شناسنامه تبلیغی برای روستاهای یزد تدوین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر ضرورت تدوین شناسنامه تبلیغی برای تمام روستاهای استان یزد تاکید کرد.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در دیدار با ائمه جمعه و جماعات هرات و مروست در شهرستان خاتم همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در آستانه ماه محرم، حوزه خانواده را از اولویت‌های مدنظر سازمان تبلیغات اسلامی دانست و اظهار داشت: در این حوزه نیازمند یک حرکت جهادی ظریف و برنامه ریزی شده هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح پویش ملی «هم سرنوشتیم» توسط سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در این طرح به دنبال ترویج فرهنگ ازدواج آسان توسط شبکه تبلیغی و اقشار تأثیرگذار در جامعه هستیم.

نجیمی بیان کرد: مشکل خانواده در جامعه تنها در صورتی حل می‌شود که آحاد مختلف جامعه به صحنه بیایند و نسبت به امر ازدواج و بنیان خانواده احساس وظیفه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد همچنین بر لزوم تدوین شناسنامه تبلیغی برای هر یک از روستاهای استان تاکید کرد و گفت: این شناسنامه باید در واقع معرف تمام ویژگی‌ها و خصوصیات آن روستا باشد.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در روستاها نباید تنها به نماز خلاصه شود، افزود: به دنبال آن هستیم تا کارآمدی و پایگاه اجتماعی روحانیون را در حوزه تبلیغی آنها تقویت کنیم.

نجیمی همچنین بر لزوم شناخت ظرفیت‌های موجود در نهادها و دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و بیان داشت: به طور قطع با هم‌افزایی می‌توانیم گام‌های موثرتری را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی برداریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه گفت: روحانیون باید با شناخت استعدادهای برتر در مناطق خود، آنان را به تحصیل در حوزه‌های علمیه تشویق کنند.

نجیمی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت‌های مردمی بسیار بالا در جامعه عنوان کرد: باید این ظرفیت‌ها را شناخت تا بتوان از آنها در راستای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هدفمند استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی، مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: به طور قطع با این جابجایی‌ها معجزه‌ای رخ نخواهد داد بلکه باید همه دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را سرعت ببخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر لزوم تجهیز مبلغین و مبلغات به علوم روز تاکید کرد و افزود: روحانیون باید بتوانند پاسخگوی شبهات مطرح شده در مجالس خود باشند.