گزارش تصویری از حضور «نویسنده فرانسوی‌» در شهرستان میبد

محمدرضا آخوندی گفت: برای اولین بار ویژه برنامه «دو پنجره» بیرون از مرکز استان و در شهرستان میبد برگزار می شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار میبدما با اشاره به حضور خانم کلر ژوبرت در میبد اظهار داشت: ویژه برنامه کارگاهی دو پنجره حدود ۲۰ سال است که از طرف کانون در سطح کشور برگزار می شود و در استان یزد نیز نزدیک به ۲۰ نفر از اساتید ادبیات ایران در حوزه شعر و داستان در این برنامه شرکت کرده اند.

وی افزود: این برنامه در  دو بخش بررسی و نقد آثار نویسنده یا شاعر از طرف حاضرین و بررسی آثار دعوت شده ها توسط میهمانان می باشد.

آخوندی با اشاره به حضور اساتید مطرح کشوری در این برنامه بیان داشت: خانم کلر ژوبرت از نویسندگان مطرح و نام آشنای حوزه کودک و نوجوان می باشد که در این برنامه به نقد و بررسی آثار ایشان پرداخته شد.

 وی خاطرنشان کرد: حضور این افراد شاخص به نوجوانان و کودکان کمک می کند انگیزه مناسب و اعتماد به نفس لازم جهت تقویت در محور ادبیات را به دست آورند و زمانی که آثار آنها توسط نویسنده یا شاعری کشوری مورد ارزیابی قرار می گیرد باعث ایجاد عزت نفس در آنها شده و جدیت آنها را در پی خواهد داشت.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برنامه های جانبی دیگری مانند جشن امضای اثر منتخب میهمان برنامه و هدیه به حاضرین گفت: تاکنون افراد شاخصی مانند مصطفی رحمان دوست، فرهاد حسن زاده، فریبا کلهر، افشین علاء و دیگر نویسندگان و شعرای معروف و مطرح کشور در برنامه دو پنجره استان یزد حضور داشته اند.

آخوندی در انتها با بیان این موضوع که برگزاری این برنامه ها در شهرستان های استان نیز اهیمت زیادی دارد گفت: امروزه در شهرستان های استان آثار بسیار قوی تری از مرکز استان می بینیم که این نیاز را تقویت می کند که برنامه های اینچنینی در سطح شهرستان ها نیز برگزار شود که لازمه آن نیز همکاری دیگر نهادها می باشد که آموزش و پرورش میبد نیز در همین راستا زحمت اجرا در میبد را تقبل کرده است.