طلاب در تولید محتوا تلاش مضاعف داشته باشند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: طلاب باید در تولید محتوا بویژه در زمینه ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان تلاش مضاعف داشته باشند.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدکارگر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ۲۰ تیرماه در نشست تعامل حوزه‌ علمیه خواهران و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خداوند به قلم سوگند یاد کرده اظهار کرد: نقش قلم یک نقش ماندگاری است و مشاهده می‌کنیم که هزاران سال شیخ مفید کتاب‌هایی تالیف کرده که اکنون به عینه آن نوشته‌ها را می‌بینیم و سخنرانی‌ها، کلاس‌ها و بیان ایشان را درک می‌کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته بیان‌ها نقل به نقل می‌شد و گاهی کم و کاستی در روند نقل پیش می‌آمد زیرا ذهن قدرت این را نداشت که کاملا مطلب را نگاه دارد ولی کتاب و نقش قلم سبب شد تا چیزی کم و زیاد نشود بنابراین امانت‌داری در ابزار قلم بیش از هر ابزار دیگری پیداست و قدمت دارد.

کارگر افزود: قلم توانایی دارد که یک عزیزی را ذلیل و یک ذلیلی راعزیز نماید در واقع قلم یک فریاد ساکتی است، یک سند رسمی است و گزارشگر تاریخ است که با علم رابطه دارد.

وی بیان کرد: در روایت آمده که سه صدا دارای امتیاز ویژه‌ای است که یکی از آن‌ها صدای نوشتن قلم علماست، دومین مورد صدای پای مجاهدان راه خدا و سومین صدا چرخ ریسندگان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه اگر کار برای خدا باشد عنایاتی می‌آورد، طوفان شن طبس نیز عنایت الهی بود که در شب اتفاق افتاد و حربه‌ی سنگین دشمنان را نابود کرد گفت: همت‌ را افزایش داده و تلاش خود را مضاعف کنید و در این صورت خواهید دید که چه کار‌هایی را می‌توانید انجام دهید.

وی از چاپ نزدیک به ۱۵۰۰ مورد پایان‌نامه و تحقیق‌هایی که طلاب خواهر نوشته‌اند خبر داد و افزود: طلاب باید در تولید محتوا تلاش کنند و ما در چاپ اثرهای مفید کمک خواهیم کرد.