بخشی از مشکلات و گرفتاری ها حاصل جهالت برخی از مسئولین است/ بسیج باید با شناختن ظرافت های قانونی در مسائل سیاسی و اقتصادی نیز ورود کند+ تصاویر

امام جمعه میبد گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی امیدواریم با بسیجی پرتوان تر از قبل به سمت اهداف انقلاب حرکت کنیم.

به گزارش میبدما؛ آیت الله اعرافی در نشست مجمع عالی بسیج شهرستان میبد که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرماندهان پایگاه ها و اقشار مختلف بسیج برگزار شد، اظهار داشت: راز پیشرفت یک جامعه را می توان در داشتن چند نکته کلیدی مانند داشتن اهداف بزرگ، داشتن انگیزه، برنامه ریزی مناسب، داشتن صبر و استقامت و نشکستن در مقابل سرزنش ها عنوان کرد.

وی افزود: انسان موفق و جامعه پیشرو، انسان و جامعه ای است که این کلیدها را در اختیار داشته باشد و اصول مهم آن را مد نظر قرار دهد.

وی با بیان این نکته که داشتن انگیزه و همت سرشار باعث می شود انسان و جامعه به اهداف بلند و بزرگ مورد نظر خود برسد، بیان داشت: داشتن مقاومت و صبر و حلم و استواری در این مسیر یکی از بیشترین فرمان های خدا در قرآن کریم به حضرت رسول (ص) می باشد که باید مورد توجه همه ما در رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی قرار گیرد، که عنصر “سرزنش” از جانب سپاه شیطان سخت ترین عنصری است که در مقابل آن ایستاده است.

امام جمعه میبد تصریح کرد: انقلاب اسلامی که در چهلمین سالگرد خود و در یک راه نو آرمان بزرگی را پیش روی بشر گذاشته است باید با تلاش بسیج در کشاکش طوفان حوادث گم نشود و خودش و جامعه را به پایبندی به اصول انقلابی و اسلامی هدایت کند.

وی با تاکید بر شناختن و شناساندن دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفظ و صیانت بسیج از آنها، ابراز داشت: امروزه موج سختی ها و گرفتاری ها و مشکلات که قسمتی از آن طبیعی است و قسمتی به خاطر جهالت برخی از مسئولین و در بخشی به خاطر توطئه ها می باشد، نباید موجب مغفول ماندن دستاوردهای نظام مقدس اسلامی شود.

آیت الله اعرافی گفت: در منطق مادی نیز امروزه به دستاوردهای غیر قابل وصفی دست یافته ایم، همچنان که در محور مسائل دینی و معنوی نیز این داشته ها بسیار قابل توجه بوده است.

وی تصریح کرد: بسیج باید شفاف کننده حقیقت انقلاب، و صیانت گر از راه آن و منتقل کننده این عظمت به نسل جدید باشد و مهمترین وظیفه مجمع عالی بسیج نیز همین است.

وی با بیان این موضوع که کار در مساجد و پایگاه ها نیز باید اثربخش باشد، افزود: بسیج باید در محور حل آسیب های اجتماعی نیز فعالیت کند، در حالی که این وظیفه حوزه علمیه نیز هست، که البته در حوزه هنوز با این موضوع فاصله داریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ادامه داد: بسیج باید با مطالعه و پژوهش در مسائل اجتماعی و حتی اقتصادی و سیاسی رویکردی موثر در رفع مشکلات داشته باشد و این رویکرد را با شناختن ظرافت های قانونی کشور و در مسیر خود به کار گیرد.

وی با مهم خواندن چهلمین سالگرد انقلاب و تاکید بر جدی گرفتن این موضوع، خاطر نشان کرد: باید پیشرفت های سه چهار دهه شهرستان میبد را در نمایشگاهی که به مناسبت پیروزی انقلاب برگزار می کنید به خوبی نشان دهید و سایر برنامه ها را نیز با شور و همت از طرف همه پایگاه ها و همه رده ها در اولویت بگذارید.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت مسائل هنری، گفت: هنر مشروع انقلابی مانند همین سرودی که نوجوانان ما اینجا اجرا کردند و سرود جذاب و جالبی نیز بود، بُعدی را تامین می کند که سخنرانی و … ان را تامین نمی کند و موجب جذب بیشتر به سمت انقلاب نیز می شود.