امام به ملت ایران عزت نفس و خودباوری داد/ مسئولان مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند +فیلم

امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته میبد که متقارن با دوازدهم بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی رحمه الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن شد، گفت: امام آمد به این ملت عزت نفس و خودباوری داد و یاد داد که ما می توانیم.

به گزارش میبدما به نقل از میبدآدینه، امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد که متقارن با دوازدهم بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی رحمه الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی به میهن شد، گفت: امام آمد به این ملت عزت‌نفس و خودباوری داد و یاد داد که ما می‌توانیم.

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی بابیان اینکه در طول این چهل سال به برکت انقلاب اسلامی ده‌ها نعمت نصیب این ملت کرده است افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردی که امام و این انقلاب برای ما آورد مسئله استقلال و آزادی است.

خطیب جمعه موقت میبد اظهار داشت: ۴۰ سال قبل تحت رژیمی بودیم که در همه ابعاد وابسته محض به استکبار عالم بود اما امام آمد و استقلال و نظامی را برپا کرد که مردم ما حس می‌کنند و می‌دانند در تمام دنیا نظامی که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و آنچه به نفع ملت اش است مستقل اقدام کند ایران اسلامی است.

وی بابیان اینکه از اول انقلاب تاکنون ۳۶ انتخابات در کشور برگزارشده است تصریح کرد: این یعنی مردم‌سالاری واقعی دینی که امام و انقلاب و اسلام برای ما آوردند.

امام‌جمعه موقت میبد رشد کمی و کیفی تولید ملی و افزایش ۵۷ برابری صادرات غیرنفتی بعد از انقلاب را خاطرنشان کرد و گفت: در طول این چهل سال توسعه زیرساخت‌ها و راه‌های کشور ۶ برابر، راه‌آهن دو برابر، ظرفیت بندرها کشور نسبت به اول انقلاب ۲۰ برابر، سدهای مخزنی کشور ۳۰ برابر و تولید برق کشور نسبت به سال ۵۷ الآن ۱۴ برابر شده است که همه از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسنی افزود: در دوره ۸ سال دفاع مقدس که دوره مظلومیت و غربت ملت و نظام بود سیم‌خاردار را از خارج تهیه می‌کردیم اما امروز به فضل خدا و مدیریت امام و رهبری و ولایت‌فقیه و شهدای گران‌قدر، ما ازنظر صنعت نظامی و دفاعی به‌جایی رسیده‌ایم که بزرگ‌ترین قدرت‌های مادی این عالم جرئت نگاه چپ به این آب‌وخاک را ندارند.

وی با تشریح قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی ایران اسلامی گفت: امروز پیشرفت‌های علمی کشور صد برابر شده است و شاخص‌های بهداشت و درمان در کشور رشد ۴۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 امام‌جمعه موقت میبد بابیان اینکه سرانه ورزشی در شهرها و روستاها هم بعد از انقلاب چندین برابر شده است تصریح کرد: در همین شهرستان میبد قبل از انقلاب تنها ۱۶۰ نفر در بخش صنعت فعال بودند اما امروز بیش از ۱۷ هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعی داریم که به‌واسطه صنعت امرارمعاش می‌کنند.

خطیب جمعه موقت میبد در ادامه با تأکید بر توجه مسئولین قوای سه‌گانه کشور و نمایندگان مجلس به امور اقتصادی و معیشتی مردم گفت: این مردم تا امروز آمدند من‌بعد هم خواهند آمد و پای امام، رهبر انقلاب و خون شهدایشان ایستاده‌اند اما باید مشکلات اقتصادی که مردم ما را ناراحت کرده، معیشت مردم را دچار مشکل کرده است و گذران زندگی آن‌ها را با مشکل روبرو کرده است را با کار و تلاش بی‌وقفه حل کنند.

وی افزود: این جنگ اقتصادی تمام‌عیار را می‌توان با مدیریت و تدبیر حل کرد و نگذاشت این ملت بعد از ۴۰ سال فداکاری و جان‌فشانی زیر مسائل اقتصادی و فشار معیشتی کمر خم کنند.

 حجت‌الاسلام حسنی در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به دشمنان داخلی و خارجی هم گفت: به حول قوه الهی ملت ایران چون پای دین، انقلاب و نظام امام و شهدا و رهبری در کار است در ۲۲ بهمن چنان درصحنه حضور پیدا خواهند کرد که دنیا را به تعجب وا خواهند داشت.

خطیب جمعه موقت میبد افزود: امسال دشمن آرزو کرده بود که ملت چهل‌سالگی انقلاب را جشن نگیرند، به کوری چشم دشمنان هر نفر از مردم باید دست چند نفر را در راهپیمایی ۲۲ بهمن بگیرند و به‌صورت گسترده در راهپیمایی شرکت کنند.

وی ایام فاطمه دوم و سالروز شهادت شهیده راه ولایت و امامت، کوثر قرآن حضرت زهرای اطهر را تسلیت و بر برگزاری مجالس و محافل بسیار پررونق‌تر از مهروموم‌های گذشته تأکید کرد.

امام‌جمعه موقت میبد همچنین سالروز رحلت جان‌سوز نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی مرحوم حجت‌الاسلام یحیی زاده را نیز گرامی داشت.

 

کلیپ را در کانال آپارات میبدما ببینید

 

.