فشار به دولت با کمپین شمارش معکوس ۱۰۰روزه، مغایر با تذکر رهبری است

برخی از رسانه‌ها با تکرار چندین باره سخنان آقای روحانی درباره «تحول اقتصادی در ۱۰۰ روز»، اقدام به راه‌اندازی کمپین‌هایی با شمارس معکوس به منظور تحقق این وعده کرده‌اند؛ اقدامی که در شبکه‌های اجتماعی و حتی مکتوب نیز بازتاب داشته است.

اکنون دولت یازدهم به طور رسمی مستقر شده و وزرایی که توانستند نظر نمایندگان مردم در بهارستان را به خود جلب کنند و از مجلس رای اعتماد بگیرند، مشغول فراهم کردن آغاز فعالیت‌های خود در وزارتخانه‌های متبوع خود هستند.

به گزارش رجانیوز، در این میان برخی از رسانه‌ها با تکرار چندین باره سخنان آقای حسن روحانی درباره «تحول اقتصادی در ۱۰۰ روز»، اقدام به راه‌اندازی کمپین‌هایی با شمارس معکوس برای ایجاد مطالبه از دولت یازدهم به منظور تحقق این وعده کرده‌اند؛ اقدامی که در شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه‌های اینترنتی و حتی مکتوب نیز بازتاب داشته است.
این اقدام نامناسب که متاسفانه در هفته‌های اخیر گسترش زیادی هم در میان اهالی رسانه‌ای داشته است، در تقابل صریح با منویات رهبر انقلاب و تاکید صریح ایشان مبنی بر «اعطای فرصت و زمان لازم به دولت جدید» برای پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌های خود به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار امسال با دانشجویان که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، صراحتا نظر خود درباره نقد اقدامات دولت را اینگونه عنوان کردند: «من عقیده‌ام این است که از همه‌ى دولت‌ها و از جمله دولتى که منتخب است و ان‌شاءالله تا یکى دو هفته‌ى دیگر رسماً تشکیل و مشغول کار خواهد شد، باید حمایت کرد، باید کمک کرد، باید همکارى کرد. دوستان گفتند که اگر اینجور باشد، ما حمایت می‌کنیم؛ اگر اینجور باشد، انتقاد می‌کنیم. البته من با انتقاد مخالفتى ندارم، منتها توجه شود که اولاً انتقاد با عیبجوئى فرق می‌کند؛ ثانیاً باید فرصتى براى کار به‌وجود بیاید. من در مورد این دولتى هم که امروز سر کار است، در هشت سال قبل به بعضى‌ها که هى می‌خواستند انتقاد کنند، گفتم بگذارید یک مقدارى وقت بگذرد و فرصتى و فضائى در اختیار این دولت قرار بگیرد، تحرکى پیدا کند، بعد اگر چنانچه انتقاد داشتید، انتقاد را شروع کنید؛ عجله نکنید در شروع انتقاد. در مورد این دولت و همه‌ى دولت‌ها، ما همین نظر را داریم. ما معتقدیم دولت‌ها مسئولیتهاى سنگینى دارند، کارشان واقعاً سخت است؛ اداره‌ى کشور در بخش قوه‌ى مجریه، حقیقتاً کار دشوارى است؛ باید همه کمک کنند. هیچ کس هم از ضعف خالى نیست.»
ایشان همچنین در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای حسن روحانی هم مردم را از «عجله» در قضاوت درباره فعالیت‌های دولت جدید منع کردند و فرمودند: «من توصیه می‌کنم، هم مردم را به بردبارى، هم مسئولین محترم را به شکیبائى و حوصله. نباید توقع داشت مشکلاتى که در سر راه مردم وجود دارد – چه در زمینه‌ى اقتصادى، چه در هر زمینه‌ى دیگرى – در مدت کوتاهى برطرف شود. البته باید از خداى متعال درخواست کرد که به مسئولین توفیق دهد هرچه بتوانند، سریع‌تر کار‌ها را پیش ببرند؛ اما طبیعت کارهاى کلان در کشور، طبیعت زمانبر است.»
از سوی دیگر، آقای روحانی هم نشان داده که توجه جدی و مناسبی به مساله معیشت مردم دارد؛ تا جایی که رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه هیات دولت یازدهم گفت: «امروز اولین مسئولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است، اگر زندگی مردم را تامین نکنیم آنگاه اخلاق، معنویت، رابطه صحیح و اساس ایمان در جامعه باقی نخواهد ماند. در اولین جلسه دولت تدبیر و امید به طور ویژه در خصوص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تصمیماتی اتخاذ شد که بحمدالله با اجرای این تصمیمات مردم در ماههای آینده سال مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.»
با درنظر گرفتن شرایط ویژه کشور و همچنین تذکر جدی و صریح رهبر انقلاب نسبت به همراهی با دولت و اعطای زمان لازم برای اجرای برنامه‌های وزرا، لازم است تا نیروهای انقلابی و رسانه‌های ارزشی نیز این مساله را مورد توجه جدی قرار دهند که هرگونه تحت فشار قرار دادن دولت در این زمان و بیان مطالب تحریک میز که زمینه را برای ایجاد اختلال در روند فعالیت دولت فراهم می‌کند، قطعا برخلاف نظر و خواست رهبر معظم انقلاب است.