راه‌اندازی بازارچه اشتغال بانوان درمیبد

فرماندارمیبد از راه‌اندازی بازارچه اشتغال بانوان در شهرستان خبر داد و گفت: این بازارچه در بلوار قاضی میرحسین در بافت تاریخی و میراثی به همت خیرین، بانوان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حال احداث است.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح بابیان اینکه این بازارچه در ایام‌الله دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: بازارچه اشتغال بانوان با ۱۴ غرفه ۷۰۰ مترمربع زیربنا دارد و تاکنون برای احداث آن ۴۰۰ میلیون تومان هم هزینه شده است.

فلاح گفت: برای تکمیل این بازارچه حدود ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است که با راه‌اندازی آن‌یک پاتوق فرهنگی، آموزشی و نمایشگاهی شکل خواهد گرفت.

فرماندارمیبد هدف از راه‌اندازی بازارچه اشتغال زنان را ترویج هنر صنعت‌ها درمیبد خواند و گفت: با تحویل این مجموعه به بانوان شهرستان میبد شاهد شکوفایی و رونق هرچه بیشتر صنایع‌دستی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این بازارچه ۱۴ غرفه با هسته مرکزی و دو ساختمان جانبی است که با استقرار صنایع مختلف کار بافی، زیلوبافی، گره چینی، پتو بافی و صنایع مرتبط با صنایع‌دستی شهرستان زمینه اشتغال ۲۰ نفر هم فراهم خواهد شد.