انقلاب اسلامی دستاوردهای بی‌بدیلی داشته که کمتر مورد توجه قرار گرفته است

امام‌جمعه میبد گفت: امروز از مهم‌ترین وظایف ما و شما آن است که درخشش‌ها، دستاوردها و عظمت‌هایی که مورد تهاجم بی‌نظیر دشمن قرار گرفته را برشماریم و ابعاد گوناگون انقلاب کم‌نظیر تاریخی را تشریح کنیم.

به گزارش میبدما؛ حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در چند محور به جهاد تبینی مقام معظم رهبری نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

امام‌جمعه میبد گفت: امروز از مهم‌ترین وظایف ما و شما آن است که درخشش‌ها، دستاوردها و عظمت‌هایی که مورد تهاجم بی‌نظیر دشمن قرار گرفته را برشماریم و ابعاد گوناگون انقلاب کم‌نظیر تاریخی را تشریح کنیم.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه نباید تسلیم تحت‌الشعاع قرار گرفتن آن‌همه دستاوردها در مقابل بعضی از ضعف‌ها شویم گفت: ملت ایران در نقطه‌های حساس، راهبردی، استراتژیک و تاریخی نقش بی‌بدیل ایفا کرده است و امروز هم که میراث داران ارزش‌های متعالی اسلام، انقلاب و خون شهدا هستند باید درصحنه نقش‌آفرینی کنند و این نقش‌آفرینی و تبیین صحیح وظیفه امروز و فردای ما و جوانان ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بی‌بدیلی داشته است که امروز کمتر موردتوجه و با هجوم بی‌امان رسانه‌های دشمن قرارگرفته است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه انقلاب اسلامی در بیش از صد شاخص رشد و توسعه به اذعان خارجی‌ها در جایگاه برتر دنیا قرار دارد، گفت: اما تلاش می‌شود امروز بیش از صد شاخص رشد و توسعه پرافتخار، به‌راحتی با دوره پر از زشتی و پلشتی پهلوی منحوس مقایسه و مورد غفلت، تردید و انکار قرار گیرد.

امام‌جمعه میبد استقلال سیاسی، اجتماعی و بهره‌مندی از قدرت مستقل در دنیا را اولین محور از دستاوردهای انقلاب و ملت بزرگ ایران خواند و گفت: این دستاورد بزرگ حاصل جان‌فشانی رزمندگان و جانبازان و شهیدان است اما امروز جوانان ما به خاطر اینکه آن دوره را درک نکرده‌اند به عمق مساله نمی‌توانند توجه کنند.

وی تصریح کرد: از دوره قاجار تا پایان عصر پهلوی سفارت‌خانه‌های خارجی و دولت‌های خارجی به شاه ما فرمان می‌دادند و حاکمان ما تسلیم قدرت‌ها بود و تمام ارکان قدرت وابسته بودند و رجال همه گوش‌به‌فرمان بیگانگان بودند تا برایشان تصمیم بگیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جنگ اول و دوم جهانی گاهی جنبش و صدای آزادی‌خواهی پیدا می‌شد اما پادشاهان رذل ما تسلیم بودند به‌طوری‌که در دوره‌ای با قراردادهای ننگین ترکمن چای و گلستان به جدا شدن چند برابر ایران امروز انجامیده و آخرینش جدایی بحرین بود.

امام‌جمعه میبد افزود: بنابراین‌همه آمار و ارقام پیرامون ما قرار دارد و نباید فضا را غبارآلود و حقایق واضح را از ذهن ما بربایند و درک ما را متزلزل کنند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: در این محور استقلال و جایگاه بین‌المللی، نه‌تنها امروز گوش‌به‌فرمان کسی نیستیم و مقامات ما از جایی فرمان نمی‌گیرند بلکه قدرت منطقه‌ای هستیم و با برون‌رفت از وضع وابستگی مطلق و گوش‌به‌فرمان بودن به قدرت‌های شیطانی، به‌جایی رسیدیم که روی پای خود اقدام و دفاع می‌کنیم.

وی با قدردانی از همه‌کسانی که در جشن ۴۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده‌اند گفت: باید به خود ببالید که این میراث بزرگ امنیت و اجتماعی را بر عهده‌ دارید و نباید به هیچ بهانه‌ای راه را برای دشمنان بدخواه بازکنیم.

خطیب جمعه میبد امنیت را محور دوم از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امنیت ما ۴۳ سال است با سخت‌ترین شیوه‌ها موردتهاجم است اما به فضل خدا ایران از جنگ، ترور و دسائس عبور کرده و باوجوداینکه بسیاری پول خرج می‌کنند تا صلابت و امنیت ما را بشکنند اما در وسط طوفان در منطقه از ضرائب امنیت بالایی برخوردار هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور قدرت دفاعی، امنیتی و نظامی و صنایع دفاعی را یکی دیگر از محورهای دستاورد انقلاب و ملت ایران برشمرد و گفت: همه می‌دانند ایرانی که برای یک هواپیما بایستی از امریکا بخرد و نمی‌توانست دست به پیچ و مهره بزند مگر با اراده آمریکایی‌ها؛ امروز پهباد و صنایع موشکی دارد و اخیراً آزمایش جدید موشکی دوربرد کرد که برد آن از دو هزار کیلومترها بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز یک قدرت دریایی است افزود: سپاه و ارتش ایران در فراتر از مرزهای آبی حضور دارد و قدرت‌های بزرگ این عظمت ایران را نمی‌توانند تحمل کنند و با تهاجم ترکیبی خود آن را مورد هجوم قرار می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: قطعاً در ۲۰ سال گذشته از زمان بوش تاکنون آمریکایی‌ها اگر می‌توانستند به ما حمله می‌کردند اما آنها می‌دانند یک قدرت معنوی، روحی، اخلاقی و قدرت دفاعی قوی در ایران شکل‌گرفته است که وابسته به بیرون هم نیست.

امام‌جمعه میبد دستیابی به علم و فناوری را یکی دیگر از محورها خواند و گفت: ایران در ده ها شاخص علم و فناوری رتبه‌های بالایی را به اقرار بیگانگان احراز کرده است و جمعیت دانشجویی، مراکز علمی و تحقیقاتی، افزایش چشمگیر رشته‌های علمی، تحصیلات تکمیلی و دکتری و خروجی مقالات و رتبه بالا در تولید مقالات علمی در منطقه‌ این مدعا را اثبات می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ایران با دو هزار دانشگاه، نزدیک چهار میلیون دانشجو و دایر کردن همه رشته‌های فعال در دانشگاه‌ها و برتری در بیش از ۱۵ فناوری و تکنولوژی حرفی برای گفتن در دنیا دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما در حوزه سوادآموزی نسبت به قبل از انقلاب بالای ۹۰ درصد باسوادی را به‌ویژه در بین بانوان داریم و دختران ما در دانش و فعالیت‌های اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

امام‌جمعه میبد سلامت و بهداشت را یکی دیگر از محورهای دستاورد انقلاب بیان کرد و گفت: شاخص‌های سلامت و بهداشت، طرح‌های درمانی و بیمارستان‌ها، افزایش پزشک، تخصص‌ها و تجهیزات و رشته‌های پزشکی و تعداد تخت‌ها باعث بالا رفتن میانگین عمر از ۵۰ به نزدیک ۸۰ رسیده است که همه اینها چشم‌بندی نیست که به‌دست‌آمده است.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: سپاه شیطان امروز آمده است تا با سیاه نمایی از رژیم غرق در فساد و لذت رانی که اموال ملت را چپاول کردند و میلیاردها دلار را بردند و عیاشی می‌کنند؛ ایمان، استقلال، مجد و عظمت ما را برباید.

وی گفت: ایجاد زیرساخت‌های راه، آب، برق، گاز، مخابرات و پوشش صداوسیما در بالای هزار شهر را از تحولات دوره انقلاب عنوان کرد و گفت: باوجود این‌همه تحریم و مشکلات، تحولات عظیمی در عمران شهری، کشاورزی، صنعت و معدن در این دوره ایجادشده است.

آیت‌الله اعرافی با اذعان به وجود برخی مشکلات که حق مردم است، گفت: اما نباید ادراک و اندیشه و فهم درونی ما را تغییر دهند و همه جوانان، نخبگان، دانشجویان، دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش و مراکز علمی و صنعتی باید به هوش باشند که دشمن می‌خواهد با تحمیل ترور، کودتا و فشارهای تبلیغاتی سنگین ذهنتان را تغیر و مردم را از پا درآورند.

وی بابیان اینکه دشمنان از ایران قوی، مقتدر و پیروز می‌ترسند، افزود: امروز بعضی به اسرائیل پناه برده‌اند و نفوذ، تحریف، تغییر ذائقه و اندیشه‌ها و ادراک‌های ما هدف دشمن قرارگرفته است که ملت باید بیدار باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه سرمایه‌گذاری دشمن برای شکست جبهه الهی و آسمانی سنگین است، گفت: این انقلاب به ارزانی به دست نیامده و دستاوردهای عظیم و سترگی داشته است که باید آن را پاس داشت.

خطیب جمعه میبد گفت: هیچ‌گاه برشمردن دستاوردهای انقلاب به معنای نادیده گرفتن ضعف‌های خود و بستن راه نقد و اصلاح نیست.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: همین روزها اصحاب پشیمان از گذشته افتخارآمیز، فتنه‌ها و تحریف‌ها و اطلاعیه می‌زنند و دل مردم را خالی و انواع فتنه‌انگیزی را انجام می‌دهند اما ملت باید راه خود را بشناسد و انقلاب الهی که حاصل خون پاک شهداست را حفظ و اشکالات را رفع کرد.

خطیب جمعه میبد گفت: ایران پرچم‌دار اسلام و معنویت امت اسلام بوده است که گفتمان نو را پایه‌ریزی کرده است که ریشه در تاریخ و عاشورا داشتن، برخورداری از بن‌مایه تمدنی، عدالت محوری، مردم‌سالاری دینی، استقلال و آزادی از مؤلفه‌های آن است.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: امروز با خدا و شهدا عهد می‌بندیم بر سر آرمان‌ها خواهیم ایستاد، مقاومت خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم جامعه را به مسیر درست انقلاب برگردانیم و مسئولان ما در این زمینه رسالت سنگینی دارند و قوای سه‌گانه و کسانی که دستی بر قدرت دارند باید با اصالت، جهاد و ایثار و بصیرت و صیانت از ارزش‌های اخلاقی و معنوی انقلاب را تداوم ببخشند.

امام‌جمعه میبد در ابتدای این خطبه هم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به چهل و چهارمین سال پیروزی، از همه‌کسانی که برای گرامی داشت دهه فجر در قالب برنامه‌ها همکاری و همت کرده بودند تشکر و از همه زنان، ، جوانان، اصناف و طبقات گوناگونی که به‌رغم کرونا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راهپیمایی امروز شرکت کردند صمیمانه قدردانی کرد.

وی همه مناسبت‌های بسیار شریف ماه رجب و موالید امام جواد (ع)، امیرالمؤمنین و سایر موالید مبارک مبعث شریف و مناسبت‌های عزیز این ماه را تبریک گفت.

خطیب جمعه میبد یاد و خاطره همه شهدا اسلام و انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم بین‌المللی اسلامی، شهدای سلامت و امام شهدا را گرامی داشت.

وی به روح بلند مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی هم درود فرستاد و درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام آخوندی را هم تسلیت گفت.