صنایع ما با سودهای تصاعدی و دیرکردهای سنگین رو به سقوط هستند + فیلم

خطیب جمعه میبد تحت‌فشار قراردادن یک کشور برخلاف معاهدات بین‌المللی را برای آسیب زدن به یک کشور را نشان‌دهنده قلدری آمریکایی‌ها دانستند و افزودند: این عمل نشان می‌دهد که همه در برابر یک قلدری مثل امریکا قدرت مقاومت ندارند و این بالاترین تحقیر و توهین به اروپا و قدرت‌های دنیاست.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه : حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه کشورمان گفتند: شرایطی است که برای طبقات متوسط و ضعیف بسیار سنگین است و باید همه به فکر باشیم جلوی آسیب‌های سنگین به قشرهای ضعیف را بگیریم.

امام‌جمعه میبد گفتند: این تحریم‌های امریکا برای جهانیان یک تحقیر بزرگ است و آمریکایی‌ها با این اقدام خود کشورهای چین، روسیه، ترکیه، ژاپن و همه قدرت‌های دنیا را تحقیر می‌کنند.

خطیب جمعه میبد تحت‌فشار قراردادن یک کشور برخلاف معاهدات بین‌المللی را برای آسیب زدن به یک کشور را نشان‌دهنده قلدری آمریکایی‌ها دانستند و افزودند: این عمل نشان می‌دهد که همه در برابر یک قلدری مثل امریکا قدرت مقاومت ندارند و این بالاترین تحقیر و توهین به اروپا و قدرت‌های دنیاست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه ایران مقتدر به فضل خدا در برابر همه تحریم‌ها مقاومت و دماغ مستکبران را به خاک خواهد مالید، تصریح کردند: اینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دولت‌های حقیر وابسته در منطقه قابل‌اعتماد نیستند روشن بود؛ اما بدتر از آنها رفوزه شدن اروپایی‌ها و بعضی قدرت‌های به‌ظاهر مستقل دنیا در این معاهده بین‌المللی بود.

ایشان گفتند: اروپایی‌ها نتوانستند یک‌قدم هم بردارند و امروز هم در این آزمون بزرگ پیش وجدان خودشان و بشریت محکوم و مردودند.

ورود به ماه مبارک رمضان و استقبال از ضیافت الله:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان و استقبال از ضیافت الله و کرامت الله گفتند: ماه مبارک رمضان بخشی به خود و زندگی فردی و خانوادگی و اجتماعی ما برمی‌گردد و درک تجلی انوار ماه مبارک رمضان در پررونق‌تر شدن مسجدهاست.

امام‌جمعه میبد با اشاره به فعال بودن دویست مسجد و جماعات در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان میبد گفتند: مساجد باید به‌ویژه در ماه مبارک رمضان جایگاه جذب جوانان، دارای نظم، برنامه فرهنگی و اخلاقی، قرائت قرآن و ساختن دختران و پسران ما باشد که این وظیفه بر دوش هیئت‌امنا و امام جماعت است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر نظافت و نظم و ارتقاء مساجد اظهار داشتند: جماعت‌ها و جمعه‌های ماه مبارک رمضان باید لبریز از انسان‌های پاک و جوانان خالص باشد و برای رسیدگی به فقرا و نیازمندان، ماه مبارک رمضان این یک‌فصل ویژه‌ای است.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه ماه رمضان باید آرامش و گشایش برای همه مردم باشد و همه احساس کنند از حد نساب لازم زندگی برخوردارند افزودند: باید حرمت ماه مبارک رمضان پاس داشته شود و اصناف و نانوایی‌ها و سایر اصناف و طبقات باید برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که کرامت و حرمت این ماه بزرگ خدا صیانت شود.

گرامی داشت هفته معلم:

آیت‌الله اعرافی با گرامی داشت هفته معلم هم گفتند: معلمان و مربیان ما در آموزش‌وپرورش در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه قشرهای پیشگام جامعه هستند و حق بزرگی بر فکر و فرهنگ و همه زندگی جامعه ما دارند.

ایشان اقدامات جامع و خوبی که در جذب کمک‌های مردمی و مدرسه‌سازی خیرین و برنامه‌های کنکور و علمی، قرآنی و فرهنگی و برنامه‌های تبلیغی توسط روحانیون و طلاب جوان در آموزش‌وپرورش انجام می‌گیرد قدردانی کردند.

امام‌جمعه میبد از معلمان و مربیان تقاضا کردند: وظایف شما در این عصر و زمان و در شرایطی که نسل نوجوان و جوان در معرض این‌همه حجم و توطئه و فریب است، وظیفه ما و شما در این عرصه سنگین است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر سند تحول و اجرای آن و اهتمام روزافزون به مسائل فرهنگی و مواظبت از ورود میکروب‌ها و آسیب‌هایی که در سند دو هزار و سی و امثال آنها وجود دارد گفتند: رهبری معظم در همین هفته نسبت به آن بازهم هشدار دادند و باید این مسأله موردتوجه و عنایت باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند: مقوله آموزش‌وپرورش مقوله‌ای است که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند و خیرین و مردم مشارکت و همراهی کنند چراکه تربیت نسل جوان برای امروز و فردای جامعه و تعالی کشور در همه قلمروها مهم‌ترین وظیفه همه ماست.

هفته کار و کارگر:

آیت‌الله اعرافی هفته کار و کارگر را هم گرامی داشتند و بابیان اینکه در سطح کشور میلیون‌ها جوان شریف ما در صنایع گوناگون و حوزه‌های مختلف صنعت و کارگاه‌های متعدد چرخ اقتصاد کشور را به گردش درمی‌آورند افزودند: این قشر پویا و زحمت‌کش کشور را به سمت استقلال و خودکفایی می‌برند بنابراین باید ارزش کارگران در کنار سرمایه‌گذاران مهم دانسته شود.

امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه در میبد هم بیش از پانزده هزار نفر از جوانان در بیش از هزار کارگاه و حدود سیصد صنعت بزرگ مشغول کار هستند؛ از کسانی که سرمایه‌گذاری و صنعت را پایه‌ریزی می‌کنند قدردانی کردند.

ایشان از اقداماتی هم که مسئولین و ادارات برای صیانت از صنایع انجام می‌دهند را تحسین کردند و گفتند: در شرایطی که بسیاری از صنایع به سمت تعطیلی رفتند و بحران‌های کارگری وجود داشت؛ مسئولان در سطحی تلاش کردند صنایع دچار تنگناها نشود.

خطیب جمعه میبد اظهار داشتند: در سال نودوهشت با توجه به شرایطی که وجود دارد امیدواریم هم کارفرمایان و سرمایه‌گذاران و هم مسئولان استان و کشور تلاش کنند تا صنعت روی پای خود بایستد و رونق و شکوفایی پیدا کند و صنایع جدید پایه‌ریزی شود و کارگران هم همکاری کنند چراکه سال رونق تولید ملی نیاز به اهتمام بیشتر به صنعت دارد.

سودهای تصاعدی بانک‌ها:

آیت‌الله اعرافی با اظهار تأسف از سودهای تصاعدی بانک‌ها در به‌زانو درآوردن صنایع گفت: سودهای تصاعدی بانک‌ها خیلی عرصه را برای صنایع ما تنگ کرده است و تقاضا داریم بانک‌ها و دستگاه‌های مسئول بخشی از مشکلات سودهای تصاعدی را حل کنند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه البته در سطح کلان پی گیریم و در مجلس هم طرح اصلاح قانون پول و بانکداری در حال انجام است، افزودند: الآن بخش زیادی از صنایع ما با سودهای تصاعدی و دیرکردهای سنگین در مرحله سقوط قرار دارند.

راه‌اندازی میز خدمت در میعادگاه نماز جمعه:

ایشان راه‌اندازی میز خدمت در میعادگاه نماز جمعه از سوی مسئولان شهرستان را کاری ارزشمند خواندند و گفتند: حضور در مساجد و محلات و راه‌اندازی میز خدمت درخور تقدیر است و مسئولان باید با حفظ ملاقات‌های عمومی در هفته هم پاسخگوی مردم و رسیدگی به مشکلات آنها باشند و ارتباط بین مردم و مسئولین را سریع و روان کنند.

گرامی داشت هفته هلال‌احمر:

امام‌جمعه میبد با گرامی داشت هفته هلال‌احمر به‌عنوان نهاد بزرگ خدمت‌رسانی هم گفتند: در همین ایام سیل، هلال‌احمر و دستگاه‌های امدادی و مردم میبد بیش از ۸ میلیارد تومان به سیل‌زده‌ها کمک کردند.

ایشان با اشاره به حجم وسیع و دامنه گسترده خسارت‌ها تصریح کردند: سیل‌زدگان نیاز به ادامه این امدادها دارند و نباید از ادامه امداد غفلت کنیم چراکه صدها روستا آسیب اساسی دیده و اراضی وسیع کشاورزی تخریب‌شده که خسارت‌ها بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

آیت‌الله اعرافی افزودند: ثانیاً از دولت و مسئولین انتظار می‌رود که با برنامه دقیق و زمان‌بندی‌شده به وعده‌هایشان عمل کنند و صدها هزار هم‌وطن ما که دچار مشکل شدند را از مشکلات رهایی دهند.

 

کلیپ در آپارات میبدما

 

.