طلاب با تجهیز خود به سلاح علم و تقوا به مصاف شبهه ها و هجمه ها بروند/ آقای اعرافی مسئولیتی بر عهده گرفته، که در تاریخ شیعه کم‌نظیر است + تصاویر

مرجع تقلید شیعیان خطاب به طلاب و روحانیون استان یزد، گفت: طلاب، سربازان امام زمان(عج) هستند که باید با سلاح علم و دانش به جنگ شبهات و هجمه‌های دشمن علیه دین بروند.

به گزارش میبدما؛ آیت‌الله جعفر سبحانی، مرجع تقلید و از مفسرین بزرگ قرآن کریم در جمع اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه استان و طلاب شهرستان میبد، در مصلا آیت‌الله اعرافی، اظهار داشت: برای بنده موجب افتخار است که در مرکز علم، دانش و عبادت در محضر علما، دانشمندان و اساتید بزرگ باشم، به‌خصوص اینکه اینجا زادگاه مؤسس حوزه علمیه، حضرت آیت‌الله حائری مهرجردی نیز هست که اگر بنده خدمتگزارم، به خاطر وجود شخصیتی مانند ایشان بوده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در حوزه علمیه و نیاز به تمرکز بر اهداف علمی، افزود: یکی از اهداف بسیار مهمی که طلاب و روحانیون باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند، تهذیب نفس است که در درجه اول اهمیت قرار دارد، یعنی اول خود را اصلاح کنیم و بعد به سراغ دیگران برویم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: اولین قدم نیز در این مسیر از طریق نوافلی مانند نافله شب و نافله نماز مغرب شروع می‌شود که روزنه‌های تهذیب به‌واسطه آن‌ها کم‌کم در وجود ما گشوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر بهتر است، اعمال و رفتار روزانه خود را مرتباً یادداشت کنیم و در آخر هفته با خود محاسبه کنیم که اگر روند ما رو به بالا و رشد بوده خدا را شکر کنیم و در غیر این صورت استغفارکنیم، در این صورت موفقیت در تهذیب نفس به دنبال آن می‌آید.

وی با اشاره به توصیه علمای دین در مورد تهذیب نفس و مراقبت بر اعمال و رفتار خود، تأکید کرد: آلان که وارد مسیر الهی شدیم باید کوشش کنیم که کار خیر انجام دهیم و از گناهان دوری‌کنیم و بر نماز شب به‌صورت ویژه مراقبت کنیم که همه‌چیز در نماز شب است.

آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی گفت: پس از قدم اول که تذهیب نفس بود، باید به سمت کسب علم برویم و طبق همان برنامه‌ریزی که شورای مدیریت حوزه علمیه زیر نظر آقای اعرافی حفظه الله تهیه‌کرده‌اند، خوب درس بخوانیم.

وی، یادگیری و فهم ادبیات عرب را از قدم‌های مهم در مسیر کسب علم دانست و افزود: ادبیات عرب کلید فهم قرآن کریم است و درعین‌حال باید به سمت یادگیری تکلم عربی نیز برویم که در جهان امروز نیاز مبرمی برای برقراری ارتباط با دیگر کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت تمرکز علمی و رها کردن مسائل بی‌اهمیت و متفرقه برای طلاب، بیان داشت: برای تقویت بنیه علمی باید مطالعه پیش از درس را جدی بگیریم و به همین نیز اکتفا نکرده و بعد از درس نیز برای فهم بیشتر، به مباحثه آن بپردازیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هجوم شبهه‌ها به دین اسلام و تشیع، تصریح کرد: طلاب، سربازان امام زمان(عج) هستند که باید با سلاح علم و دانش به جنگ شبهات و هجمه‌های علیه دین بروند و این موضوع در دنیایی که به‌واسطه فضای مجازی سرعت انتشار افکار در آن بسیار بالا رفته، حائز اهمیت است.

وی بابیان این موضوع که در جنگ فرهنگی باید با سلام علم و تقوا به مصاف دشمنان رفت، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران امروزه تنها کشوری است که با جنبه الهی و مردمی اداره می‌شود و چون مانند دیگر کشورها اهل مسامحه نیست و خود را نفروخته، مورد دشمنی قرا گرفته است.

آیت‌الله سبحانی سومین قدم در این مسیر را، آموختن دانسته‌ها به دیگران دانست و خاطرنشان کرد: بعد از تهذیب نفس و علم‌اندوزی، مهم‌ترین موضوع آموختن دانسته‌ها به دیگران است و نباید عظمت علمی، ما را از بیان و اعلام آنچه می‌دانیم بازدارد.

وی افزود: به لطف خدا در استان دارالعباده یزد افراد زیادی داریم که این مسیر را باقدرت و قوت پی گرفته‌اند و دیگران را با علم و عمل خودشان به سمت دین اسلام جذب می‌کنند.

آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: از آقای اعرافی تشکر می‌کنم که مسئولیت بزرگی را برعهده‌گرفته‌اند که در تاریخ شیعه کمتر نظیری دارد و از ایشان هم می‌خواهیم که همان‌طور که فعالیت خوبی تاکنون داشته‌اند، به این تلاش خود ادامه داده و بر آن بیفزایند.

پیش از سخنان آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور با خوش‌آمد گویی به مفسر بزرگ قرآن و مرجع عالی‌قدر شیعه، به ویژگی‌های بارز این عالم و دانشمند جهان اسلام اشاره کرد.

در انتهای این نشست، نماز جماعت به امامت آیت الله سبحانی اقامه شد.