در گام دوم انقلاب باید ۷ دستورالعمل رهبری معظم انقلاب به سمت تکامل هر چه بیشتر پیش رود

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: در گام دوم انقلاب باید به اهداف و آرمان های اسلام عزیز به طور کامل‌تری دست یابیم.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در امامزاده میرشمس الحق میبد با اشاره به قداست انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید قدر انقلابی را که حاصل خون شهدای تاریخ اسلام و تلاش ائمه اطهار و امامزادگان عزیز است، دانست.

وی افزود: دشمنان انقلاب ۴۰ سال تلاش کردند تا هر ضربه‌ای می توانند به این انقلاب بزنند، اما ملت بزرگ ایران در زمان جنگ تحمیلی با رهبری امام خمینی(ره) و بعد از آن تحت رهبری باکفایت امام خامنه ای ایستاد و نگذاشت انقلاب زمین بخورد.

حجت الاسلام زمانی بیان داشت: داعش در عراق و سوریه با هدف تجمیع قوا بر علیه انقلاب اسلامی ایران ساخته شد تا ریشه انقلاب را بکند، اما به خواست و لطف خدا و با جانفشانی فرزندان بسیجی و سپاهی انقلاب، ریشه اش در همان سوریه و عراق خشکید.

وی خاطرنشان کرد: در ۴۰ ساله نخست عمر با برکت انقلاب مسائلی مانند عدالت، استقلال، توسعه علمی و دیگر مسائل مهم تا حدودی در کشور نهادینه شده ولی میزان موفقیت و تکمیل آن نیاز به حرکت پر قدرت در گام دوم دارد.

وی گفت: به عنوان مثال در چهل ساله نخست با ایجاد نهاد هایی مانند کمیته امداد که با ۵ میلیون پرونده به افراد بی بضاعت جامعه رسیدگی می کند، قدم اول نهادینه کردن عدالت برداشته شده است.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: برای برداشتن گام دوم پیشبرد و تقویت عدالت در جامعه باید به سراغ دزدها و اختلاس‌گران رفت و آنها را با سیلی محکم سر جایشان نشاند تا در حق مردم و بیت المال بی انصافی نکنند.

وی با اشاره به ساده زیستی و عدم بهره بردن از بیت المال توسط امام خمینی(ره)، تاکید کرد: بعد از امام روح الله نیز امام خامنه ای که پرورش یافته مکتب امام عزیز و شاگرد ایشان بود، حتی به فرزندان خود نیز اجازه برداشت از بیت المال را نداد و آنها را ملزم کرد برای کسب روزی، تحصیل کنند و مستقل باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی با اشاره به بیانیه مهم گام دوم گفت: در گام دوم انقلاب باید ۷ دستورالعمل رهبری معظم انقلاب مانند عدالت، معنویت، امنیت، مشارکت اجتماعی و … به سمت تکامل هر چه بیشتر پیش رود.