ملل و مذاهب اسلامی و جریان‌های گوناگون اسلامی سخن به میان می‌آوریم؛ هرگز به معنای دست برداشتن از مبانی ناب و جریان‌های فکری از گروهای مختلف نیست، تصریح کردند: ما به‌عنوان پیروان خاندان پیامبر و معارف ناب اهل‌بیت، بدون تردید با تمامی قاطعیت؛ برهان و استدلال، از حقانیت اهل‌بیت و معارف تابناک آنها دفاع می‌کنیم.

اسلام رشته‌ای که همه امت اسلام را به هم گره می‌زند

خطیب جمعه میبد گفتند: در این مسیر امام بزرگوار، رهبری معظم و مراجع بزرگ ما با تأسی از ائمه هدی استوار و دارای مواضع روشن هستند و ما به امامت خلفای راستین بعد از پیامبر خدا، ائمه اثنی عشر و معارف ذی‌قیمت اهل‌بیت کاملاً معتقد و مدافعیم؛ اما همان امامان به ما نشان داده‌اند در غم‌های عالم اسلام شریک باشیم و برای مسلمانان احترام قائل شویم چراکه رشته اسلام همه مردم مسلمان را به هم گره می‌زند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشتند: یک نخ تسبیح مشترک تمام‌دانه‌های امت اسلام را گرد هم می‌آورد و کعبه همه را به گرد خویش و قرآن همه را به سمت خود دعوت می‌کند و وجود نازنین پیامبر خدا شمع جمع همه امت اسلام است و این وحدت امروز از هر چیز برای رهایی امت اسلام ضروری است.

میلاد رسول خدا پیام وحدت و همدستی را منعکس می‌کند

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه ندای رسای انقلاب و گفتمان جذاب انقلاب اسلامی بر وحدت امت اسلام، همبستگی امت و همبستگی مذاهب اسلامی و تلاش مشترک برای مواجه با دشمنان امت اسلام تأکید داشته است گفتند: میلاد رسول خدا پیام وحدت و انسجام و یگانگی و همدستی را برای همه ما منعکس می‌کند که امیدواریم نخبگان امت، علما و مسئولانی که در آنها صداقت وجود دارد؛ نه مزدورانی که چندان قابل اصلاح نیستند؛ طبقات گوناگون امت اسلام این حقیقت را دریافت کنند.

امروز اگر سر چند موضوع وفاق داشتیم در عالم اسلام اسرائیل نبود

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: امروز اگر سر چند موضوع وفاق داشتیم در عالم اسلام اسرائیل نبود و خبری از اشغال، جنگ و تحریم هم نبود و امت اسلام از یک قدرت جهانی برخوردار بود.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه چرا این‌طور نیست و همه ما مسئولیم گفتند: چرا قریب دو میلیارد مسلمان در ۵۴ کشور اسلامی، بیش از نیمی از ذخایر و معادن و انرژی عالم را در دست دارند اما پراکنده و بی‌خاصیت‌اند و این درد بزرگ رسول خدا در عصر ماست.

امت اسلام و مذاهب اسلامی نیاز به بیداری دارند

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این نیاز به بیداری مذاهب اسلامی دارد و باید تندروی‌های غلط کنار گذاشته شود اظهار داشتند: باید عمق سختی‌های امت اسلام را درک کنیم و در کنار هم قرار گیریم.

ملت ایران فکر الهی نگاه آسمانی و رویکرد تمدنی دارد

خطیب جمعه میبد گفتند: ملت رشید ایران با انقلاب عظیم خود نشان داد فکر الهی، نگاه آسمانی و رویکرد تمدنی دارد و ضمن اینکه ایران برای ما عزیز و محور است به همه امت می‌اندیشد.

آیت‌الله اعرافی با تبریک هفته ورزش و تربیت‌بدنی بر سلامت جامعه در همه ابعاد تأکید کردند و گفتند: در مقوله ورزش و تربیت‌بدنی باید از سوی مردم و مسئولان همت شود تا همه امکانات لازم برای سلامت جامعه و رشد و تربیت درست نسل نوجوان و جوان فراهم شود.

با فراهم کردن زیرساخت‌ها رعایت معیارهای اسلامی هم امکان‌پذیر است

ایشان بابیان اینکه زحمات زیادی در این زمینه کشیده شده اما به نتیجه لازم نرسیده اظهار داشتند: اگر زیرساخت‌های سلامت برای دختران ما، دانش‌آموز و نوجوان فراهم شود قطعاً می‌توانیم تمام شاخص‌های دینی و معیارهای اسلامی را رعایت و با حفظ آن برای سلامت دختران عزیزمان در سطح کلان و نقاط مختلف شهر فراهم کنیم.

راهبرد مهم قطعه‌سازی صنایع موردحمایت قرار گیرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در محور سوم بیانات شیوای خود روز صادرات را گرامی داشتند و با تأکید بر ایجاد زمینه‌های تولید و صادرات در حوزه صنعت و معدن و صنایع‌دستی گفتند: این محورها در استان و شهرستان میبد قابل سرمایه‌گذاری بیشتر است و باید نقش صادراتی را در آنها افزایش داد.

امام‌جمعه میبد با اشاره به آغاز تولید قطعات و ماشین‌سازی و فناوری صنایع کاشی در شهرستان میبد گفتند: امروز جمع خوبی از صنعتگران و جوانان خوش‌فکر ما در قطعه‌سازی صنایع کاشی وارد و درصد بالایی از قطعه صنایع کاشی را در شهر تولید و فناوری‌های جدید برای ساخت ماشین صنایع را پایه‌ریزی کرده‌اند که باید در استان و کشور این راهبرد مهم را از سوی دولت موردحمایت قرار گیرد.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه از صنعتگران بخش خصوصی و از دولت مطالبه می‌کنیم که این مسیر را حمایت کنند تصریح کردند: با حمایت صنعتگران و دولت و تدابیر جدی شهرستان میبد می‌تواند به‌عنوان قطب صادرات نه محصول کاشی بلکه قطعات و ماشین‌آلات کاشی به داخل و خارج از کشور تبدیل شود همان‌طور که زیلو به‌عنوان صنایع‌دستی منحصربه‌فرد احیاء و ثبت جهانی شد.

امام‌جمعه میبد گفتند: با توزیع، بازاریابی و بسته‌بندی درست می‌توان زمینه صادرات در همه محصولات را فراهم و باعث رشد اقتصادی، اشتغال و درآمدزایی شد و رفاه را برای زندگی مردم و عدالت اجتماعی به کار گرفت.

اولویت‌های تصویر شده میبد در آغاز امسال موردتوجه قرار گیرد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در محور دیگر از بیانات رسای خود با اشاره به سفر استاندار به شهرستان میبد و تشکیل کارگروه توسعه گفتند: به استاندار گفته شد که اولویت‌های تصویر شده برای شهرستان در آغاز سال مدنظر باشد و مقوله انتقال آب به استان و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ۶۰ مدرسه خیری ساز نیمه‌تمام و پروژه‌های نیمه‌تمام سلامت و حمایت در بخش‌های کشاورزی و دامداری و پیش‌بینی سیل و تکمیل سیل بندها و مسائل جوانان، بانوان و نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهی موردتوجه جدی باشد.

تأسیس مجتمع عالی سلامت در میبد

خطیب جمعه میبد از کلید خوردن تأسیس مجتمع عالی سلامت پیامبر اعظم در میبد هم پرده برداشتند و گفتند: با کمک خیرین و دولت طرح مجتمع عالی سلامت پیامبر اعظم با وجه ملی استانی و ملی از امروز در میبد آغاز شد.

ملت ایران پای انقلاب و آرمان‌های خود ایستاده است

آیت‌الله اعرافی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفتند: هر اتفاق و خللی که در کارمان پیدا می‌شود حتماً باید با نگاه درست آن را آسیب‌شناسی و معالجه کنیم.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه نباید این حرکت‌ها را نادیده گرفت و به اشکالات آن بی‌توجه بود و از طرفی غفلت کرد گفتند: دشمنان قسم‌خورده ما گفته‌اند که ایران را ناامن می‌کنیم و این را با همبستگی خود با آتش زدن‌ها، اغتشاشات و ناامنی تا خود کاخ سفید اعلام کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به صدها شبکه ماهواره‌ای و هزاران میلیارد هزینه کشورهای منطقه برای ناامن سازی ایران اظهار داشتند: دشمنان آشوب ها را در امریکا و فرانسه و کشورهای اروپایی طبیعی می‌دانند اما اعتراضات در ایران را با هزاران برابر برجسته کردن و افزودن دروغ غیرطبیعی جلوه می‌دهند.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند: هزاران دسیسه و میلیاردها هزینه و تبلیغات، برای زمین زدن ایران و انقلاب و ملت رشید ایران در کار است که ما را از گذشته افتخارآمیز خود جدا و مسئولان را که شبانه‌روز مشغول دوندگی و کار هستند سرگرم کنند.

ایشان فتنه‌انگیزی دشمنان، عدم تدابیر لازم برای حل مشکلات، ضعف برخی از خواص و افراد ساده‌اندیش و عدم تدبیر درست برای تربیت لازم و کنترل و هدایت و مهار فضای مجازی را ازجمله رشته اشکالاتی برشمردند که باید حل شود.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه باید کار تربیت را درست انجام دهیم و وظایف دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی به‌جای خود؛ اما کار حوزه و دانشگاه، آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های فرهنگی و خانواده این است که به جهاد تبیین برخیزیم، گفتند: کار درست تربیت و سازندگی معنوی، اخلاقی وظیفه ماست و خانواده کانون اول تربیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشتند: دستگاه‌ها باید برای گره‌گشایی و حل مشکل مردم تلاش کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: مردم واقعیت را می‌دانند و پای‌کارند و سر بزنگاه ملت ایران در دفاع از ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی و در صیانت از یکپارچگی ایران و مقابله با آنهایی که در فکر تجزیه و فروپاشی ایران هستند خواهند ایستاد.

امام‌جمعه میبد گفتند: کاخ سفید که با اغتشاشگران و ناامنی در ایران اعلام همبستگی کرده‌اند و منافقین خون‌خواری که پشت‌صحنه به جان مردم افتاده‌اند و قدرت‌های منطقه که برای ضربه زدن به ملت ایران هزینه می‌کنند؛ همه سپاه شیطان و جنود بدانند که این ملت پای اسلام، ایران و انقلاب اسلامی تا پای جان ایستاده بوده و امروز هم به فضل خدا ایستادگی خواهد کرد.