در تعرضات، میلیون‌ها مترمکعب آب هدر رفته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: تعرض‌ها به خط انتقال آب استان یزد موجب هدر رفت میلیون‌ها مترمکعب آب شده است.

به گزارش میبدما؛ محمدمهدی جوادیان‌زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به حمله مجدد به خط لوله آب آشامیدنی مردم یزد، گفت: تعرض‌ها به خط انتقال آب به استان یزد، تاکنون میلیون‌ها مترمکعب آب را هدر داده است.

وی با بیان اینکه درواقع مأموریت اصلی شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای خدمت‌رسانی به مردم در راستای تأمین آب و همچنین تأمین بازسازی خرابی‌ها در حداقل زمان ممکن است، افزود: تعرضاتی که از اسفندماه سال گذشته تاکنون به خط انتقال آب از اصفهان به یزد شده، میلیاردها تومان خسارت برای استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد اظهار داشت: خوشبختانه با تمهیداتی که آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان در این راستا در نظر گرفته اند، ان‌شالله زمان قطعی آب طول نکشیده و به حداقل زمان می‌رسد و جریان آب به شبکه بازمی‌گردد و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

جوادیان‌زاده با اشاره به وضعیت کنونی آب استان یزد، تصریح کرد: درواقع به دلیل اینکه تمام شبکه توان پوشش کامل آب انتقالی ندارد، لذا بسیاری از بخش‌های شهر از آب چاه استفاده می‌کنند، آبی که ازنظر کیفیت و بهداشتی سالم است؛ اما به‌پای آب انتقالی نمی‌رسد و مطلوبیت لازم را ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: درواقع آزمایشگاه آب و فاضلاب استان آب مصرفی مردم را آزمایش می‌کند؛ کما اینکه مرکز بهداشت استان نیز در این راستا فعال است؛ چنانچه که اگر کوچک‌ترین مشکلی وجود داشته باشد، هم آب و فاضلاب استان چاه را از مدار خارج می‌کند و هم اینکه بهداشت اجازه مصرف این آب را نخواهد داد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب، خاطرنشان کرد: مسلماً استان یزد در حال حاضر مقداری از آبی که هرساله داشته را در اختیار ندارد؛ لذا ضرورت دارد که فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب در جامعه نهادینه شود.