با نوعی از زمین خواری مواجهیم که رنگ و بوی قانونی دارد و برخی از دستگاه های دولتی دچار آن شده اند + عکس

محمدرضا حداد زاده گفت: لازمه تحول در دادگستری و دادسراها که مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه نیز هست، مدیریت صحیح و بهینه منابع انسانی است.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا حدادزاده دادستان استان یزد در مراسم تکریم و معارفه دادستان میبد با اشاره به کمبود منابع مالی و مشکلات اعتباری، اظهار داشت: فرصت استفاده صحیح از منابع انسانی و استعدادهای جوان می‌تواند ما را به آینده کشور و آینده دستگاه قضا امیدوار کند، و این مورد تاکید از جانب مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب نیز می باشد.

وی عنوان داشت: به امید خدا آقای باقرپور که از نیروهای مخلص، جوان و انقلابی دستگاه قضا هستند و سابقه ۹ سال قضاوت و ۴ سال دادستانی در شهرستان چادگان اصفهان را داشته اند، بتوانند به سهم خودشان اعتمادی که به ایشان شده را پاسخ دهند.

وی با اشاره به فعالیت های خوب حمیدرضا جعفری در دادستانی میبد نیز، افزود: با اعتمادی که دستگاه قضا به آقای جعفری داشته، ایشان به سمت معاون دادستان مرکز استان منصوب می شود و امیدوارم در این مسیر موفق باشند.

جوان ترین دادستان مرکز استان های کشور ادامه داد: دادستان ها در حوزه وظایف کلان باید نسبت به نظارت، حفظ حقوق عامه و مطالبه‌گری برای تحقق اجرای صحیح قانون تلاش کنند، که آقای باقرپور نیز باید فعالیت های خوبی که در میبد شروع شده را به سرانجام برساند.

حدادزاده تصریح کرد: رویکرد دستگاه قضا تعامل و ایجاد انگیزه در مردم و مدیران است و اگر به نحوی عمل کنیم که شجاعت و جسارت مدیران را بگیریم نمی توان بگوییم دادستان موفقی بوده ایم، مدیر باید شجاعت و جسارت داشته باشد و دادستان نیز از این شجاعت و جسارت حمایت کند، اما در صورتی که حقی از مردم و بیت المال به عمد تضییع شود از دادستان انتظار برخورد قاطع می رود.

دادستان استان یزد با اشاره به معضل زمین خواری در میبد و در استان بیان داشت: متاسفانه در این موضوع با نوعی از زمین خواری مواجهیم که رنگ و بوی قانونی نیز دارد و گاهی دستگاه های اداری و اجرایی که منصوب به حاکمیت هم هستند، خواسته یا ناخواسته دچار این تخلف شده اند.

وی تاکید کرد: ما با واگذاری زمین برای رونق تولید و شکوفایی صنعت مخالف نیستیم اما این به معنای چشم بستن بر تخلفات در این محور نیز نمی شود و با معضل زمین خواری مقابله و برخورد می کنیم.

محمدرضا حدادزاده در انتها با اشاره به ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی گفت: درست است که برخی از این ناهنجاری ها راه حل قضایی ندارد و باید در سطح کلان پیشگیری صورت گیرد، ولی این به معنای منفعل بودن دادستانی در مقابل این ناهنجاری ها نیست و بی تفاوت از کنار آنها نخواهیم گذشت.

گفتنی است در این مراسم علی باقرپور به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد معارفه و از فعالیت های حمیدرضا جعفری در این سمت تجلیل به عمل آمد.