همکاری دانشگاه میبد با بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

با حضور رئیس دانشکده الهیات دانشگاه میبد بعنوان نماینده دانشگاه و «معاونت انتشارات و پژوهش» و «مشاور پژوهشی» بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، زمینه های مشارکت و همکاری دانشگاه میبد با بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام بررسی شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی دانشگاه میبد، در این جلسه که «معاونت انتشارات و پژوهش» و «مشاور پژوهشی» بنیاد حضور داشتند، دکتر میرحسینی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی به صورت تفصیلی از میبد و علاقه مردم این شهر به فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، دانشگاه میبد و ظرفیت های همکاری این دانشگاه در برگزاری همایش های علمی گزارشی ارائه داد و سپس در ادامه دکتر علیرضا کریمدادیان معاونت انتشارات و پژوهش بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام، برنامه ها و فعالیت های کلان در حوزه پژوهش و ترویج معارف رضوی را تشریح کرد.
سید جواد رفائی، مشاور پژوهشی بنیاد امام رضا(ع) نیز خواستار دریافت ایده ها و دیدگاه های آیت الله اعرافی و مشارکت مؤسسه های زیر نظر ایشان از جمله حوزه های علمیه در پروژه های پژوهشی و تبلیغی بنیاد امام رضا(ع) شد.
پس از رایزنی، مقرر شد دانشگاه میبد در گام نخست، با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان یزد در برگزاری هر چه باشکوه تر «نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی (ع)» مشارکت فعال داشته باشد.
دیگر پیشنهادهای همکاری و تسهیلاتی که بنیاد علاقمند است در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه میبد قرار دهد، از این قرار می باشد:
امکان اختصاص یکی از جشنواره های پژوهشی بنیاد به شهر میبد [در این زمینه، نامه اعلام آمادگی دانشگاه در بایگانی بنیاد برای پیگیری مراحل بعدی، ثبت شد]، حمایت از طرح های پژوهشی اساتید و پژوهشگران دانشگاه که خروجی آن یک کتاب باشد، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری و در اختیار قرار دادن منشورات و محصولات فرهنگی بنیاد امام رضا(ع).
در پایان پیشنهاد شد یک یا چند مؤسسه در استان یزد، به عنوان کانون های تخصصی امام رضاپژوهی شناسایی شود تا با تغذیه داده از سوی بنیاد، به عنوان قطب پژوهش درباره امام رضا(ع) در سطح کشور، معرفی شود.