شهروندان یزدی با اطمینان خون اهدا کنند

نقی تقوایی با اشاره به کاهش مراجعه برای اهدای خون گفت: تمام تجهیزات انتقال خون، ضد عفونی می‌شوند و اهداکنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

به گزارش میبدما؛ نقی تقوایی در گفتگو خبرگزاری شبستان در یزد، با اشاره به کاهش مراجعات مردم استان به مراکز انتقال خون در پی شیوع کرونا گفت: در مرکز انتقال خون تمام شرایط بهداشتی و ایمنی رعایت شده و به صورت استاندارد است و از اهداکنندگان خون در خواست داریم چنانچه شرایط لازم را دارند برای اهدای خون به مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: نیاز به خون همیشه وجود دارد و مصرف خون در هر زمان و شرایطی پابرجاست با این حال در برخی مواقع مانند شرایط کنونی با کاهش اهدای خون مواجه می‌شویم که از مردم انتظار می‌رود ضمن رعایت نکاتی که برای پیشگیری از کرونا مطرح می‌شود با مراجعه و اهدای خون به کمک نیازمندان به خون بشتابند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به رعایت تمام نکات بهداشتی در مراکز انتقال خون جهت مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا، عنوان کرد: پس از مراجعه به مرکز انتقال خون، بروشورهایی حاوی نکات آموزشی در خصوص پیشگیری از کرونا در اختیار مراجعه کننده قرار داده می‌شود و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی به فرد گوشزد می‌شود.

وی افزود: فرد پس از ضدعفونی دست‌ها با محلول ضدعفونی کننده، در اتاق معاینه، تحت معاینات دقیق قرار می‌گیرد چنانچه شرایط اهدای خون را داشته باشد با رعایت نکات بهداشتی اهدای خون انجام می‌شود و مشکلی در زمینه شیوع کرونا وجود ندارد چرا که هیچ مستندی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود وجود ندارد.

تقوایی با اشاره به در پیش رو بودن روزهای پایانی سال، چهارشنبه سوری و تعطیلات نوروزی ضمن درخواست از شهروندان یزدی برای اهدای خون تصریح کرد: اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون ، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کند و همیشه مراکز انتقال و تمام تجهیزات این مرکز، ضد عفونی و استریل می‌شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

وی با ضمن درخواست از مردم برای پیوستن به پویش اهدای خون برای چهارشنبه سوری، افزود: در حال حاضر ذخایر خونی استان در وضعیت خوبی به سر می‌برد اما با توجه به ایام پایانی سال و تعطیلات از کسانی که شرایط اهدای خون را دارند درخواست داریم این اقدام خیرخواهانه را فراموش نکنند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد افزود: در بهمن ماه امسال از چهار هزار و ۲۴ نفر که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه داشتند سه هزار و ۱۲۰ نفر از آنها موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۹۷٫۳ درصد را مرد و ۲٫۷ درصد را زن تشکیل می‌دادند.