تکنیک‌های حضور در میدان روشنگری!

محمدکاظم انبارلویی

سرنوشت شوم و تاریک برخی صحابه پیامبر اکرم (ص) که از مسیر قرآنی أَطیعُوا اللَّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ (۱)،منحرف شدند و برای بعضی انقلابیون و صحابی امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله) هم صادق است. کسانی که سر در آخور «قدرت» و «ثروت»، «جاه‌طلبی» و «اندوه دیده شدن» فروکردند و نتوانستند حقایق نورانی و الهی انقلاب را درک کنند. «جهل» و «غفلت» آنها را به «بیراهه‌پویی» کشاند و بنای «بی‌مهری» و ناسپاسی با نظام، انقلاب و مردم گذاشتند. این جماعت منافع شخصی را به منافع «ملی» و «مصالح ملی» ترجیح دادند و در میدان «تعارض منافع» همیشه به سمت و سوی فرمان «نفس اماره» رفتند.آنها نظام را به یک دالان تودرتوی جنگ شناختی دشمن کشاندند.

تربیت‌شدگان این «بیراهه‌پویی» در برخی رسانه‌ها و احزاب و گروه‌های داخلی جا خوش کرده‌اند و برخی هم به رسانه‌ها و اندیشکده‌های دشمن پناه بردند .گاهی چنان حرف می‌زنند که دشمن را سر ذوق می آورند و گاهی از همان فرستادگان خود به خارج خط می‌گیرند و یک مسیر شیطانی را در داخل برای تحریف حقایق انقلاب طی می کنند.

اینکه رهبری معظم انقلاب در آغاز چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب روی «جهاد تبیین» تأکید دارند و آن را یک وظیفه فوری و قطعی برای مردم و مسئولان به ویژه رسانه‌ها می‌دانند. برای این است که نظام از این مرحله و پیچ تند تاریخی که مسیر انقلاب در رسیدن به قله سرعت گرفته است به سلامت عبور کند.

برای حضور در چنین معرکه‌ای باید به تکنیک‌ها و تاکتیک‌های این جماعت آشنا بود؛ تا بتوان پاسخگوی شبهات آنها باشیم.

۱- اولین تکنیک آنها بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک‌نمایی پیشرفت‌ها و توفیقات نظام است.

برای عبور از این تکنیک کافی است پیشرفت‌ها و توفیقات نظام را فهرست کنیم.از دستاوردهای آن دفاع کنیم و همچنین مسئله پدیداری مشکلات را شناسایی و کسانی که در به وجود آوردن این مشکلات خود سهم اصلی را داشتند اجازه ندهیم با فرار به جلو دست به بازی «کی بود کی بود من نبودم» را شروع کنند.

۲- تکنیک ترور شخصیت‌های کارآمد و آبرومند و جابه‌جایی جای جلاد و شهید دومین ترفند آنهاست. ما از اول انقلاب شخصیت‌های بزرگی چون شهید بهشتی‌ها و شهید باهنرها و شهدای محراب را از دست دادیم و دشمن با تکنیک ترور شخصیت ابتدا آنها را از میدان به در برد و نیز با ترور فیزیکی به سراغ آنها آمد. اما مردم بصیر ما فریب آنها را نخوردند و در دهه اول انقلاب با مشت محکم به دهان منافقین آنها را تا بغداد و پیوستن آنها به دشمن غدّار ملت تعقیب کردند و داغ ننگ رسوایی خیانت به وطن را به پیشانی آنها زدند.

ضد انقلاب و سلطنت‌طلب‌ها هم با «بیهوده‌گویی» و «دروغگویی» مشغول جابه‌جایی جلاد و شهید شدند اما از این تکنیک طرفی نبستند.

۳- تکنیک سیاه‌نمایی، تحقیر، تهدید و تحریف از شناخته‌ترین ترفندهای دشمن است که در جهاد تبیین باید به درستی روشنگری شود.

۴- تکنیک قبح‌زدایی از ضدارزش‌ها و منکرات و تقدس‌زدایی از معروفات و ارزش‌ها، این تکنیک در تبلیغ و ترویج سبک زندگی به شیوه‌های غلط و انحرافی مکتب‌های ضدخدایی لیبرالیسم ، سوسیالیسم و فاشیسم صورت می‌گیرد.ضدیت و کینه ای که آنها از «حجاب» به عنوان یک حکم شرعی دارند اعجاب‌آور است.

آنها «پوشیدگی» را تیرخلاص به ارزش‌های «برهنگی» در غرب می‌دانند و می گویند حجاب چون یک پرچم عمل می‌کند و جلوی استیلای مارا در حوزه اقتصاد، فرهنگ، حتی در حوزه سیاست را می‌گیرد.

۵- تکنیک پمپاژ دودستگی و اختلاف و تولید دوقطبی‌های کاذب توأم با تزریق نا امیدی و بدبینی زیر پوست جامعه و جریان سازی‌های کاذب، آخرین ترفند دشمن به جامعه انقلابی است.

دشمن نهضت «مشروطه» و «ملی شدن نفت» را با همین ترفند نابود کرد با همین ترفند به سراغ نهضت اسلامی امام خمینی (ره) آمد، اما هوشمندی امام و بصیرت مردم باعث شد تیرهای آنها به سنگ بخورد. آرزوی فروپاشی نظام را به گور ببرند آنها هرچه بذر نفاق و دودستگی کاشتند در بستر آگاهی‌های مردم جواب نداد.

تداوم این ترفند اول به فروپاشی امپراطوری ۷۰ ساله کفرآلود شوروی منجر شد. سپس پایه‌های دموکراسی لیبرال را در غرب به لرزه درآورد. اکنون آثار فروپاشی در ارکان قدرت غرب به ویژه در آمریکا را هم می‌شود دید و هم از زبان نخبگان آنها شنید.
فردا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب است. روزی که ملت ما با نور قرآن و فرمان انبیا با یک ظلمت ۲۵۰۰ ساله حکومت طاغوت پایان داد.

۴۳ سال است ملت ما بر این پیمان استوار و محکم ایستاده است. ما امروز در عصر«روشنگری» و «حفظ دستاوردهای انقلاب» به سر می‌بریم و به سرعت مشکلات و معضلات را پشت سر می‌گذاریم. تکینک‌ها و تاکتیک‌های جنگ نرم و جنگ شناختی نمی‌تواند این ملت را به زانو درآورد ما همچنان به پیش می‌رویم.

پی نوشت:
۱-سوره نساء، آیه ۵۹