خاضعانه از مردم تقاضا دارم تا حد ممکن از منزل بیرون نیایند و نکات بهداشتی را رعایت کنند + فیلم

فرماندار میبد گفت: خاضعانه از مردم شریف میبد درخواست دارم که تا حد ممکن از خانه بیرون نیایند و نکات بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

به گزارش میبدما؛ حسین فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه میبد با تشکر از آیت الله اعرافی و همه کسانی که در این مدت برای حفظ سلامت مردم تلاش کردند و به خصوص با قدردانی از کادر درمانی و مسئولین بهداشت و درمان شهرستان؛ اظهار داشت: از همه آن عزیزانی که مراسمی داشتند و یا برای عزیزان از دست رفته خود مراسم ختم و پرسه ای داشتند و لغو کرده اند، عذرخواهی می کنم و امیدواریم به زودی شرایط عادی شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط همه مردم، افزود: متاسفانه هنوز در میبد برخی به این باور نرسیده اند که شرایطی که در آن هستیم، شرایط ویژه ای هست و وظیفه همه ما جلوگیری از شیوع این بیماری می باشد.

فلاح با اشاره به تلاش های بی وقفه کادر پزشکی و درمانی شهرستان برای کمک به سلامت مردم، گفت: از مردم عزیز و شریف میبد خاضعانه درخواست دارم که تا حد ممکن از منزل بیرون نیایند و با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به سلامت دیگر افراد خانواده و جامعه خود کمک کنند.

وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت مردم در این شرایط بسیار ویژه از فردا مراکز فروشگاهی بزرگ مانند هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای، کافی نت ها، پوشاک و کفش فروشی ها، آرایشگری ها، صنف زرگر و … تعطیل خواهند شد تا این دوره را با کمترین آسیب طی کنیم.

فرماندار میبد در مورد کارخانه ها و فعالین بخش صنعت نیز بیان داشت: بازدید هایی از برخی از کارخانه ها داشتیم و نظارت ویژه ای بر بخش صنعت صورت گرفته و خواهد گرفت و خوشبختانه در سطح بسیار خوبی مسائل ایمنی و بهداشتی اجرا می شود و در صورتی که با مورد خاصی در مورد بیماری یا عدم رعایت بهداشت برخورد کنیم با قاطعیت رسیدگی می کنیم و در این مورد خط قرمزی نخواهد بود.

وی در مورد پمپ بنزین های سطح شهر نیز گفت: برخی از پمپ بنزین ها مسائل بهداشتی مانند در دسترس قرار دادن دستکش یک بار مصرف و محلول ضد عفونی را رعایت نکرده بودند که با مسئول صنعت نفت در این مورد رایزنی شد و این اماکن نیز قرار است به صورت ویژه مورد نظارت قرار گیرند.

حسین فلاح با اشاره به این موضوع که میکروب زدایی از سطح معابر و اماکن شهری در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم این دوره را به سلامت و عافیت طی کنیم و ان شاءالله نوروز خوبی را در پیش داشته باشیم.