طرحی ابتکاری در حوزه علمیه استان یزد

مدیر حوزه علمیه استان یزد از اجرای طرح هر طلبه یک شهید در حوزه استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه استان یزد دارای قریب به ۲۰۰ شهید روحانی و طلبه است، گفت: حضور روحانیون نسبت به اقشار دیگر در جبهه‌های حق علیه باطل بیشتر بوده و ۴۰ هزار نفر از روحانیون و طلاب در آن زمان برای دفاع از اسلام شرکت داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد بابیان اینکه هزار نفر از روحانیون و طلاب یزد در دفاع مقدس شرکت کردند، افزود: از هر ۴۰ نفر رزمنده روحانی و طلبه در دفاع مقدس، یک نفر از یزد بود که یک آمار بسیار مطلوبی در آن زمان محسوب می‌شد.

وی یکی از برنامه‌های حوزه علمیه یزد را «هر طلبه یک شهید» عنوان و خاطرنشان کرد: در این طرح هر طلبه یکی از شهدای روحانی و طلبه را به‌عنوان دوست خود انتخاب سپس زندگینامه این شهید را مطالعه و بعدازآن هر کاری که این طلبه در طول روز انجام داد ثوابش را به روح پاک این شهیدی که به‌عنوان دوست خود انتخاب کرده هدیه و این شهید را به‌عنوان الگوی خود انتخاب می‌کند.

شمس با اشاره اینکه این طلبه در ادامه هرگونه فعالیت شهید را برای خود ارزشمند تلقی کرده و سعی در اجرای آن خواهد داشت افزود: این طلبه هرگونه کارهایی مثل غیب نکردن، دروغ نگفتن و بسیاری از رفتارهای ارزشمند شهید را در یک کاغذ نوشته یا به چاپ می‌رساند تا در حجره خود نصب کند و به‌نوعی شهید را در محضر خود می‌بیند و فعالیت‌هایش بر مبنای حضور این شهید والامقام خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد اضافه کرد: این طلبه خود را همه‌جا در محضر شهید می‌بیند و سعی می‌کند تا کارهایی را انجام دهد که خشنود و مورد رضای خدای متعال قرار گیرد.