معظل سگ های ولگرد در میبد و ترس مردم از تکرار اتفاقات تلخ گذشته!/ نقش مسئولین در این تراژدی چیست؟!+ فیلم

سگ های ولگرد آسایش و آرامش مردم میبد مخصوصاً مردم شهرک ها و حاشیه های شهر را گرفته اند.

به گزارش میبدما؛ طی تماس های مردمی و ارسال ویدئو توسط برخی از مخاطبین میبدما، میبدی ها نسبت به ازدیاد آمار سگ های ولگرد در شهرستان و مزاحمت های گاه و بیگاه این حیوانات اعتراض داشته اند.

برخی از این تماس ها حتی نشان از حمله تعدادی از سگها به کودکان حکایت داشته که با دخالت مردم ختم به خیر شده است، هرچند طی سالهای گذشته دو حادثه تاسف برانگیز که منجر به کشته و دریده شدن دو کودک غیربومی در میبد شده بود، هنوز در اذهان باقی مانده است.

گفتنی است سردی هوا و کمبود غذا برای این حیوانات که هر روز بر تعداد آنها نیز افزوده می شود، از علل هجوم آنها به مناطق مسکونی و بالاتر رفتن حواشی بسیار خطرناک این ماجراست که البته در فصول گرم سال کمی از این میزان خطر کاسته می شود.

مدتی قبل نیز در تماس یکی از مخاطبین با میبدما گفته شده بود که حمل سگ های ولگرد از مناطق دیگر و انتقال آنها به میبد و تخلیه در حاشیه های شهر دیده شده، که این موضوع و آدرس و نشانه های آن به نهادهای امنیتی و انتظامی جهت بررسی و پیگیرد ارائه شد، اما آنچه امروزه هنوز بر قوت خود باقیست خطرات بیشمار وجود این حیوانات در مناطق مسکونی شهر است که هر لحظه می تواند موجبات اتفاقات شومی را در پی داشته باشد.

بی شک اهمیت تامین امنیت و آرامش برای مردم شهر یکی از وظایف مسئولین است و این مهم نباید در شلوغی کارهای اداری معطل بماند، که هر لحظه می تواند فرصت جبران از دست برود!