نمایندگی انجمن سینمای جوان در میبد فعال می شود/ «سالن پلاتو» از مجموعه تئاتر شهر خورشید میبد در حال تجهیز برای جشنواره استانی تئاتر است + تصاویر

مسئول اداره ارشاد اسلامی شهرستان میبد گفت: به لطف خدا موفق شدیم نمایندگی انجمن سینمای جوان در شهرستان میبد را فعال کنیم.

هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار «میبدما» اظهار داشت: در برنامه تدوین شده ای که در پایان سال ۹۷ خدمت آیت الله اعرافی ارائه شد، قرار شده بود دو انجمن فرهنگی هنری زیر مجموعه ارشاد تا پایان سال ۹۸ راه اندازی شود که این موضوع اتفاق افتاد.

وی با بیان این موضوع که آقای پیمان بیرانوند که از جوانان فعال و پرتلاش حوزه فیلم‌سازی است، مسئولیت انجمن سینمای جوان را به عهده دارد، افزود: برنامه های متنوعی از طرف ایشان برای اجرا در این انجمن به ارشاد ارائه شده است که می‌توان به برگزاری ورکشاپ‌های فیلم‌سازی، کلاس های آموزشی و پاتوق های فیلم کوتاه و … اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: به جز دو انجمن یاد شده، انجمن سوم نیز که قرار است در حوزه موسیقی فعالیت و بر تولیدات و اجراهای شهرستانی نظارت کند، در حال راه‌اندازی می باشد که اعضای آن مشخص شده اند و در آینده ای نزدیک ان‌شاءالله رسمیت آن اعلام می شود.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع تئاتر نیز اشاره و عنوان کرد: در آبان ماه سال گذشته و همزمان با افتتاح مجموعه تئاتر شهر خورشید میبد این قول را از آقای جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد گرفتیم که دوره بعدی جشنواره استانی تئاتر در میبد برگزار شود که موافقت شد.

وی ادامه داد: این جشنواره بعد از ۲۷ دوره برای اولین بار بیرون از مرکز استان و در یک شهرستان برگزار می شود و در تلاش هستیم تا زمینه برگزاری آن را به نحو احسن برنامه ریزی کنیم.

زارع بیان داشت: کمک های خوبی از وزارتخانه ارشاد اسلامی، دفتر امام جمعه محترم میبد و همچنین کمک خیری مانند کاشی کیمیاسرام میبد را جذب کرده ایم که برای تجهیز و آماده سازی سالن های تئاتر مخصوصاً سالن «پلاتو» هزینه شده است که امیدواریم این سالن نیز با افزوده شدن تجهیزات برای جشنواره آبان ماه آماده شود.

وی با اشاره به وظیفه اداره ارشاد در نظارت بر کانون های فرهنگی مساجد شهرستان نیز گفت: متاسفانه در این بخش دچار مشکلات زیادی بودیم که با هماهنگی های صورت گرفته با حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد، قرار شد تغییراتی در این بخش صورت گیرد.

هادی زارع با بیان این نکته که پیش از این ۳۰ کانون فرهنگی مسجد داشتیم، تصریح کرد: بسیاری از این کانون ها غیرفعال و دچار افت کیفی فعالیت بودند که در قدم اول قرار شد ۱۰ تا از آنها بنا بر استانداردهای جدید که فعالیت های مختلف هنری و فرهنگی را شامل می شود، راه اندازی و تقویت شوند تا بتوانیم در این بخش هم شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی باشیم.

تصاویری از سالن پلاتوی مجموعه تئاتر شهر خورشید؛