دشمنان در برابر امواج توفنده انقلاب اسلامی شکست خواهند خورد + فیلم

آیت الله اعرافی: دستگاه دیپلماسی آمریکا و اروپا باید به خاطر سلاح های کشتار جمعی، محاکمه و پاسخگوی وجدان بشری باشد.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته از هوشمندی، بصیرت و بیداری ملت بزرگ ایران و حضور پرشور آنها در راهپیمایی روز جهانی قدس علیرغم گرانی، سختی‌ها و مشکلاتی که قشر متوسط جامعه ما را تهدید می‌کند قدردانی کردند.

امام‌جمعه میبد گفتند: حضور ملت بزرگ ایران در ماه مبارک رمضان در مسجدها و محافل، جمعه‌ها و جماعت‌ها، در نماز عید سعید فطر و اوج آن در راهپیمایی روز قدس نشانه بیداری و پیروی از آرمان‌های بزرگ امام و شهدا، فرمان‌بری از رهبری و همراهی با جبهه مقاومت اسلامی و با مظلومان عالم است که این‌جور به رخ جهانیان کشیدند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه این حضور پرشکوه، هیمنه دشمن را می‌شکند و آنها را به عقب می‌راند تصریح کردند: مبادا روزی فریب بخوریم در این معرکه‌ای که ما امروز قرار داریم باید کوتاه بیاییم، یا امید و شجاعتمان را از دست بدهیم و مسئولان بدانند باید شجاع باشند، محکم بایستند و خدا هم کمک خواهد کرد.

امروز باید جای مذاکره را تغییر دهیم

ایشان با تأکید بر اینکه ما امروز باید جای مذاکره را تغییر دهیم گفتند: دستگاه دیپلماسی ما باید به امریکا و اروپا و صاحبان صنایع و تسلیحات اتمی و شیمایی و سلاح‌های کشتارجمعی بفهمانند که شما که خودتان تسلیحات اتمی، سلاح‌های کشتارجمعی دارید و در پرونده شما هرروز غارتگری ثبت می‌شود؛ باید محاکمه شوید و به وجدان بشری پاسخ دهید.

آیت‌الله اعرافی افزودند: به فضل خدا، باعظمت، شجاعت و بیداری این ملت و جبهه مقاومت و امواج توفنده انقلاب اسلامی، شما در این مسیر ظالمانه شکست خواهید خورد.

دشمنان ما حقیقتاً دزد سرگردنه هستند

امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه ما در شرایط ظالمانه فشارهای اقتصادی و تحریم قرار داریم گفتند: دشمنان نظام و ملت ایران مانند دزد سرگردنه و بدون هیچ منطقی به جان این کشور و ملت‌های محروم و مستضعفان عالم می‌افتند و برای اینکه آنها را اسیر کنند؛ از ابزار اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند.

ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تحریم‌ها تصریح کردند: باید به‌درستی از این فرصت تحریم برای پاره کردن زنجیرهای وابستگی اقتصادی و برای اینکه بودجه کشور را از نفت آزاد کنیم بهره بگیریم.

بند ناف اقتصاد که وصل به خام فروشی است باید قطع شود

آیت‌الله اعرافی افزودند: آن روز را باید جشن بزرگ اقتصادی بگیریم که بودجه کشور ما از این خام فروشی ذخایر و منابع انرژی نفت و گاز و سایر معادن آزاد شود.

امام‌جمعه میبد پرهیز از خام فروشی را رکن مهم اقتصاد مقاومتی خواندند و تصریح کردند: ما باید به‌جایی برسیم که وقتی اعلام می‌کنند نفت شما صادر نشود؛ تمام اقتصاد ما در جای خود بایستند و بند ناف اقتصادی که وصل به خام فروشی است قطع و به بلوغ اقتصادی برسیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، همت بزرگ مردم و دستگاه‌ها را در قطع گردش اقتصادی از خام فروشی عنوان کردند و افزودند: مردم باید همت کنند و مسئولین هم با حضور در پای‌کار تئوری مهم اقتصاد مقاومتی راه را برای رونق اقتصاد باز کنند.

حمایت از مقوله کشاورزی و دامداری باید استمرار پیدا کند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در بخش دیگر از بیانات خود پیشاپیش هفته صنایع‌دستی و جهاد کشاورزی را گرامی داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با قدردانی از اقداماتی که جهاد کشاورزی در سطح استان و شهرستان میبد در بخش‌های کشاورزی و دامداری انجام داده است تشکر کردند.

ایشان خاطرنشان کردند: از مردم عزیزی که با همه تنگناها در بخش‌های کشاورزی و دامداری هم زحمت می‌کشند تشکر می‌کنم و امیدواریم که بر اساس برنامه‌ها با جدیت و دقت روزافزون، پشتیبانی و حمایت از مقوله کشاورزی و دامداری استمرار پیدا کند.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اصلاح نظام آبیاری در کشاورزی گفتند: نظام آبیاری و کشاورزی ما باید آرام‌آرام تغییر و از این وضع اسراف آمیزی که در کشور در اتلاف منابع آبی در حوزه کشاورزی داریم خارج شود.

امام‌جمعه میبد اصلاح نظام آبیاری در کشاورزی را نیازمند به سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی دانستند و افزودند: ۸۰ درصد آب کشور در موضوع کشاورزی مصرف می‌شود این در حالی است که این میزان باید به ۲۰ درصد برسد.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: مساله دوم، حمایت‌های جدی از کشاورزان و دامداران است و در شرایطی که مواد اولیه با گرانی سنگین مواجه است؛ این حمایت‌ها در انواع مختلف باید استمرار پیدا کند تا این قشر بتوانند روی پای خود بایستند.

ایشان تأمین صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و دامداری را سومین مساله در این بخش خواندند و گفتند: تأمین این ظرفیت‌ها می‌تواند رونق به بازار تولید محصولات کشاورزی را افزایش دهد.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر علمی شدن کشاورزی خاطرنشان کردند: البته محصول اصلی کشاورزی مثل گندم که جنبه استراتژیک و راهبردی در استقلال کشور دارد باید در سطح اولویت‌ها قرار گیرد.

صنایع‌دستی از مسائل مهم اقتصاد مقاومتی است

امام‌جمعه میبد در ادامه صنایع‌دستی را از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی عنوان کردند و گفتند: اگر دولتمردان ما جدی‌تر از گذشته با رویکرد اقتصاد مقاومتی پای‌کار بیایند که صنایع‌دستی در هر شهر و استان و سراسر کشور موردحمایت قرار گیرد؛ اشتغال بالا ایجاد و هنرهای زیاد رواج پیدا می‌کند و بنیه اقتصادی کشور هم قوی می‌شود درحالی‌که هیچ آلودگی هم ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه در سراسر کشور، یک ظرفیت بالا در حوزه هنرها و صنایع‌دستی وجود دارد و تقویت و توسعه آنها می‌تواند یک شاخص مهم در اقتصاد مقاومتی به شمار بیاید، افزودند: اگر برنامه‌ریزی‌ها و حمایت‌ها قوی‌تر باشد و در گشودن دروازه‌های صادرات و بازار کار، دولت برنامه‌ریزی‌های جامع انجام دهد؛ درصد زیادی از بیکاری در کشور رفع و ارزآوری‌های فراوان به دست می‌آید.

ایشان تصریح کردند: مشروط بر اینکه مسئولین اقتصاد مقاومتی را با همه ابعاد باور و بر توسعه آن‌هم برنامه‌ریزی کنند.

 

برای دیدن فیلم روی تیتر ها کلیک کنید؛

تشکر و سپاسگزاری از مردم هوشمند ایران

مسئولین اقتصاد مقاومتی را باور کنند