وقتی آقای استاندار، سرهنگ می‌شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اردکان گویا،  پنج شنبه اول سال برای دومین بار طی چند ماه گذشته برای جلسه تودیع و معارفه یکی دیگر از مسولان ارشد شهرستان دعوت شدم و با خوشحالی از اینکه مثل جلسه قبلی در روز تعطیل (عید غدیر خم) برگزار نمی شود با کمی تاخیر به جلسه رفتم در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اردکان گویا،  پنج شنبه اول سال برای دومین بار طی چند ماه گذشته برای جلسه تودیع و معارفه یکی دیگر از مسولان ارشد شهرستان دعوت شدم و با خوشحالی از اینکه مثل جلسه قبلی در روز تعطیل (عید غدیر خم) برگزار نمی شود با کمی تاخیر به جلسه رفتم در این جلسه مانند بسیاری از اینگونه برنامه ها حاشیه بر متن غلبه داشت.
جلسه ساعت ۸ صبح شروع و تا ساعت ۱۱ صبح ادامه داشت و تقریبا تمامی مسولان ارشد و روسای ادارات در این جلسه حضور داشتند و بعبارتی  در این روز  هیچ یک از مسولان در ادارات خود نبودند  و عملا شهر از نظر کار اداری تعطیل شده بود.
شاید جا داشت که به جای ۳ ساعت جلسه  و تعدد سخنرانی ها  سخنرانان و زمان سخنرانی انها را کمتر و یا اینکه جلسه در بعد از ظهر یک روز کاری برگزار گردد .
و اما حواشی جلسه
۱-    بنر تقدیر از حاج احمد کمالی و انتخاب شایسته حسین اسماعیلی ذهن را به ایام انتخابات و ژست های انتخاباتی سوق می داد
۲-    مظلومیت رئیس جمهور به خوبی قابل لمس بود به جزء یک عکس از ایشان هیچ گونه ذکر ی از ایشان نشد و به جای دوران اعتدال و تدبیر به نظر می رسید دوران دیگر  و رئیس جمهور  شخص دیگری است.
۳-     نماینده محترم که انگار جو سنگین مراسم باعث شده بود بر خلاف همیشه ذکر نام امام و شهدا را از یاد ببرد که با تذکر یکی از حاضرین مواجه شد البته ایشان اعلام داشتند که از شهدا یاد کردند به هر حال ایشان تکلیف خود را مبارزه با رانت خواری در شهرستان و استان معرفی کردند  که  بعنوان نمونه به  ابطال مجوز یک کارخانه کاشی با یک لیتر آب توسط خود اشاره نمودند.
این صحبت ایشان برایم ایجاد امیدواری کرد که انشاا… با رانت خواریی که شنیده می شود مدت هاست در گندله سازی جا خوش کرده برخورد شود(برای مثال استفاده از معافیت ۱۰ ساله صد درصد مالیاتی و به قولی که گفته می شود به ۲۰ سال تبدیل شده است و یا طرح فاضلاب شهرستان اردکان که با پول گندله سازی دارد اجرا می شود و قرار است که ۲۰ یا ۳۰ سال اب ان به مجموعه گندله سازی واگذار شود و…)
۴-    و اما سخنرانی استاندار عزیز و حاشیه آن
برخلاف همیشه که استاندار محترم بسیار آرام و با خونسردی مطالب خود را بیان می کردند صحبت های این روزشان با توپ و تشر سرتیپی شروع شد و سخنانشان تداعی کننده خطابه توبیخی یک سرهنگ برای زیر دستان بود.
البته علت این برآشفتگی و عصبانیت ایشان مطلبی انتقادی با عنوان  انتخاب فرماندار در یک روز تعطیل بود.
که این معدود انتقاد نیز ایشان را بقدری ناراحت کرده بود که نویسنده آن را خودسر نامیدند و عباراتی دیگر نیز نثار نویسنده کرد که واکنش برخی حاضرین و همراهی این عزیزان با استاندارنیز در جای خود قابل تامل بود.
البته این برخورد استاندار با یک نقد ساده نکات خوبی در برداشت
–    اول اینکه  جای خوشحالی است که استاندار با آن همه مشغله و کار به همه نظرات و مطالب نیز توجه دارد و نسبت به آنها حساسیت نشان می دهد.
–    دوم  میزان نقد پذیری شخص اول استان و نیز تاثیر پذیری از اطلاعات اطرافیانشان به خوبی مشخص شد
–    سوم این عدم تحمل نقد و محکوم کردن و خط و نشان کشیدن برای آن تا حدودی دوباره نشان داد که تفکر و بیانات ریاست محترم جمهور در مجموعه استان چقدر مظلوم است چرا که هنوز چند هفته پیش دکتر روحانی بیان کرده بودند که : اگر در جامعه ای دهان ها بسته و قلمها شکسته شود اعتماد عمومی سلب می شود. ونیز فرموده بودند  مخالفان و همراهان دولت باید هر دو از امنیت و آزادی نقد برخوردار باشند و نیز بیان کردند که رسانه باید در کنار قوه مجرییه و قضائیه با فساد و ویژه خواری بجنگد. واز همه مهمتر دکتر روحانی در بیاناتشان فرموده بودند : دولت به قول خود در ایجاد محیطی امن برای اصحاب رسانه پایبند است.
البته استاندار محترم بعد از کلی خط و نشان کشیدن منتقدین را دعوت به همدلی و … کردند و بعد از آن با ارامش همیشگی به ادامه صحبت هایشان پرداختند.
اما چند کلمه دوستانه با استاندار عزیز ومتین
جناب آقای استاندار، نویسنده مطلب چند سوال ساده ولی اساسی پرسیده بودند چرا اینگونه برآشفته شدید مگر الان  شعار فضای باز سیاسی داده نمی شود پس بهتر نبود به جای اینکه گارد سرهنگی بگیرید با منطق حقوقی و آرامش  همیشگی تان جواب سوال ایشان را می دادید شما که فرمودید پایان کار آقای حاج احمد کمالی (فرماندار سابق) در مهرماه بوده و تا الان طول کشیده است خب  آیا اگر همان روزها یا حداکثر تا بعد از ۱۵ فروردین صبر می کردید و این حکم صادر می شد کسی حرفی می زد؟  حق بدهید که صدور حکم فرمانداری یک شهرستان مثل اردکان در ساعات پایانی آخرین روز کاری سال نا متعارف است .
جناب آقای میرمحمدی عزیز : قطعا یادتان هست که رئیس جمهور محترم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد جابجایی ها فرمودند که مگر من با داس امده ام چرا کاری می شود  که این شعار بر عکس تحقق یابد . بررسی نمایید  که در سال اول دولت نهم چقدر جابجایی در این شهرستان و استان وجود داشته است و در این مدت ۷ ماهه این دولت چقدر جابجایی وجود دارد خودتان به مردم امار بدهید .
استاندار  گرامی شما فرمودید که باید به انتخاب مردم احترام گذاشت حرف بسیار درست و منطقی است اما سئوالی ایجاد می شود که پس چرا چهار سال قبل به انتخاب مردم احترام گذاشته نشد و آن زمان که مقام معظم رهبری فریاد این عمار سر دادند دوستانی که الان مسئول شده اند و یا درحال مسئولیت گرفتن در استان هستند به میدان نیامدن تا به خواست رهبری  لبیک بگویند ؟ و برخی از این عزیزان مسئول که حتی آن  روز خود مسئول بودند و اجرای انتخابات بعهده شان بود که توقع بود حداقل آن روز  از عملکرد خود در این زمینه دفاع کنند حرفی نزدند و حتی دیده شد که پشت سر تظاهر کنندگان داعیه دار تقلب هستند.
آیا التزام عملی به ولایت فقیه فقط مختص کسانی است که می خواهند استخدام بشوند و گزینش بدهند؟

۵-    بیانات فرماندار جدید
فرماندار جدید نیز کوتاه سخنانی ایراد نمودند و ایشان مواضع سیاسی خود را صریح بیان فرمودند
البته جای خوشحالی است که فرماندار جدید برخلاف برخی عزیزان در ابتدا صریح  و شجاعانه موضع خود را روشن نمود و ادعا نکرد که فرماندار و مسئولین پس از انتخاب متعلق به گروهی خاص نیستند و باید برای همه کارکنند و شعارهایی در این زمینه ندادند.