طرح‌های توانمندسازی دانش‌آموزان، بازخوانی و بررسی شود

امام جمعه میبد گفت: طرح‌های ارائه شده برای تربیت اجتماعی و توانمندسازی دانش‌آموزان برای تعامل داشتن و نقش‌آفرینی در جامعه نیاز به بازخوانی و بررسی دارد.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ آیت‌الله علیرضا اعرافی روز شنبه در نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان افزود: آموزش‌وپرورش شهرستان تاکنون سرآمد بوده و باید همچنان با اعتلای روزافزون در همه ابعاد موردتوجه اعضای ستادی و همه معلمان و مربیان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اولویت برنامه همه دستگاه‌ها و اداره‌ها، همکاری با آموزش‌وپرورش باشد، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و بیانیه گام دوم را از سندهای مهم کشوری عنوان کرد که باید همچنان موردتوجه برای اجرایی شدن باشد.

رئیس شورا فرهنگ عمومی میبد همچنین تصریح کرد: اعضای ستادی آموزش‌وپرورش باید همواره راهبردی اندیش، برنامه‌ریز و پای‌کار بوده و در مسیر اعتلای آموزش‌وپرورش مجاهدت و تلاش داشته باشند.

وی تربیت مدیران برای پرورش نسل‌های مدیر جوان را توصیه و نسبت به حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی فناوری، تربیتی، اخلاقی و مهارتی دراین‌ارتباط اعلام آمادگی کرد.

امام‌جمعه میبد وقف را نیز منابع درآمد پایدار برای آموزش‌وپرورش عنوان کرد که نیاز به ارائه طرح دارد و در ادامه نسبت به پرداخت اجاره‌بهای سالانه موقوفات تأکید کرد.

حسین فلاح فرماندار میبد نیز در این نشست از همکاری و پیگیری‌های امام‌جمعه میبد و خیرین در ارتباط با مدرسه‌سازی تشکر کرد.

رئیس آموزش‌وپرورش میبد هم با اشاره به اجرای طرح کوچ گفت: طرحی در آموزش‌وپرورش اجرا شد که به دنبال آن در هر مدرسه‌ای یک نفر شاخص توسط مدیران مدارس به آموزش‌وپرورش معرفی شدند و سپس با پالایش این نیروها و حذف افراد بالای ۳۵ سال، ۱۰۰ نفراز میان ۲۰۰ نفر معرفی‌شده انتخاب شدند.

محمدرضا کارگر شورکی ادامه داد: افراد انتخاب‌شده به گروه‌های ۱۰ نفره تقسیم شدند و در ۱۰ جلسه آموزش دیدند تا در هنگام بازنشسته شدن مدیران مدارس، نیروهای خوب و کارآمد و آموزش‌دیده برای جایگزینی آن‌ها داشته باشیم.

در این نشست همراه با ارائه گزارشی از موفقیت‌های علمی دانش آموزان میبدی در کنکور و نتایج امتحانات دیپلم و اینکه سال ۹۹ نیز در بین شهرهای کشور استان یزد و شهر میبد مقام اول کنکور را کسب نمودند، رضا فلاح دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان رحیمی فر که در المپیاد سلول‌های بنیادی مدال طلای کشوری آورده است، تجلیل شد.