رقابت بیش از ۲۰۰ بانوی طلبه یزدی برای مقاطع تکمیلی

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد از برگزاری آزمون سطح سه (کارشناسی ارشد)، چهار (دکتری) و بازپذیری سطح دو برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما؛ فاطمه نظیر، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) هفتم اسفندماه ۹۷ همزمان با میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) آغاز شده و به دلیل وقوع سیلاب در برخی از استان‌های کشور تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت تمدید و زمان برگزاری آزمون به شنبه ۲۵ خردادماه سال جاری تغییر یافته است.

وی افزود: در استان یزد سه موسسه آموزش عالی حوزوی و مرکز تخصصی در مقطع سطح سه در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی و کلام با گرایش امامت وجود دارد.

نظیر افزود: آمار ثبت نام سال جاری در شهر یزد ۷۵ نفر، در شهر میبد ۲۱ نفر و شهر اردکان ۱۸ نفر بوده است که با احتساب ثبت نام غیرحضوری جمعا تعداد ۱۴۱ نفر در استان یزد اقدام به ثبت نام در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) نموده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در استان یزد، دو مرکز در مقطع سطح چهار (دکتری) در شهرهای یزد و میبد با دو رشته تفسیر تطبیقی و فقه خانواده وجود دارد که امسال تعداد ۴۹ نفر ثبت نام نموده‌اند.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: بازپذیری مقطع سطح دو به طلابی اختصاص دارد که دارای سابقه تحصیل در مدارس علمیه بوده و به دلایلی غیر از اخراج انضباطی از ادامه تحصیل محروم شده‌اند یا دارای داشنامه سطح یک هستند که ۱۹ نفر در بازپذیری سطح دو شرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد: داوطلبان می‌توانند در بازه زمانی ۲۲ و ۲۳ خردادماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی پذیرش به نشانی Paziresh.whc.ir کارت ورود به جلسه آزمون خود را دریافت نمایند.