تحقق حوزه انقلابی هدف شورای عالی است

مدیر حوزه های علمیه گفت: شورای عالی حوزه علمیه، حوزه انقلابی را هدف گیری کرده و در ده ها طرح و برنامه جهت گیری به این سمت است که راه جهاد در درون نظام آموزشی، اخلاقی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی حوزه وارد شود و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در همایش ملی پرچمداران انقلاب ویژه تجلیل از طلاب و روحانیون رزمنده که در سالن جلسات مرکز همایش های غدیر برگزار شد، عنوان کرد: مجاهدان و طلابی که در راه حق جانفشانی کرده اند برای همه ما جایگاهی رفیع دارند.

وی با قرائت فرازهایی از منشور روحانیت افزود: دفاع مقدس معجزه عصر ما بود و این را بی مبالغه باید باور داشت؛ اگر دفاع مقدس نبود، این ظرفیت عظیم فکری و جهادی مردم ما هرگز ظهور و بروز پیدا نمی کرد و امام راحل پس از پذیرش قطعنامه بیان کردند که ما لحظه ای از این دفاع مقدس را اتلاف وقت نمی دانیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به خاص بودن جنس انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس پیشرانی بود که حرکت ملت را به سمت آرمان های بزرگ تر در سطح کشور، منطقه و جهان رهنمون کرد؛ دفاع مقدس معجزه ای بود که ما آن را در بدر ، خیبر ، اُحد ، حنین و عاشورا شاهد بودیم.

آیت الله اعرافی بیان کرد: درونمایه دفاع مقدس را باید در چیزی فراتر از همه ادوار جستجو کرد؛ دفاع مقدس ما در اوج نابرابری در مقابل دشمنان مجهز به همه تجهیزات انجام شد و منطق مادی پیروزی در چنین جنگ نابرابر را نمی توانست تحلیل کند.

وی تاکید کرد: همان طور که انقلاب مقابل چشمان حیرت زده عالم پیروز شد، عین این ماجرا در دفاع مقدس نیز رقم خورد و در آن اوج سختی های دفاع مقدس امام می فرمودند که ما پیروز میدان خواهیم شد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشری و خط بطلان کشیدن به همه افکار شیطانی عصر ما بود؛ ما گرم یک معرکه بزرگ تاریخی در مصاف با دشمنان خدا و مستکبرین عالم هستیم و این رزمندگان با دفاع مقدس پیچ تاریخی را اداره کردند.

آیت الله اعرافی مطرح کرد: اینکه امروز امتداد دفاع مقدس در فلسطین، عراق، سوریه و یمن به راه افتاده، به دلیل ظرفیت بالایی است که در ایام جنگ تحمیلی ایجاد شد و باید در برابر امام شهیدان زانوی ادب و تواضع بر زمین زد.

وی ابراز کرد: جهاد و دفاع در منطق اسلام یک منطق اصیل داشته و بعد از انقلاب اسلامی شاهد نسخه های بدلی جهاد و دفاع حقیقی بوده ایم و طالبان و القاعده و داعش از جمله این انقلاب های بدلی بود.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: نخستین مولفه جهاد اسلامی این است که به فرماندهی وصل است، فرماندهی که دارای عدالت، معنویت، شجاعت و انگیزه های خدایی است. همچین اهداف دفاع مقدس آسمانی، عقلانی و منطقی بود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: دفاع مقدس با منطق فقهی و اخلاق اسلامی همراه بود، همان گونه که شاهد بودیم آیت الله العظمی سیستانی چه نهضتی را با پشتوانه فقهی و اخلاق اسلامی ایجاد کردند، آغاز گر این نهضت امام راحل بود.

وی اضافه کرد: امروز جبهه استکبار باید بداند که منطق ما منطق کور داعشی نیست، اما منطق انفعال نیز نیست و ما در برابر همه زیاده خواهی های مستکبرین خواهیم ایستاد، مستکبرین داعش را آوردند تا چهره جهاد اسلامی را مخدوش کنند اما همه باید بدانند که منطق ما با این گروهک های منحرف متفاوت است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: شورای عالی حوزه علمیه، حوزه انقلابی را هدف گیری کرده و در ده ها طرح و برنامه جهت گیری به این سمت است که راه جهاد در درون نظام آموزشی، اخلاقی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی حوزه وارد شود و در این زمینه گام های موثری برداشته شده است.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: شرط توفیق ما در این مصاف تمدنی این است که حوزه ما آموزش پاسخگو داشته باشد و به فضل الهی چند رشته در قلمروهای مربوط به جهاد اسلامی در حوزه تدوین شده و برخی از آن ها در حال اجرا است، همچنین مجمع هایی نیز در حوزه راه اندازی شده که راه را برای ترویج ارزش های جهادی هموار می کند.

وی مطرح کرد: شجاعت، عبور از خط قرمز های موهوم، نوآوری، خلاقیت و ابتکار از فرهنگ های جهاد اسلامی بوده که با این برنامه ها تقویت خواهد شد.