رفتار عجیب شورای شهر یزد با خبرنگاران

شورای شهر یزد برای ورود خبرنگاران به جلسه علنی امشب خود، ورود خبرنگاران را مشروط به ارائه مشخصات و کد ملی و ثبت این مشخصات نزد مامور حراست شورا کرده است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، از جمله حاضران هر جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد به مانند بسیاری دیگر از شهرهای کشور، خبرنگارانی هستند که برای پوشش اخبار این جلسات به محل شورا مراجعه می‌کنند.

حضور خبرنگاران در دوره پنجم شورای اسلامی شهر یزد نسبت به دور قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده و علاوه بر خبرنگاران تسنیم و ایسنا که در دوره قبل شواری اسلامی شهر یزد تمام جلسات را حضور داشتند، خبرنگاران دیگری هم هر جلسه شورای پنجم را پوشش خبری می‌دهند.

این حضور خبرنگاران به صورت طبیعی باید برای شورای شهر یزد خوشایند باشد چرا که سسب پوشش اخبار این نهاد و اطلاع رسانی فعالیت‌های آنها به مردم می‌شود و اکثریت اعضای شورای شهر یزد هم در گفتار و عمل خود این موضوع را تایید کرده‌اند که خبرنگاران باید در جلسات شورا حضور داشته باشند.

با این وجود گویا برخی اعضای شورا و یا افراد با نفوذ در شورا نسبت به این موضوع ناراحت و نگران هستند و هر چند مدت یک مرتبه زمینه‌ساز برخوردی عجیب با خبرنگران می‌شوند.

از جمله رفتارهایی که در ماه‌های گذشته صورت گرفته شده بود، خاموش کردن مانیتورهایی بود که جلوی خبرنگاران قرار گرفته بود و به این ترتیب گزارش تمام خبرنگاران به صورت کامل ناقص باقی می‌ماند و نمی‌توانستند اطلاعات دقیق برای نگارش گزارشی صحیح و صریح را برداشت کنند.

بیرون کردن خبرنگاران از جلسه علنی شورای شهر یزد هم یکی دیگر از اتفاقاتی بود که دو هفته قبل رخ داد و خبرنگاران از این موضوع ناراضی شدند و در گزارش‌های خود این رفتار شورای شهر یزد را بیان کرده و منجر به عذرخواهی شورا از خبرنگاران شد.

با این وجود و کمتر از دو هفته از اتفاق قبلی، در جلسه علنی شنبه ۲۹ دی ماه شورا، ورود خبرنگاران به جلسه علنی مشروط به ارائه کد ملی و سایر مشخصات و ثبت این موارد در نزد مامور حراست شورای شهر یزد شد.

به نظر می‌رسد افرادی در مجموعه شورای اسلامی شهر یزد خواهان جلوگیری از حضور خبرنگاران در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد هستند و این اتفاقات در همین راستا و از سوی این افراد رخ می‌دهد.

مسعود میرجلیلی دبیر انجمن صنفی مدیران مسئول پایگاه‌های خبری و سرپرستان خبرگزاری‌های استان یزد در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد و در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یزد با انتقاد از این اقدام شورای شهر یزد اظهار داشت: درخواست ارائه کارت شناسایی خبرنگاری موضوعی کاملا منطقی است که از سوی نهادهای مختلف انجام شود ولی ارائه کد ملی و کارت ملی یکی از اقداماتی است که به هیچ عنوان در هیچ مکان و زمانی عرف نبوده و اصلا درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام اصلا در شان شورای شهر و رسانه‌های یزد نیست و از اعضای شورای شهر یزد می‌خواهیم که نسبت به این بی احترامی بررسی‌های لازم را به عمل آورند چرا که به نظر می‌رسد افرادی عمدا به دنبال ایجاد مشکل در کار پوشش خبری جلسات شورای اسلامی شهر یزد هستند.

میرجلیلی گفت: زمانی که از من درخواست ارائه کارت ملی و شماره ملی شد به هیچ عنوان زیربار این موضوع نرفتم و حتی حاضر بودم که جلسه شورا را پوشش ندهم و برگردم که وقتی این موضوع را مشاهده کردند به من اجازه حضور در جلسه را دادند.