گزارش تصویری میبدما از یادواره شهیدان محسنی‌فر در مسجد جامع خرمشهر

یادواره شهیدان محمد تقی و رضا محسنی فر در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ یادواره شهیدان محمدتقی و رضا محسنی فر، از شهدای میبدی دفاع مقدس، با حضور مردم، مسئولین و خانواده شهیدان محسنی فر در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

محمد تقی محسنی فر از اولین افرادی بود که در آغاز فعالیت سپاه خرمشهر به همراه شهید جهان آرا، نسبت به ایجاد و راه اندازی سپاه تلاش کرد و در اولین روزهای جنگ و قبل از سقوط خرمشهر به شهادت رسید.

شهید محسنی فر متولد سال ۱۳۳۷ در محله مهرجرد میبد بود که به علت شغل پدر در خرمشهر سکونت گزید، وی در زمان انقلاب نیز یکی از مبارزان راه آزادی کشورمان از چنگ حکومت طاغوتی پهلوی بود و در برخورد با عناصر بعثی و منافق در خرمشهر پیش از شروع جنگ همت زیادی از خود نشان داد.

در روزهای اول جنگ، حزب بعث عراق با استفاده از مهره های نفوذی خود، مکان استراحت شبانه رزمندگان اسلام در مقر مدرسه را شناسایی کرد و با حمله توپخانه ای این مدرسه را تخریب و موجب شهادت چندین نفر از رزمندگان و به خصوص محمدتقی محسنی فر شد.

از نکات قابل توجه اینکه محمد تقی محسنی‌فر شهید میبدی خرمشهر، اذان گو و اقامه گوی مسجد جامع خرمشهر نیز بوده است و از این جهت برای بسیاری از ساکنان این شهر خاطرات ارزنده‌ای به جا گذاشته است.

برادر و یکی از همرزمان این شهید گرانقدر، زیر بمباران بی وقفه خرمشهر، نیمه ای از پیکر شهید محمد تقی را در قبرستان جنت آباد خرمشهر دفن کردند، و به یاد وی صورت قبری در امامزاده خدیجه خاتون شهرستان میبد بسته شده است.