تدوین سند هوافضای میبد توسط بسیج علمی

مدیر علمی پژوهشی ناحیه میبد اعلام کرد: سال گذشته آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمی کشور از کارگاه بسیج علمی قمر بنی هاشم میبد بازدید کردند و با مشاهده دستاوردهای این پایگاه پیشنهاد دادند که سند هوافضای شهرستان میبد توسط ما تدوین ‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از یزد؛ مدیر علمی پژوهشی ناحیه میبد در کارگاه توجیهی مسئولین علمی بسیج پایگاه‌های استان یزد گفت: هر تشکیلاتی برای سیدن به اهداف خود وظیفه جذب، آموزش، سازماندهی، حفظ انسجام و در نهایت به کار گیری نیروها را بر عهده دارد.

سید جواد امامی ادامه داد: برای جذب چندین روش وجود دارد. جذب از طریق امور مذهبی مثل برگزاری هیئت، جذب از طریق عرصه های ورزشی، جذب از طریق اردوهای جهادی و تفریحی که به تعبیر رهبر انقلاب یک روز کار فرهنگی در اردو مثل یک سال کار فرهنگی است. چهارمین شیوه جذب جذب از طریق مسائل علمی است که گستره بسیار وسیعی از مشاوره برای انتخاب رشته گرفته تا کلاس های آموزشی و مسائل تخصصی‌تر را شامل می شود. پنجمین شیوه جذب هم جذب از طریق علایق دینی است.

وی با اشاره به تجربه های موفق پایگاه قمر بنی هاشم میبد به عنوان پایگاه علمی برتر استان یزد عنوان کرد: ما در پایگاه قمر بنی هاشم (ع) تصمیم گرفتیم جذب افراد از طریق مسائل علمی را رقم بزنیم. از آنجا که بنده لیسانس هوافضا داشتم از سال ۸۹ به این موضوع ورود کردیم و هر سال نوجوانان و کودکانی که عضو پایگاه هستند را در دو مسابقه‌ کشوری که در این حوزه وجود دارد شرکت دادیم.

امامی افزود: در بحث آموزش نیز مدل آموزش ما یادگیری در حین انجام کار بود. زیرا معتقدم باید ابتدا سوالی ایجاد شود تا به آن پاسخ بدهیم و تا سوالی ایجاد نشود، آموزش هم فایده ای ندارد. در بحث سازماندهی نیز برای تمام امور مسئولیت های مختلف ایجاد کردیم چرا که با دادن مسئولیت در واقع به افراد شخصیت و تعهد می‌دهیم.

مدیر علمی پژوهشی ناحیه میبد در مورد انجام بازی های فکری برای کودکان نیز گفت: بازی هایی که شانس در آن مطرح است اصلاً توصیه نمی شود، چون هم اعتیادآور است و هم مبنای علمی ندارد و تنها به شانس افراد باز می گردد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما برای حفظ انسجام نیز برگزاری مسابقات، اردوها و مراسم مختلف و بازدیدهای علمی است که می توانند بسیار موثر باشند.

وی با تشریح دستاوردهای پایگاه علمی قمر بنی هاشم میبد بیان کرد: سال گذشته آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمی کشور از کارگاه ما بازدید کردند و با مشاهده دستاوردهای این پایگاه پیشنهاد دادند که سند هوافضای شهرستان میبد توسط ما تدوین ‌شود. این پیشنهاد بسیار اتفاق مبارکی بود زیرا علاوه بر اینکه نشانه اعتماد به مجموعه ما است می تواند مسبب خیرات و برکات بسیار و مقدمه توجه مسئولین شهرستانی شود.

امامی در پایان افزود: یکی از مهمترین رسالت‌های ما این است که افرادی را تربیت کنیم که در وجود آنها ” ما می‌توانیم” نهادینه شود. اگر چنین اتفاقی بیفتد ما کار ارزشمندی انجام دادیم، زیرا هیچ کس دیگری به جز بسیج به دنبال این کار نیست و توانایی انجام آن را هم ندارد.