وظیفه ادارات همکاری با شورا و شهرداری است

فرماندارمیبد که به مناسبت روز شوراها در نشست شورا و شهرداری شرکت داشت، ضمن تبریک این روزبه اعضای شورای میبد گفت: وظیفه ادارات همکاری با شورا و شهرداری است.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح تصریح کرد: شورا و شهرداری باید با برگزاری جلسات به دنبال برطرف کردن مسائل و مشکلات شهر، طرف فاضلاب شهری باشد.

فلاح تصریح کرد: ساخت‌وساز در حریم شهر خط قرمزماست و اگر شورا و شهرداری مصداقی را بیاورد که پروانه‌ای در این مناطق برای ساخت‌وساز صادر شود خاست قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی میبد هم در این نشست بودجه و تنگناهای اعتباری را از مشکلات اساسی شهرداری خواند.

حسینعلی فلاح بابیان اینکه تنها درآمد شهرداری‌ها عوارض مردمی و ارزش‌افزوده‌ای است که از بخش صنعت عاید شهرداری‌ها می‌شود افزود: با این هزینه‌های سرسام‌آور که در بخش‌های مختلف وجود دارد خیلی نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

فلاح گفت: بااین‌حال یکی از برنامه‌های ما در سال گذشته این بود که بتوانیم مناطق کمتر توسعه‌یافته را آسفالت کنیم که با آسفالت منطقه عشرت‌آباد، شهیدیه، علی‌آباد و شهرک‌های اطراف شهر در سال گذشته توانستیم ۷۰ درصد از شهرستان میبد را آسفالت کنیم.

رئیس شورای شهر میبد، المان، زیباسازی و مبلمان شهری را یکی دیگر از برنامه‌های شورا و شهرداری عنوان کرد.

وی همکاری و همراهی با ادارات برای رسیدن به اهداف مدنظر شورا و شهرداری در خدمات‌رسانی به مردم را مثبت دانست.

فلاح افزایش درآمد شهرداری را از اهداف اصلی شورا خواند و گفت: شورا توانست از راه‌های مختلف درآمد شهرداری را از ۲۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۵۰ میلیارد تومان برساند که این رقم اگر بین یکصدهزار نفر جمعیت میبد تقسیم شود به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان در سال است که نمی‌توان کار خاصی را با آن انجام داد.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در سال جدید با اقداماتی که انجام می‌دهیم؛ درآمد شهرداری افزایش قابل‌توجهی داشته باشد تا بتوانیم در بخش‌های مختلف عمرانی هزینه کنیم.