انجام بیش از هزار مورد غربالگری سلامت جنین در مرکز ژنتیک میبد

هزار و ۵۰ مورد غربالگری سلامت جنین از ابتدای سالجاری در مرکز تحقیقات ژنتیک میبد انجام شده است.

به گزارش میبدما؛ سرپرست بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر در مراسم آغاز به کار بخش پژوهش مرکز تحقیقات ژنتیک میبد گفت: از این هزار و ۵۰ مورد؛ ۳۷۶ مورد آزمایش کاریوتایپ در زمینه ژنتیک، ۲۵۵ مورد تشخیص قبل از تولد و ۳ هزار و ۲۴ مورد آزمایش و مشاوره ژنتیک بوده است.

رضا ابهت دیگر خدمات مرکز تحقیقات ژنتیک میبد را یادآور شد و گفت: این مرکز تحقیقات همچنین اقدام به اعزام تیم تخصصی به شهرستان هایی که پزشک متخصص و مشاور ژنتیک ندارند نموده تا کار را از نزدیک و در کنار مردم دنبال کنند.

وی با اشاره به جایگاه مهم معلولیت ها و ضرورت پیشگیری از آن گفت: همه می دانیم که وجود معلولیت در خانواده چه تبعات و مشکلاتی برای خانواده به دنبال دارد و کیان خانواده دستخوش این مشکلات می گردد و خانواده متشنج، درگیر، نگران و مضطرب هست.

سرپرست بهزیستی استان یزد گفت: امروز در استان یزد ۲۹ هزار و۴۴۲ نفر معلول با ۳۷ هزار و ۸۵۰ عنوان معلولیت داریم؛ که این اختلاف ناشی از آن است که بعضی افراد دو معلولیتی یا سه معلولیتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی هایی که بابت ایجاد یک نوع معلولیت جدید وجود دارد و شرایط سخت و نگران کننده حاصل از آن، حمایت هرچه بیشتر از خانواده دارای معلولیت را می طلبد.