نشست «کتاب تأثیرگذار من» با حضور نویسنده رمان «رؤیای نیمه‌شب» برگزار شد + تصاویر

حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی برجسته کشور در نشست «کتاب تأثیرگذار من» که در بخش جنبی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان یزد برگزار شد، ۶ کتاب برگزیده خود در حوزه ادبیات را معرفی کرد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، حجت‌الاسلام سالاری در ابتدای سخنان خود در این نشست، بابیان اینکه همیشه با کتاب و کتابخانه مأنوس بوده‌ام، گفت: آشنایی من با کتاب از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد و تابه‌حال کتب زیادی را مطالعه کرده‌ام، اما تعدادی از این کتاب‌ها تأثیر زیادی را در زندگی شخصی و ادبی من داشته است.

وی تصریح کرد: مطالعه از ضروریات زندگی انسان‌ها است و کتاب تأثیرگذار یعنی کتابی که نقطه عطفی در زندگی ما ایجاد کند.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه در سنین جوانی تجربیات موفق کتاب‌خوانی، وی را به مطالعه علاقه‌مند کرده است، بیان داشت: کتاب‌هایی همچون «کودکی، نوباوگی، جوانی (زندگانی من)» از لئو تولستوی، تأثیر زیادی بر من گذاشت و مطالب این کتاب به‌قدری با روحیات و تجربه‌های من شباهت داشت که در صفحه اول کتاب نوشتم من تولستوی هستم.

این نویسنده برجسته در قسمت دیگری از سخنان خود به معرفی کتاب‌های «ژوزف بالسامو» و «غرش طوفان» اثر الکساندر دوما، «تام سایر» نوشته مارک تواین، «بینوایان» اثر ویکتور هوگو و «ناطور دشت» نوشته سالینجر، پرداخت و افزود: من دوران طلایی نوجوانی و جوانی را با مطالعه این کتاب‌ها گذراندم.

وی ادامه داد: کتاب «در جستجوی زمان ازدست‌رفته» نوشته مارسل پروست از همه بیشتر روی من تأثیر گذاشته است چراکه ساده‌ترین افکار و رویدادها را به‌خوبی توصیف می‌کند و حتی می‌توان گفت وی نابغه توصیف است و به ما یاد می‌دهد که دنیا را از نو ببینیم.

این نویسنده توانمند کشور در پایان سخنان خود گفت: من تحت تأثیر کتاب و کتابخانه‌ها بودم و بعد فهمیدم شخصیت‌هایی نظیر نادر ابراهیمی نیز اثرات زیادی روی زندگی من داشته‌اند و به همین دلیل با کشف دوباره زندگی گذشته‌ام و کندوکاو در خاطرات و آنچه خوانده بودم، فهمیدم که هر زمان و مکانی و هر انسانی برای خود داستانی جذاب دارد و در کارهای اخیرم به یزد و یزدی‌ها توجه بیشتری نشان داده‌ام.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در ابتدای نشست «کتاب تأثیرگذار من» با اشاره به اهداف اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه همه نمی‌توانند همه کتاب‌ها را بخوانند، استفاده از تجربه مطالعاتی افراد فرهیخته می‌تواند جامعه را به سمت خواندن کتاب‌های مفید و اثرگذار سوق دهد.

وی افزود: مردم و به‌ویژه نسل جوان می‌توانند از کتاب‌های تأثیرگذار در زندگی افراد موفق و فرهیخته برای تجربه مطالعه‌ای سودمند و لذت‌بخش و درنهایت اثرپذیری از آثار این‌گونه کتاب‌ها در زندگی خود، بهره بگیرند.

در پایان این نشست، از حجت‌الاسلام‌والمسلمین مظفر سالاری با اهدای لوح سپاس و هدیه، قدردانی شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی برجسته کشور خالق آثار پر خواننده‌ای همچون «رؤیای نیمه‌شب»، «دعبل و زلفا»، «قصه‌های من و ننه آغا»، «قایق راندن در اقیانوس»، «درون‌مایه‌ها و دست‌مایه‌های نمایشی در قرآن»، «نیمه‌شبی در حله» و «گشایش» است که برخی از آثار وی بیش از ۸۰ بار تجدید چاپ‌شده است.