هیچ بهانه‌ای برای دور شدن از صندوق‌های رأی پذیرفته نیست/ دغدغه مردم در مهاجرت‌های نادرست رفع شود

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: سیمای این شهر باید سیمای دین، ایمان، اخلاق و ارزش‌های متعالی الهی، سابقه فرهنگی و تاریخی و سیمای آیت‌الله حائری و شهدای سرافراز باشد.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، هم‌زمان با سراسر کشور نماز عید سعید فطر در فضای باز مصلی آیت‌الله اعرافی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، به امامت حضرت آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور اقامه شد.

آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک این عید بزرگ بندگی و آزمون الهی به انتخابات پیش رو پرداخت.

امام‌جمعه میبد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را آزمون بزرگ در پیش روی ملت بزرگ ایران خواند و گفت: حضور باشکوه مردم در انتخابات، یک صحنه جدید برای تولید قدرت و ساختن آینده کشور است.

هیچ بهانه‌ای برای دور شدن از صندوق‌های رأی پذیرفته نیست
خطیب نماز عید فطر میبد با تأکید بر اینکه هیچ عذری و بهانه‌ای برای دور شدن از صندوق‌های رأی و حضور درصحنه انتخابات در پیشگاه خداوند و برای آینده ما موردقبول نیست گفت: امیدواریم همگان حضور حداکثری و ترغیب دیگران برای مشارکت در انتخابات را وظیفه خود بدانند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: انتخابات شوراها باید جدی باشد و افراد آگاه، هوشیار و باانگیزه برای ساختن و پیشبرد شهر برگزیده شوند.

وی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری هم به‌طریق‌اولی و بسیار مهم‌تر، باید با الهام از رهنمودهای رهبری و با در نظر گرفتن مصالح عالی کشور وارد صحنه انتخابات شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی همه‌کسانی که در آبادانی شهر تلاش کرده‌اند خاطرنشان کرد: در شوراها ما باید بدانیم افرادی که برگزیده می‌شوند؛ نگاه بلند، دیدگاه‌های عمیق آبادانی و فرهنگی و اجتماعی داشته باشند تا شهر ما بازهم مراحل ترقی را طی کند.

مذاکره‌کنندگان خط قرمز خود را عظمت ملت و رهنمودهای رهبری معظم بدانند
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر با اشاره به مذاکرات وین بر تلاش در رفع تحریم‌های ظالمانه تأکید کرد و گفت: این ملت، پیمان‌شکن نبود و این نظام عاقل و سنجیده کار بود اما مع الاسف دشمنان این ملت پیمان‌های خود را زیر پا گذاشتند و بعد از آمدن دولت جدید امریکا بازهم ما شاهد حسن برخورد نبودیم و همان رویه‌های سابق با اشکال دیگر ادامه پیدا کرد.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان ما باید خط قرمز خود را عظمت و شکوه این ملت و رهنمودهای رهبری معظم بدانند.

خطیب نماز عید فطر میبد گفت: در مذاکرات دقت، مقاومت، کوتاه نیامدن در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها ضرورتی است که باید همه دوستان به آن توجه کنند.

دغدغه مردم در مهاجرت‌های نادرست رفع شود
آیت‌الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به بحث مهاجرت گفت: غیربومی‌ها را اولاً پاره تن خود می‌دانیم اما درعین‌حال از مسئولین می‌خواهیم طبق قرارهایی که گذاشتند در تنظیم مهاجرت و ورود افراد برای کار در شهر برنامه‌ریزی کنند.

امام‌جمعه میبد با اشاره به درخواست‌های جوانان و مردم درباره غیربومی‌ها تصریح کرد: کارخانه‌ها و صنایع هم باید همکاری کنند تا دغدغه مردم در مهاجرت‌های نادرست و ورودهای ناصحیح رفع شود.

خطیب نماز عید فطر میبد تأکید کرد: مسئولین باید دقت کنند؛ در پذیرش افراد غیربومی باید شئون و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی محفوظ بمانند.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: سیمای این شهر باید سیمای دین، ایمان، اخلاق و ارزش‌های متعالی الهی، سابقه فرهنگی و تاریخی و سیمای آیت‌الله حائری و شهدای سرافراز باشد.

تغییر و تحول دولت اراده مسئولین را سست نکند
امام‌جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود به نزدیک شدن به پایان دولت اشاره کرد و گفت: تغییر و تحول دولت نباید کوچک‌ترین لطمه‌ای در اراده مسئولین در خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم ایجاد کند.

وی بابیان اینکه مردم ما مشکلات و نیازهای فراوان دارد افزود: ما اداری‌ها باید حداکثر تلاشمان را برای خدمت به مردم با عشق و انگیزه انجام دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: تغییر و تحول دولت نباید اراده مسئولین را سست کند و اولویت‌های شهر و برنامه‌های جاری و کوتاه و بلندمدت شهر باید توسط ادارات رفع شود و با آغوش باز مردم استقبال شود.

مسئولین به اعتراضات مردم پیرامون نام‌گذاری‌ها پاسخگو باشند
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعتراضات مردم در خصوص تغییر و نام‌گذاری سطح شهر گفت: ضمن احترام به مسئولان تقاضا دارم با حضور فرماندار پرتلاش و عزیزمان و شورای نام‌گذاری با حسن تعامل، به سؤالات و اعتراضات پاسخ داده شود.

ایستادگی در برابر اسرائیل وظیفه اسلامی، دینی، اخلاقی و انسانی است
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با محکوم کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین، مواضع ملت ایران را اعلام کرد و گفت: ما امروز در برابر مظالم بسیار شدیدی که در فلسطین در حال رخ دادن است اعلام موضع کنیم.

آیت‌الله اعرافی گفت: حاج قاسم و محور مقاومت عالم اسلام در برابر اسرائیل و غداران و زورگویان عالم ایستادند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه اگر محور مقاومت شکل نگرفته بود و حاج قاسم و شهدای مدافع حرم در هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر مرزها در برابر اسرائیل و داعش نه ایستاده بودند امروز کشور ما هم مثل بسیاری از کشورهای دیگر دچار امواج ناامنی بود.

وی تصریح کرد: این مقاومت و میدان فداکاری و مجاهدت بود که امنیت را به ارمغان آورده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ایستادگی در برابر اسرائیل را وظیفه اسلامی، دینی، اخلاقی و انسانی خواند و گفت: ایستادن در مقابل داعش و صهیونیست‌ها امنیت کشور ما را تأمین می‌کند.

آیت‌الله اعرافی، قساوت و بی‌رحمی صهیونیست‌ها را در کشتار کودکان خردسال و کوچک و بزرگ فلسطینی خاطرنشان کرد و اظهار داشت: امروز وظیفه ماست در برابر اسرائیل بایستیم تا روزی درخشش انوار اسلام و پیروزی امت اسلام و محور مقاومت باشیم.

امام‌جمعه میبد در ابتدای بیانات خود هم از تلاش کادر درمان و بهداشت و کسانی که در شرایط سخت کرونا برای خدمت به مردم تلاش کردند تشکر کرد.

آیت‌الله اعرافی گفت: در پایان ماه مبارک رمضان از همه تلاش‌هایی که شما مردم برای مواسات و کارهای خیر و نیک‌انجام داده‌اید و از رونق بخشیدن به مراسم دینی و عبادی تلاش کرده‌اید قدردانی می‌کنم.