نظارت بر قربانی دام در عید سعید قربان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان میبد در خصوص نظارت بر قربانی دام در روز عید سعید قربان با بیان اینکه گروه نظارتی روز عید قربان ناظر بر ذبح دام در شهرستان هستند اظهار کرد: این گروه ها متشکل از ۷ نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت، بازرس نظارتی و ناظر ذبح شرعی وظیفه کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام‌ در روز عید قربان را در شهرستان برعهده دارند.

به گزارش میبدما دکتر شاطرچی گفت: ذبح دام در روز عید قربان امسال تنها در کشتارگاه‌ شهرستان انجام شده و ناظران ذبح شرعی برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت ۵ صبح تا ۱۳ در این محل‌ مستقر و آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان میبد خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک خطرناک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، نیاز است مردم از هرگونه ذبح دام در منزل، معابر و خارج از کشتارگاه به شدت خودداری کرده و ذبح دام‌ها در کشتارگاه و زیر نظر بازرسان شرعی و بهداشتی این شهرستان انجام شود. وی محل استقرار گروه‌های ثابت ناظر بهداشتی و شرعی را در کشتارگاه‌ و اداره دامپزشکی و اکیپ بازرسی سیار در شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو(CCHF ) توصیه می‌شود مردم قبل از مصرف، گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند. دکتر سید امیر شاطرچی گفت: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان یزد) و یا شماره تلفن اداره دامپزشکی شهرستان‌ تماس حاصل کنند.