طلبه هایی که موظف به انتخاب یک رشته ورزشی اند!

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد به اهمیت ورزش در بین طلاب اشاره کرد و گفت: هر طلبه در مدرسه علمیه امام خمینی یزد موظف به انتخاب یک رشته ورزشی است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام انوری در جلسه اعضای شورای حوزه علمیه یزد با مدیران مدارس علمیه استان که سالن همایش مدیریت حوزه علمیه یزد برگزار شد با بیان اینکه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد با بیش از ۵۰ طلبه در پایه اول مشغول به فعالیت است گفت: طرح بسیار خوبی که در این مدت در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) اجرا می شود و طلاب استقبال خوبی از آن دارند، برگزاری برنامه نماز شب است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد اضافه کرد: برنامه بیدار باش چهل دقیقه قبل از نماز صبح انجام می شود و طلاب با ذوق و شوق در برنامه نماز شب و سپس نماز جماعت صبح که با دعای عهد همراه است شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه طلاب در پایه های اول هستند سعی داریم که برنامه خود سازی و تهذیب را در مدرسه علمیه به خوبی اجرا کنیم.

حجت الاسلام انوری در ادامه یکی از مشکلات روحانیون را مبتلا شدن به بیماری مختلف در سنین بالاتر دانست و تصریح کرد: در این راستا در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) به نحوی برنامه ریزی کردیم که هر طلبه باید در یک رشته تحصیلی فعالیت کند و با توجه به فضای مناسبی که در مدرسه داریم، ورزش رزمی و زورخانه ای و پهلوانی را انجام می دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) یزد یکی از برنامه های ویژه این مدرسه علمیه را ارائه برنامه روزانه توسط طلاب است که الزامی نیز می باشد افزود: هر طلبه ای برنامه روزانه خود را در کاغذ یادداشت ثبت می کند و ما به صورت میانگین از طلاب در خواست می کنیم که این برنامه روزانه را ارائه کنند و آن زمان بررسی می کنیم که آیا این برنامه روزانه را به صورت دقیق اجرا می کنند یا خیر، زیرا این کار باید در مدرسه علمیه با دقت و نظم خاصی پیگیری شود.