برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در میبد

به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت شهرک صنعتی جهان آباد میبد، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مهارتهای زندگی ویژه کارگران و خانواده پرسنل کاشی کیمیا سرام میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد: به منظور پیشگیری از آسیب های شایع اجتماعی بویژه در جامعه کار و تلاش میبد، کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مهارت های زندگی در محل سالن اندیشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

محسن شناور، مدرس این کارگاه آموزشی با تاکید بر شناخت و آگاهی از راههای پیشگیری از گرایش به مواد افیونی اظهار داشت: آگاهی خانواده ها از مواد مخدر سنتی و صنعتی و مضراتی که این مواد بر فرد، خانواده و جامعه دارد راهکار مناسبی برای مقابله با آن و مصون ماندن خانواده ها از معظلات این ماده خانمان سوز است.

شناور با اشاره به کسب مهارتهای فردی و قدرت نه گفتن به عنوان شیوه ای موثر در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار بر جامعه، بویژه پیشگیری از اعتیاد خاطر نشان کرد: یکی از پدیده های شومی که اکثر جوامع با آن مواجهه هستند، مواد مخدر و مواد روانگران است که نه تنها برای شخص مصرف کننده مشکلاتی را به وجود می آورد، بلکه در وهله اول خانواده و در بُعد گسترده تر جامعه را نیز درگیر معظلات خود می کند.

وی در ادامه به تشریح مساله اعتیاد و آلوده شدن جوانان به مواد افیونی بویژه مواد صنعتی و توهم زا پرداخت و یکی از دلایل اصلی گرفتار شدن جوانان به این معظل را عدم آگاهی و اطلاع صحیح از اثرات مخرب و لذت های زود گذر آن دانست.