نشست شورای مسکن شهرستان میبد برگزار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان ارایه دهنده انشعاب آب، برق و گاز شهرستان میبد وظیفه دارند با فعالیت‌های جهادگونه و برنامه‌ریزی شده برای تامین زیرساخت ها پیشقدم باشند و اقدام های مورد نیاز و ارایه پیشنهاد برای دریافت بودجه سال ۱۴۰۱ را انجام دهند.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ محمدجواد ابوالحسینی روز جمعه در نشست شورای مسکن میبد که با حضور دکتر میرمحمدی و مسئولین شهرستان برگزار شد، آسیب‌های چند جانبه اجرای طرح‌های ملی مسکن را یادآور و افزود: مشکل زیرساخت تامین آب از چالش های جدی استان یزد است .

وی ادامه داد: باید با تعادل بخشی در توزیع آن در حوزه‌های مختلف مصرف در بخش کشاورزی و صنعت موانع به وجود آمده در ساخت و ساز طرح های ملی مسکن را رفع کرد و بتوان مناطق بیشتری را پوشش داد.

وی افزود: در پنج ماه گذشته استقبال خوبی از طرح اقدام ملی مسکن شد که نشان دهنده اعتماد مردم است و بزرگترین سرمایه محسوب می‌شود، نباید فرآیند انجام طرح‌های ملی مسکن به گونه ای پیش برود که موجب بی اعتمادی مردم شود.

سرپرست فرمانداری میبد نیز با بیان کمبود زمین برای طرح‌های ملی در این شهرستان گفت: هم اکنون ۲ هزار نفر از افراد واجد شرایط طرح های ملی مسکن منتظر دریافت زمین هستند، در ندوشن زمین موجود است و با این وجود نیاز به الحاق محدوده حدود ۱۵ هکتار است، بفروئیه میبد هم مشکل تامین زمین دارد.

سید جمال سجادی پور افزود: در نشست‌های برگزار شده برای رفع مشکلات یادشده ایجاد شهرک به عنوان راه حل در نظر گرفته شد، همچنین رفع مشکل تامین انشعاب‌ آب از جمله درخواست‌های مطرح شده‌ است.

وی همچنین گزارشی از اولویت خریداری ۳۶ انشعاب آب در منطقه بیده از سوی بنیاد مسکن، پیگیری تامین انشعاب آب در منطقه ندوشن و تسهیلات نگرفتن ۱۵ باب مسکن در محله بیده میبد ارایه کرد.

نماینده مردم میبد و تفت هم گزارشی از ۵۰ پرونده مسکن ملی که نیاز به تعیین تکلیف دارد، ارایه کرد و درخواست فعالیت های جدی‌تری از سوی بنیاد مسکن در شهرستان و تعیین تکلیف زمین ۶۰۰ هکتاری در شهرستان کرد و همچنین مشکلات زمین ۴۳ هکتاری در بیده را یادآور شد.

سید جلیل میرمحمدی مشکل سندهای تک برگ دریافت شده و پول پرداخت شده توسط مردم مرتبط به واگذار نشدن انشعاب آب و برق در شهرک های امام رضا، آیت الله حائری و آیت الله اعرافی و نیاز به تامین زمین در رکن آباد ، بیده و حسن آباد و مشکل ۶ هکتار زمین در بفروئیه و لزوم جانمایی زمین در این منطقه و آبرسانی به علویه و نیوک را نیز بیان کرد.