نکات مهم در خطبه های نماز جمعه باید برجسته و اطلاع رسانی شود/ حضور منسجم دانش آموزان، دانشجویان و کارگران در نماز جمعه چشمگیرتر شود

آیت الله اعرافی اطلاع رسانی و انعکاس اخبار مصلی را مهم خواند و با تاکید بر ارتقاء آن از لحاظ محتوایی و فرهنگی گفت: نکات مهم در خطبه های نماز باید برجسته و اطلاع رسانی شود.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، امام جمعه میبد در جمع اعضای ستادی و مسئولین دفتر مصلی آیت الله اعرافی با تبریک سال نو، از زحمات و تلاش های آنها در طول سال قدردانی کرد .

آیت الله اعرافی گفت: خواهران و برادران و جمعی از نوجوانان و جوانانی که در مجموعه مصلی کار می کنند نمونه حقیقی کار جهادی هستند.

وی با بیان اینکه مصلی آیت الله اعرافی با وجود کار سخت و فرهنگی پیچیده با کمترین هزینه اداره می شود افزود: گره گشایی از کار مراجعه کنندگان، مسائل عمرانی و برنامه های فرهنگی همه بر دوش دوستانی است که با کمترین توقع کار می کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه بخش عمرانی مصلی و زیرساخت های کلان طبق قانون پایه ریزی شده است و هیچ شبهه ای در آن نیست افزود: طرح جامع مصلی، قطب فرهنگی، اجتماعی و مرکز عبادی شهر است و باید قطب و محور فکری،فرهنگی، معرفتی، اجتماعی و سیاسی شهر باشد .

وی با تاکید بر رعایت شئونات اجتماعی در اجرای برنامه ها و مراسمات متعدد در مصلی، ایجاد جذابیت و بر جذب حداکثری در شرکت در نمازجمعه و برنامه های معنوی در مصلی تاکید کرد .

امام جمعه میبد خاطرنشان کرد: مصلی باید مظهر آراستگی و نظافت باشد و هر نوع امکانات لازم هم تامین گردد.

آیت الله اعرافی اطلاع رسانی و انعکاس اخبار مصلی را مهم خواند و با تاکید بر ارتقاء آن از لحاظ محتوایی و فرهنگی گفت: نکات مهم در خطبه های نماز باید برجسته و اطلاع رسانی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حمل و نقل و دسترسی مردم به نماز جمعه، حفاظت و امنیت در مصلی، اجرای برنامه ها با محوریت ستاد مصلی، ارائه خدمات خوب در مصلی مثل مهد کودک، توجه به مسائل صوت و تصویر، فعالیت نوجوانان در برنامه های اذان و ارتقاء توانایی آنها را مهم خواند.

وی خاطرنشان کرد: باید حضور منسجم دانش آموزی، دانشجویی و کارگری در مصلی در سال جدید پررنگ و چشمگیر تر باشد .

امام جمعه میبد همچنین خود را طرفدار بحث های هنری و سرود دانست و گفت: باید هنرهای جذاب و اثر گذار و فرهنگی را در شهرستان ارتقاء داد.