۵۸۰ بیمار مبتلا به هپاتیت C در یزد شناسایی شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به شناسایی ۵۸۰ نفر مبتلا شده به بیماری هپاتیت C در یزد و آغاز حذف آن در استان گفت: داروهای جدید سبب کنترل و حذف کامل بیماری هپاتیت C می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمد رضا دهقانی در نشست خبری با بیان اینکه کارهای عملیاتی جهت حذف بیماری هپاتیت C در استان از امروز به صورت رسمی کلید خورد اظهار داشت: مراحل شناسایی این بیماری در استان یزد از گذشته آغاز شده و تعدادی از بیماران مبتلا به هپاتیت C تحت درمان و تشخیص قرار گرفتند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به اینکه هپاتیت C، ۷ درصد از مرگ ناشی از کبد در کل دنیا را تشکیل می‌دهد گفت: ایران از بین کشورهای منطقه کمترین میزان شیوع هپاتیت C و با میزان نیم درصد است.

وی میزان مبتلایان به هپاتیت C در استان یزد را ۵۸۰ نفر اعلام و اضافه کرد: این افراد از زمانی که شناسایی شدند تحت درمان و کنترل قرار گرفتند.

دهقانی به برنامه ریزی‌ها در جهت حذف کامل هپاتیت C در استان یزد اشاره کرد و گفت: هپاتیت C یک بیماری کاملا درمان است و با داروهای جدیدی که ساخته شده ۹۵ درصد از مبتلایان به این بیماری می‌توانند آن را کنترل و حذف کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که در استان یزد در حال انجام است امیدواریم که طی امسال و سال آینده بتوانیم حذف کامل بیماری هپاتیت C را در استان شاهد باشیم.

وی به هزینه‌های بالای پیگیری و درمان بیماری هپاتیت C اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم شرکت‌های بیمه‌ای و خیرین به شکلی عمل کنند که بتوانیم در مدت معین شاهد حذف کامل بیماری هپاتیت C در استان یزد باشیم.

دهقانی ادامه داد: برای یک تست مولکولی قریب به ۶۰۰ هزارمان تومان هزینه می‌شود که با توجه به قوانینی که شرکت‌های بیمه‌ای دارند می‌توانند کمک شایان توجهی در این خصوص داشته باشند.