دوره‌های آموزشی خبری در استان برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج رسانه یزد ضمن اعلام برگزاری قریب الوقوع دوره های آموزشی خبری در این استان، رعایت اخلاق خبرنگاری را نقطه تمایز رسانه های انقلابی با رسانه های سکولار جهان غرب است.

به گزارش میبدما به نقل از نارین؛ «سرهنگ پاسدار مصطفی گلمحمدی‌ شورکی» در نشست هم اندیشی با جمعی از مسئولان و اعضای دفاتر و نمایندگی های سازمان بسیج رسانه یزد در شهرستان ها که در محل سالن اجتماعات سازمان بسیج رسانه این استان برگزار شد ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن دهه آخر ماه صفر بر لزوم هم افزایی دفاتر این نهاد با یکدیگر تاکید کرد.

وی با بیان اینکه کمک به تربیت و پرورش مناسب و مطلوب کادر تراز انقلاب شکوهمند اسلامی در جامعه رسانه‌ای شامل شناسایی، پرورش، پایش و به‌کارگیری ازجمله اهداف تشکیل و پایه‌گذاری بسیج رسانه است، اظهار داشت: در سال های اخیر دوره هایی برای آموزش فعالیت خبری در استان برگزار شد که گاها شاهد آن بودیم که خروجی های این دوره ها در عرصه های خبری به کار گرفته نشدند. در دوره جدید؛ کلاس های آموزشیِ تخصصی فعالیت خبری به همت این سازمان در قالبی جدید، نو و چند مرحله ای در استان یزد برپا خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان یزد در ادامه این نشست دو ساعته با اشاره به اینکه هدف اول این برگزاری این دوره های آموزشی؛ به کارگیری افراد آموزش دیده در حوزه های خبری بسیج است، اذعان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه متعهد باید ساختارهای فرهنگی، گروهک های ضد فرهنگی و جریانات مختلف سیاسی کشورمان را بیش از پیش بشناسند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سطح علمی دوره های آموزشی خبرنگاری و گزارش نویسی سازمان بسیج رسانه؛ هیات های اندیشه ورز را از جمله محافل مهم در اقشار سازمان بسیج به ویژه کانون ها و دفاتر بسیج رسانه دانست و تصریح کرد: رعایت اخلاق خبرنگاری، نقد و تحلیل فکری و فرهنگی ایران معاصر که باید در دوره های آموزشی مورد توجه باشد؛ نقطه تمایز رسانه های ایمانی و انقلابی با رسانه های غربی جریان سکولار است.