از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی جلوگیری می گردد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: دستگاه قضایی استان از هرگونه تغییر کاربری اراضی، بدون ضابطه و غیر قانونی ممانعت می کند.

علی اکبر شمس در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد، افزود: برخی افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به قطعه بندی و فروش برخی اراضی می کنند و به خریداران نیز وعده های پوچ و واهی تغییر کاربری می دهند، که این ادعا غیر قانونی و چه بسا مجرمانه است.
این مقام قضایی از زمین های روبروی پارک کوهستان به عنوان مثال یاد کرد و گفت: اراضی روبروی پارک کوهستان در جاده شهرستان تفت دو دسته اراضی را شامل می شود.بخشی از این اراضی دولتی است و اشخاص حق دخل و تصرف در آن را ندارند. بخش دیگر اراضی در مالکیت رسمی اشخاص قرار دارد که این مالکیت محترم هست ولیکن این املاک شخصی با کاربری جنگلی و فضای سبز و گردشگری است و مالکین نمی توانند مخالف کاربری مصوب ،اقدامی بنمایند و ساخت و ساز تحت عنوان تجاری و مسکونی در این اراضی ممنوع است و خریداران باید به این مهم توجه داشته باشند ولازم است اشخاص جهت طی مسیر قانونی و اطلاع از وضعیت این اراضی به شهرداری و راه و شهرسازی مراجعه نمایند.کما این که قبلا هم وضعیت این اراضی اطلاع رسانی شده و اخطارهای لازم مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش به عنوان مسکونی یا تجاری داده شده است.
وی جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری اراضی را از سوی دستگاه های متولی خواستار شد و تأکید کرد:در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال مصوب شد که دستگاه های اجرایی و شهرداری ها نیز باید به تکلیف قانونی خود عمل کرده و از هرگونه تغییر کاربری جلوگیری نمایند و از هرگونه ساخت و ساز نیز در اینگونه زمین ها ممانعت به عمل آورند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در خصوص اراضی روبروی پارک کوهستان خاطرنشان کرد: در این مصوبه به ادارات متولی تأکید شده است اقدام لازم در جهت اجرایی شدن طرح های مصوب در آن محل را پیگیری نموده و بر اساس مجوز های صادره قضایی با متخلفین برخورد نمایند.