«اعتماد عمومی» سرمایه ای که نباید از دست برود

دکتر سید جلیل میرمحمدی در یادداشتی به ابعاد ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه پرداخته است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی یزد در این یادداشت که به مناسبت حضور آیت الله رئیسی در استان یزد، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده، نوشته است؛

مهمترین سرمایه هر حکومتی اعتماد عمومی مردم به حکمرانان است؛ اگر این سرمایه اجتماعی از بین رفت یا کم‌فروغ شد مطمئنا جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با بحران‌های متعددی دست به گریبان خواهد شد.

متاسفانه در سال‌های اخیر عملکرد برخی از مسئولین در هر سه قوه به اعتماد عمومی مردم ضربات شدیدی را وارد کرد و این تصور را در برخی اذهان ایجاد کرد که فساد در برخی از قوا و ساختارهای سیاسی کشور نهادینه شده است.

در این میان انتصاب آیت‌الله رییسی به ریاست قوه‌قضاییه تاحدی آن روند خطرناک را متوقف ساخته و بسیاری از شهروندان با ملاحظه زندگی سالم وی، خانواده و اطرافیانش و مهمتر از آن اقدامات بسیار موثر و قاطع وی در برخورد با مفسدان یقه‌سفید در بالاترین سطوح به این باور رسیده‌اند که جمهوری اسلامی اهل مدارا با فساد نیست.

البته این هنوز آغاز کار بسیار بسیار دشوار آقای رییسی است و افکارعمومی با بیم و امیدهای فراوان نظاره‌گر عملکرد وی و همکارانش در تداوم برخورد بدون تعارف با مفاسد مختلف و تضمین حاکمیت قانون است. این مهمترین اقدام برای افزایش چشمگیر سرمایه “اعتماد عمومی” است. برای ایشان در این مسیر دشوار آرزوی موفقیت دارم.

پی نوشت؛

امروز برای سومین بار طی دو سه سال اخیر، استان یزد میزبان سید ارجمند حضرت آیت‌الله رییسی است. بار اول در قامت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بار دوم از جهت تولیت ایشان در آستان قدس رضوی و این بار نیز از باب ریاست بر قوه قضاییه. امیدوارم در این سفر برای دارالعباده پر خیر و برکت باشد.

.