آزمون سراسری قرآن کریم در یزد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی ارشاد؛ مجید جوادیان زاده با اعلام این خبر گفت:این آزمون در مرکز استان و در همه شهرستانهای استان یزد با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی برگزار می شود.
وی ادامه داد که ثبت نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم هفته اول دی ماه انجام و ٩ اسفندماه به طور متمرکز برگزارخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آزمون در ۱۸ رشته برگزار می شود و سه محور کلی را دنبال می کند افزود: محور اول حفظ قرآن کریم در ۱۰ رشته، محور مفاهیم قرآن در ۵ رشته و محور سوم آزمون الکترونیکی که در ۳ رشته انجام خواهد شد.
وی افزود: رشته اول آزمون الکترونیکی سیره معصومین (ع) است که موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالمجتبی متولی برگزاری است، رشته دوم قرائت قرآن و صحت نماز است که به صورت صوتی و تعاملی توسط موسسه حم برگزار می شود و آزمون سوم واژه های آسمانی با جنبه مفاهیم واژه های قرآن و درک مفاهیم قرآنی است که توسط موسسه واژه های آسمانی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد درپایان با اشاره به فعالیت ۶١ موسسه قرآنی دراستان یزد،اظهار داشت: موسسات قرآنی در طول سال به آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم اقدام می کنند که برون داد و نتیجه این آموزش‌ها مشارکت بالا درآزمون های قرآنی است.